Gå til innhold

Nvidias nye grafikkort: God ytelse til overpris?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er bare glad for at jeg fikk snappet opp et GTX1650 kort sist de var på lager, ytelsen og prisen i forhold til bruksområdet var så perfekt som man kan få det. Synes også den trekningsløsningen til Komplett var fiffig, like rettferdig som noen annen måte å selge en såppas etterspurt vare.

Føler med dere som er mer hardcore gamere enn meg, lykke til med å få kortene dere trenger denne runden :)

Lenke til kommentar
42 minutes ago, NULL said:

Husk å legge på 25% MVA i det minste etter at man har regnet om fra pris i USA til norske kroner...

Tja, blir ikke helt riktig det heller, siden det jo er sales tax (i noen tilfeller) i USA, samt andre ekstrautgifter som ikke gjelder her i Norge.

Uansett er prisene riv, rav, ruskende hoppende gale.

Lenke til kommentar
46 minutes ago, Aetius said:

Tja, blir ikke helt riktig det heller, siden det jo er sales tax (i noen tilfeller) i USA, samt andre ekstrautgifter som ikke gjelder her i Norge.

Uansett er prisene riv, rav, ruskende hoppende gale.

Men priser i USA oppgis ikke med sales-tax. Det er noe som da kommer i tillegg, og ikke noe som man trenger å trekke fra før man evt. legger på norsk moms.

Hvilke andre ekstrautgifter tenker du på? Det at man har evt. et annet kostnadsnivå i forskjellige deler av verdikjeden er riktig, men utgjør nok ikke all verden på denne typen produkter. Store elementet her blir i hvert fall moms, som da utgjør mye på prisen her.

Lenke til kommentar
15 hours ago, NULL said:

Men priser i USA oppgis ikke med sales-tax. Det er noe som da kommer i tillegg, og ikke noe som man trenger å trekke fra før man evt. legger på norsk moms.

Nei, men på lik linje med norsk mva må det legges til utgangsprisen.

Her er for øvrig noen priser fra Multicom:

image.png.01f441057be051f03c21817e4e093982.png

Lenke til kommentar

Dra meg baklengs inn i fuglekassa. Jammen bra jeg ikke er en pro-gamer/wannabe. Tror jeg ville vurdert å kjøpe en moped i stedet, eller ferietur med hurtigruta. Komme litt ut i frisk luft, liksom. 

17-20.000++ for et grafikk-kort?

Ja, ja. HAR man penger, så er det jo ikke noe problem, men for vanlige dødelige er det en pen sum å hoste opp. -Så skal man bare også ha resten av maskinen og minst en 4K-skjerm/TV. 🧐

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...