Gå til innhold

Få Cubanske cigarer i posten fra utlandet


Anbefalte innlegg

En kompis er i utlandet og har fått muligheten til å kjøpe ekte cubanske cigarer fra cubanere til en billig penge og jeg lurer på om han da kan sende dem til meg med vanlig post? Da verdien jeg kjøper dem for er 1000kr  eller gave med verdi av 1000kr. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du kan sende det meste med vanlig post, men noe er ulovlig. Tobakk er ikke regnet som en farlig substans i så måte så det skal gå helt greit. Verdien skal ha lite å si hvis det er en gave. Hvis pakken blir sjekket så blir den med stor sannsynlighet konfiskert hvis den ikke blir send gjennom tollen for å betale avgifter og selv da så er konfiskering mest sannsynlig https://www.toll.no/no/varer/alkohol-og-tobakk/privat_import_av_tobakk_og_snus/

Er bare å få pakken send og håpe at den ikke blir sjekket rett og slett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Melonskall skrev (5 minutter siden):

Ja, du kan sende det meste med vanlig post, men noe er ulovlig. Tobakk er ikke regnet som en farlig substans i så måte så det skal gå helt greit. Verdien skal ha lite å si hvis det er en gave. Hvis pakken blir sjekket så blir den med stor sannsynlighet konfiskert hvis den ikke blir send gjennom tollen for å betale avgifter og selv da så er konfiskering mest sannsynlig https://www.toll.no/no/varer/alkohol-og-tobakk/privat_import_av_tobakk_og_snus/

Er bare å få pakken send og håpe at den ikke blir sjekket rett og slett.

Det er den risken jeg helst vil unngå da. Men tror nok det blir sånn, ettersom hva jeg har lest av nødvendig merking og slikt tviler jeg at den går gjennom tollen heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...