Gå til innhold

Skattepenger/frikort utbetalt til feil/slettet konto


Tmz

Anbefalte innlegg

Hei

Fant ut at nav har vært registrert med feil kontonummer på meg. Det var i utgangspunktet mitt kontonummer, men banken har slettet hele brukeren min der siden kontoen har stått tom og jeg har ikke tilgang lenger.

Jeg har betalt inn mer en frikort krever og der så jeg det gamle kontonummeret var oppført. Mistenker at det samme gjelder skattepengene min da jeg ikke har sett noe til dem. Er pengene da borte? Hvem som disponerer det kontonummeret nå det aner jeg ikke, eller om det er i bruk i det hele tatt...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet gjenbrukes ikke kontonummer, det skal være mulig å høre med tidligere bank om det er kommet inn noen innbetalinger på den kontoen. Jeg har også erfart å få brev i postkassen lenge etter bankbytte der det fremkommer at det er kommet en innbetaling til et gammelt kontonummer og at banken trenger nytt kontonummer det skal overføres til. Det kan ta noe tid før dette brevet kommer etter at overføringen er gjort.

Regner med du har korrigert kontonummeret ditt hos NAV/Skatteetaten, hvis ikke bør du gjøre det så fort som mulig. Det er for øvrig ikke sikkert at utbetalingen har skjedd enda:

Quote

I 2021 kan du forvente at skatteoppgjøret kommer ut til følgende tidsrom, med påfølgende utbetaling av eventuelle skattepenger til gode kort tid etter: Fra 1-2 uker etter levering av ny type skattemelding og frem til 18.6.2021

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ringte inn til banken og de sa det du sier, at kontonummer ikke gjenbrukes. Hun jeg pratet med mente at pengene ble tilbakeført og at jeg ville få de utbetalt på nytt.

Endret kontonummer nå ja, men jeg ser at Helfo ikke har oppdatert ennå. Prøvde å ringe dem, men 60 minutters telefonkø det gidder jeg ikke.

Forhåpentligvis ordner det seg da. 😊

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...