Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan nullstille/resette ny laptop


Anbefalte innlegg

Hei. Har akkurat fått en ny Lenovo laptop som jeg har fått problemer med. 
Etter alle nødvendige Windows-oppdateringer så valgte jeg å legge inn valgfrie oppdateringer i tillegg.  Etter det var gjort så krevde det en restart av pc’n. 

For å logge på Windows så hadde jeg tidligere valgt å bruke en 4 sifret pin-kode. 
Men så står det plutselig på innloggings-skjermen: «Noe skjedde og pin-koden er ikke tilgjengelig..»

Eneste valget jeg får er: «Konfigurer pin-koden min».  Deretter kan jeg skrive inn passordet for e-posten jeg har satt opp på Windows. Etter jeg har skrevet inn passordet så har jeg kun ett alternativ, som er å bruke en sikkerhetskode som må sendes til en alternativ e-post adresse jeg ikke bruker lenger, og ikke har passord til. Det er heller ikke mulig å få tilsendt en kode til telefon.

Så da prøvde jeg å legge in OS på nytt, tilbakestille pc’n til et tidligere stadige og alt av alternativer jeg kan se i menyene her. 
Men absolutt ingenting virker. 
Uansett hva jeg gjør så avbrytes alle forsøk på å tilbakestille. Den holder på ca 5 minutter og rekker å nå ca 50% av prosessene den holder på med. 

Får bare opp: «Det oppstod et problem. Ingen endringer er gjort» Har også prøvd å avinstallere siste systemoppdatering, men det hjelper heller ikke. 

Har aldri opplevd noe lignende før. Er det noen som har vært borti det samme?

Dersom OS hadde ligget på en minnepenn så kunne jeg kanskje klart en re-install på den måten. Men det er ikke tilfellet her, siden den kom forhåndsinstallert på pc’n. 

Har også prøvd å starte i safe mode, men må fortsatt logge inn med bruker.. Må i værste fall bare sende tilbake pc’n, men håper å unngå det. 
 

Stor takk for alle innspill 👍

PC

 

Endret av - Cre8or -
Edit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...