Gå til innhold

Antifa, Hvem, Hva, Hvor er de?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Gavekort said:

Antifa er ikke organisert etter hva jeg bygger argumentet mitt på, som er at en organisasjon krever strukturelt lederskap og faste medlemmer.

 

Men hvordan er det relevant til diskusjonen om de er organiserte eller ikke. Det viktigste er at de deler samme tankegods og bruker antifabetegnelsen som unnskyldning til å gjøre ufyselige ting. Det er ikke slik at gruppen tilpasser seg hva individene står for, men heller at individene tiltrekkes det gruppen står for.

Trump supportere er heller ikke organiserte, men har fellesnevneren at de støtter Trump. Er dette på noe vis relevant med tanke på capitol stormingen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (11 minutter siden):

Men hvordan er det relevant til diskusjonen om de er organiserte eller ikke. Det viktigste er at de deler samme tankegods og bruker antifabetegnelsen som unnskyldning til å gjøre ufyselige ting. Det er ikke slik at gruppen tilpasser seg hva individene står for, men heller at individene tiltrekkes det gruppen står for.

Trump supportere er heller ikke organiserte, men har fellesnevneren at de støtter Trump. Er dette på noe vis relevant med tanke på capitol stormingen?

Jeg mener at ingenting godt kommer ut av vold, så jeg er enig i at Antifa står for en dårlig sak. Med det sagt så er jeg ikke imot motprotester, samme hvilken politisk orientering eller hvor radikale ideene skulle være.

Capitol stormingen for min del handler om Trump sin retorikk i forkant av hendelsen. Trump-supportere er ikke organiserte nei, så hva enn individer gjør er ikke direkte representativt til Trump og det republikanske partiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (3 minutter siden):

Antifa er litt som nynazisme. De er ikke organisert under én sentral ledelse, men organiserer seg gjerne i fraksjoner spredt rundt omkring.

For all del. Jeg vil derimot kalle nynazisme en absolutt ondhet, mens Antifa er mer en god tanke men med mye vold og ondskap knyttet til seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (12 minutter siden):

Tenkte ikke ideologisk, men organisatorisk (ev fraværet av det).

Jeg er enig i det. Med det er litt viktig å understreke at nynazisme er en fundamentalt ond ideologi, så den møkka får man ikke smøre over på ekvivalentene dine.

Er man nynazist så er man per definisjon en forkjemper for undertrykkelse av mennesker og en forkjemper for vold. Selv om Antifa har mye vold knyttet til seg så er det ikke en absolutt ondhet slik som nazismen. Man kan være en Anti-fascist og kalle seg Antifa uten å være ond, Nazi-Per derimot er bare en karakter fra Otto Jespersen.

Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (På 29.5.2021 den 11.32):

Jeg har nå mine oppfatninger.
Tror flertallet genuint at Antifa kun kjemper mot reel Fascisme? At de er ''helter''?
Inspirasjon for trådstart, og en innføring fra en motstander:

La merke til at det var Antifa-liknende ungdom som jobbet mot Politiet i Oslo, da SIAN holdt arrangement.

...

Andy Ngo er høyrepropaganda, så jeg håper inderlig ikke at du tror at du får noen god forståelse fra den videoen der.

Og universitetet som produserte videoen er praktisk talt etterkommeren / arvtakeren til Trump University.
 

Sitat

 

Trump University never died. It’s located in the middle of bucolic southern Michigan, halfway between Lansing and Fort Wayne, 100 miles and a world away from Detroit.

It’s a place called Hillsdale College, and on Saturday, May 12, Vice President Mike Pence will bless the right-leaning college’s graduation ceremonies, delivering a commencement address to this year’s 367-strong crop of mostly young conservatives.

 

...

Kildekritikk, mann.
Kildekritikk.

...

Og jeg håper virkelig ingen så og trodde på innholdet i den videoen uten å benytte seg av kildekritikk først.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
jallajall skrev (På 29.5.2021 den 22.57):

De er ikke organisert under én sentral ledelse, men organiserer seg gjerne i fraksjoner spredt rundt omkring.

Har observert anti-demonstranter fra Rødt, Sosialistisk Ungdom, og så har du muslimske unge menn i tillegg som demonstrerer mot SIAN. Blitzerne gikk tidligere i demonstrasjonstog mot fascisme, der de hadde plakaten "FrP - Fascisme, Rasisme, Politistat". Antirasistisk Ungdom, eller Antirasistisk Senter. 

Det er også noen i gule T-skjorter som demonstrerer for ytringsfrihet, men disse er ikke tilknyttet antifascisme. De representerer mer seg selv.. 

ANTIFA Parody Song:

https://www.bitchute.com/video/mdqC7Lk8gXs/

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...