Gå til innhold

Tvekjønnet siamesiske tvillinger, lar det seg gjøre?


Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet er sikkert ufattelig vanskelig å få svar på, forundrer meg ikke. 😕😕 Jeg har lurt på lenge, det er jo fullt mulig at kvinner kan både føde siamesiske tvillinger eller et tvekjønnet barn. Spørsmålet er da, som kanskje ikke har en svar på.

Er det mulighet at siamesiske tvillinger blir født tvekjønnet, altså den ene siden er ei jente og den andre siden er en gutt?

Kan tenke meg at, hvis det lar seg gjøre. Så er det et ekstremt ekstremt skjeldent fenomen. 😕😕 Som jeg sa, det spørsmålet har kanskje ikke et ordentlig svar. Har selv prøvd å søke på nettet om dette, med null treff.

Selv om det ikke er en ordentlig svar på det, så vil jeg gjerne at vi kan diskutere om dette. 😊

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
torbjornen skrev (13 timer siden):

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Siamesiske_tvillinger

Sidan siamesiske tvillingar er einegga skal dei ha like eigenskapar.

Dette er bare en vill tenkning.

Hva om siamesiske tvillinger får en kromosom feil, sånn at det blir tvekjønnede individ, kombinasjon med X og Y? Kan da fosteret utvikle seg til å bli både jente og gutt fra en og samme eggselle? 😕😕

Lenke til kommentar
Dubious skrev (13 timer siden):

https://www.dailymail.co.uk/health/article-3621858/Indian-mother-gave-birth-conjoined-twins-sharing-nearly-organ-says-heartbroken.html

"'Even though the second genital is missing, we suspect the face of the second baby is a boy"

 

Dem er jo fremdeles usikker på dette fenomenet. Jeg mener jeg så/hørte at det ble nevnt i både direkte linken og video du delte, Dubi. Jeg gadd ikke å lese absolutt hele artikkelen, jeg lest litt igjennom den. Jeg sjekket litt ut selv tidligere i går om hvordan kromosomer faktisk fungerer, og fant ut at jeg tokk litt feil i min forrige post. Hvis det stemmer det de mistenker, så har de siamesiske tvillingene XXY kromosomer (egen resurts). 😕

Jenter har XX kromosomer, og gutter har XY.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...