Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Implementerte OneDrive ved et uhell gjennom en oppdatering. Hvordan fjerne og få Dokumenter tilbake lokalt?


Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde en liten blemme i kveld som gjør at jeg nå nesten eksploderer, men prøver å roe meg ned. :) 

Jeg lagrer ALT lokalt på Skrivebord og Dokumenter mappene, men ved en oppgradering som jeg trykket meg litt raskt gjennom har jeg nok sagt ja til å bruke OneDrive og synke! Før jeg vet ordet av det ser jeg at alt holder på å synke og oppdager plutselig at Dokumenter og Skrivebord ligger på OneDrive.

Jeg fjernet OneDrive, men ser at skrivebordet mitt fortsatt er lagret på OneDrive. Jeg fikk gjenopprettet dette ved å klikke på egenskaper og "Bruk standard" under Plassering:

image.png.6684abd0a13bd5c4a5bc5cb0a5dd4fb2.png

Dette fungerer imidlertid IKKE for Dokumenter mappen:

image.png.4989fae3354ab873dd6f52b21e53ca95.png

 

Da skjer dette:

image.png.f13df6bd8a54b4435bee0dda084d510d.png

Jeg slettet denne mappen (OneDrive) manuelt, men ved re-installasjon har One-Drive mappen blitt gjenopprettet og med programfiler liggende på Dokumenter-mappen på OneDrive.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? :) 

Jeg har i tillegg avinstallert OneDrive-appen, så synes det er rart at Windows re-installerer der.

På forhånd takk! :)

Duke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv Start-->Kontobildet ditt-->Endre kontoinnstillinger-->Logg på med en lokal konto i stedet. Det står nokre instruksjonar om backup som du sikkert bør lesa deg opp på. Det er i alle fall for dårleg forklart til at eg forsto det utan ytterligare research på korleis det fungerer.

Har ikkje testa det sjølv, og som alltid er det lurt med backup av all data som ikkje lett kan rekonstuerast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tipset, MKap! :)

Nå tror jeg kanskje jeg fant ut av det tross alt og jeg ser at dette er et problem mange har hatt vedr. "Dokumenter" mappen.

Kort fortalt fant jeg en *.bat fil som jeg antar skrev om noe i registeret som reverterte til standard lagring lokalt "Dokumenter". Ser ut til å fungere nå. 

Mye ekstra jobb for et lite tastetrykk jeg ikke var bevisst på. Går nok morgendagen til re-installering av diverse greier. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...