Jump to content
Guest e2fa3...932

Dere som har bestemt dere for å ikke ta vaksine?

Recommended Posts

Aiven skrev (2 minutter siden):

Jeg mente selvsagt mRNA-vaksinen, ikke mRNA. Synes det er litt rart du ikke forsto det egentlig.

Jeg burde nok det. Det er jo på linje med presisjonsnivået ellers i denne tråden (og jeg snakker ikke bare om deg) - den er beyond repair :( .

a_aa skrev (48 minutter siden):

mRNA er vanligvis en intern greie i cellen, transkribert fra DNA-et i cellekjernen, brukt som manuskrpt for å sette sammen aminosyrer (proteinbyggesteiner). Denne interne funksjonaliteten var kjente lenge før Malones arbeide i 1988-1990. Det Malone gjorde var, som skrevet, å finne en måte å få mRNA inn i cellen utenfra og få proteinsyntesen til å fungere.

Er det jeg har lest og. Det synes å være en ganske så lang stretch å omtale Dr. Malone eller noen annen enkeltperson som oppfinner av mRNA-vaksinen. Slik jeg leser det man finner av publikasjoner fra den tiden samt omtale av hvordan dette startet ser det ut til at Malone var en bidragsyter i en periode med en studie publisert i 1989 før han forlot Vical, navngitt "Cationic liposome-mediated RNA transfection". Etter dette begynte de første testene på dyr. Navnene som dukker opp også i artikler publisert før pandemien er sjeldent eller aldri Dr. Malones navn en gang nevnt, men Dr. Weissmann og Dr. Kariko går igjen.

Hvis noen enkeltnavn i det hele tatt gis kreditt, så er det disse to sistnevnte man ser igjen og igjen - i hvert fall for å ha lagt "grunnlaget". Det er vel kanskje litt som internett, en teknologi som er så kompleks at det neppe er én enkelt oppfinner. Finner man Malones navn proklamert som "oppfinneren", er dette ofte enten fra ham selv eller kona og det er ganske sterke utsagn iblant av de som er skrevet av ham på Twitter, med sterkt fokus på at han skal være "oppfinneren". I tillegg til dette bruker han jo nå mye energi på å spre konspirasjonsteorier og feilinformasjon, ifølge hans kollegaer og eksperter fra en rekke universiteter i USA og CDC (ref faktasjekkene postet her tidligere). På nettsiden hans har han skrevet; "Dr. Malone is the inventor of mRNA vaccines". Så det hele er kanskje mest litt trist?

Når det kommer til Wikipedia-artikkelen som det strides om, ser det ut til at det kanskje ikke er så svart/hvitt som det hevdes over. Jeg fant en slags analyse av dette, laget av en fyr som sannsynlig kjeder seg utrolig mye, for han har orket å grundig gå gjennom endringshistorien i Wiki-artikkelen og laget en ganske lang tekst. For spesielt interesserte: https://respectfulinsolence.com/2021/07/13/is-mrna-vaccine-inventor-robert-malone-being-erased-for-his-claims-about-covid-19/

Edited by Snikpellik
  • Innsiktsfullt 3

Aiven skrev (1 time siden):

:D
Fauci lyver åpenbart for kongressen, det kan godt hende det er en del av jobb-beskrivelsen, men det er nå uansett nokså åpenbart. Hva som er hensikten med forskningen er irrelevant. Han påsto at de ikke sponset gain of function i Wuhan, det viste det seg at de gjorde. Hvis det kun var rent mel i posen ellers, hvorfor lyve?

"Forsvare en verden". Ja, USA og "Vesten" er flinke til å forsvare verden, jeg er sikker på at Vietnam, Irak, Libya, Afghanistan og Syria er glade for alt "forsvaret" de har fått. For ikke å snakke om alle kolonilandene som måtte kjempe seg fri gjennom frigjøringskriger de siste hundre åra fra landene i " den gode, snille Vesten". Og alle statskuppene utført av CIA. Du lever i Disneyland. Det er ingen "gevinst" for noen, bortsett fra våpenindustrien og andre profittører som tjener trillioner. Skjønner ikke at det går an å være så naiv.

Jeg antar at du er klar over at Fauci ikke arbeider som lege. At han er løgner er ikke så viktig for min del, det viktige er at sannheten kommer for en dag. Når han lyver om dette, er det rimelig å spørre seg hva mer han forsøker å skjule.

Åpenbart?? Har du bevis?

Fauci er bare en kortvarig lege som tilfeldigvis har stort ansvar akkurat nå pga pandemien.

Lege akkurat som Trond Viggo Torgersen eller Espen Nakstad.

Vi ser mediesviket går helt fram og rammer Norge pga  folk som deg lures av konspirasjonsteorier til ikke å ta nødvendige vaksiner.

• Like 1

Snikpellik skrev (36 minutter siden):

Er det jeg har lest og. Det synes å være en ganske så lang stretch å omtale Dr. Malone eller noen annen enkeltperson som oppfinner av mRNA-vaksinen. Slik jeg leser det man finner av publikasjoner fra den tiden samt omtale av hvordan dette startet ser det ut til at Malone var en bidragsyter i en periode med en studie publisert i 1989 før han forlot Vical, navngitt "Cationic liposome-mediated RNA transfection". Etter dette begynte de første testene på dyr. Navnene som dukker opp også i artikler publisert før pandemien er sjeldent eller aldri Dr. Malones navn en gang nevnt, men Dr. Weissmann og Dr. Kariko går igjen.

Hvis noen enkeltnavn i det hele tatt gis kreditt, så er det disse to sistnevnte man ser igjen og igjen - i hvert fall for å ha lagt "grunnlaget". Det er vel kanskje litt som internett, en teknologi som er så kompleks at det neppe er én enkelt oppfinner. Finner man Malones navn proklamert som "oppfinneren", er dette ofte enten fra ham selv eller kona og det er ganske sterke utsagn iblant av de som er skrevet av ham på Twitter, med sterkt fokus på at han skal være "oppfinneren". I tillegg til dette bruker han jo nå mye energi på å spre konspirasjonsteorier og feilinformasjon, ifølge hans kollegaer og eksperter fra en rekke universiteter i USA og CDC (ref faktasjekkene postet her tidligere). På nettsiden hans har han skrevet; "Dr. Malone is the inventor of mRNA vaccines". Så det hele er kanskje mest litt trist?

Når det kommer til Wikipedia-artikkelen som det strides om, ser det ut til at det kanskje ikke er så svart/hvitt som det hevdes over. Jeg fant en slags analyse av dette, laget av en fyr som sannsynlig kjeder seg utrolig mye, for han har orket å grundig gå gjennom endringshistorien i Wiki-artikkelen og laget en ganske lang tekst. For spesielt interesserte: https://respectfulinsolence.com/2021/07/13/is-mrna-vaccine-inventor-robert-malone-being-erased-for-his-claims-about-covid-19/

Jo, men jeg synes han har et godt poeng i at Robert Malones navn ble lagt til i artikkelen en uke før det ble fjernet igjen. Det var mitt inntrykk at navnet var en integrert del av artikkelen som ble skrubbet. Det blir jo en annen sak når fans av Malone legger han til, også i etterkant av Weinstein-intervjuet og uten å gi en god kontekst.

Jeg ser imidlertid ikke noe problem med at han sjøl markedsfører seg som oppdageren av vaksinen, det er det jo mye sant i.

Litt spesielt at du disser fyren for å ha fritidsproblemer, du har vel ikke mindre fritidsproblemer sjøl, med mindre dette er jobben din selvsagt.

• Like 1

Aiven skrev (11 minutter siden):

Litt spesielt at du disser fyren for å ha fritidsproblemer, du har vel ikke mindre fritidsproblemer sjøl, med mindre dette er jobben din selvsagt.

Klarer du ingen innlegg uten sånne ting? :S

Det var bare en artig bemerkning av at artikkelen er helt avsindig lang, om et tema som jo er fryktelig snevert! Jeg synes dog den var fin, og det er derfor jeg postet den her.

Edited by Snikpellik
  • Like 1

Gouldfan skrev (28 minutter siden):

Åpenbart?? Har du bevis?

Bevisene framgår jo av videoen du postet selv. Mulig det står litt dårlig til med engelsken?

Gouldfan skrev (28 minutter siden):

Fauci er bare en kortvarig lege som tilfeldigvis har stort ansvar akkurat nå pga pandemien.

Lege akkurat som Trond Viggo Torgersen eller Espen Nakstad.

Fauci har jobbet som forsker det meste av livet, han har aldri jobbet som lege såvidt jeg kan observere. Han har også hatt mye ansvar som rådgiver innenfor helse i det amerikanske maktapparatet i mange år.

Edited by Aiven
  • Like 1

Aiven skrev (18 timer siden):

Bevisene framgår jo av videoen du postet selv. Mulig det står litt dårlig til med engelsken?

Fauci har jobbet som forsker det meste av livet, han har aldri jobbet som lege såvidt jeg kan observere. Han har også hatt mye ansvar som rådgiver innenfor helse i det amerikanske maktapparatet i mange år.

Du forstår åpenbart ingenting av det de snakker om? Fauci hadde ikke fått jobbe om han var mistenkt som en Treholt.De som han jobber for kan tenke og fostår som meg at dette er mer bullshit, mer enn at Bush trodde på MØV i Irak fordi Fox sa det.

Edit Dr. Doctor er det samme som Lege, min skriftlige norske sjargong syfter på Lege/Doktorgrad altså Doktor.

Det er veldig far fetched å mene at en Doktor i amerikansk helsevesen har noe med spionasje og forræderi å gjøre.

Helse har absolutt ingenting å gjøre med spionasje eller dobbeltgjeri...

Det er utenriks, og diplomati og militære der forekommer spionasje eller forræderi.

Edited by Gouldfan
  • Like 3

Gouldfan skrev (16 timer siden):

Du forstår åpenbart ingenting av det de snakker om? Fauci hadde ikke fått jobbe om han var mistenkt som en Treholt.De som han jobber for kan tenke og fostår som meg at dette er mer bullshit, mer enn at Bush trodde på MØV i Irak fordi Fox sa det.

Edit Dr. Doctor er det samme som Lege, min skriftlige norske sjargong syfter på Lege/Doktorgrad altså Doktor.

Det er veldig far fetched å mene at en Doktor i amerikansk helsevesen har noe med spionasje og forræderi å gjøre.

Helse har absolutt ingenting å gjøre med spionasje eller dobbeltgjeri...

Det er utenriks, og diplomati og militære der forekommer spionasje eller forræderi.

Tror du han ble kalt inn i kongressen fordi han er lege? For å korrigere mitt forrige innlegg, så har han har ikke jobbet som lege på 50 år. Han er toppsjef for NIAID, som ligger under NIH, noe som medfører at han var øverste ansvarlig for sponsingen av labben i Wuhan. Uavhengig av om dette er gjort med "gode hensikter" eller ei, så er det rimelig å forlange at han er ærlig om forskningen som ble sponset. Når han underslår at det dreide seg om gain of function på direkte spørsmål i kongressen, så medfører det at han lyver, noe som er straffbart.

Disse spionasjegreiene dine vet jeg ikke hvor du har fra, fra meg er det ikke. Kanskje på tide å få seg litt søvn?

Edited by Aiven
  • Like 2

Stakkars amerikanere, dødstørke, skogbranner og forvirrede 40% i konspirasjonståka nekter vaksine.

Fare for en alvorlig Delta krise.

Deltavarianten herjer i USA: – På tide å begynne å skylde på de uvaksinerte

https://www.vg.no/i/L1Bn51

_20210724_142332.JPG

Edited by Gouldfan
  • Like 2

Aiven skrev (På 22.7.2021 den 21.51):

Tror du han ble kalt inn i kongressen fordi han er lege? For å korrigere mitt forrige innlegg, så har han har ikke jobbet som lege på 50 år. Han er toppsjef for NIAID, som ligger under NIH, noe som medfører at han var øverste ansvarlig for sponsingen av labben i Wuhan. Uavhengig av om dette er gjort med "gode hensikter" eller ei, så er det rimelig å forlange at han er ærlig om forskningen som ble sponset. Når han underslår at det dreide seg om gain of function på direkte spørsmål i kongressen, så medfører det at han lyver, noe som er straffbart.

Disse spionasjegreiene dine vet jeg ikke hvor du har fra, fra meg er det ikke. Kanskje på tide å få seg litt søvn?

Han har yrke fordi han har Doktorgrad i helsefag, og har sikkert som du sier erfaring med forskning.

Jeg kjenner ikke Fauci fra før av, han er typ Amerikas svar på Stoltenberg eller Nakstad.

Dette er bare automatikk, mange land jobber med forsking på virus for å lære mer og kunne beskytte verden mot disse.

Selvom man er høyeste ansvar??? Jeg tviler på om det er dr.fauci?? Jeg tror det er helseminister som har det høyeste ansvar.

https://www.hhs.gov/about/leadership/index.html

Fauci er vel bare en Tegnell eller Nakstad?

Edited by Gouldfan

BBC sin synsvinkel.

Dette er fagspråk og det skjønner ikke Politiske republikanske broilere.

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/57932699.amp

Intervju

https://www.newsnationnow.com/the-donlon-report/dr-anthony-fauci-responds-to-criticism-of-wuhan-lab-funding-release-of-thousands-of-his-emails/

Alle er enige i at forskningen i Wuhan ikke er var Gain of functions.

Dette er hovedpunktet. Selv om alle i helsevesenet er enige i dette, så har de jo forsket på virus. Men det er lover om dette.

Og selvom viruset kom fra den Laben så er det jo ikke noe biovåpen typ det er bare et nytt Flaggermus virus.

Og vi behøver ikke lynsje leger og forskere pga pesta, ulykker skjer, enten det kom fra markedet eller Laben, og det hjelper ikke å brenne en doktor på bålet.

Edited by Gouldfan

Fauci er veldig populær i USA, ifølge målingene like populær nå som i fjor, men har blitt angrepet av enkelte republikanske politikere som gjerne også har vært kritiske til andre deler av koronahåndteringen. Han ble Trumps hakkekylling det første snaut halve året av pandemien, men Trump lykkes ikke helt i å demonisere ham, snarere ble det motsatt effekt da de fleste klarte å se rett gjennom Trumps mangelfulle og til tider veldig... merkelige håndtering av pandemien. De mest kritiske røstene mot Fauci i ettertid har dermed ofte vært de som fortsatt støtter Trump sterkest, som Rep. Gaetz, Rep. Taylor Greene osv. Men dette har prellet greit av, og som sagt er han fortsatt like populær nå som i fjor.

To dager gammel fersk meningsmåling:

Sitat

A survey released this week by the Annenberg Public Policy Center at the University of Pennsylvania found 76 percent of respondents said they were "somewhat or very confident" in the veracity of information about the coronavirus coming from the Centers for Disease Control and Prevention and its leaders.

At the same time, 68 percent said they believed Fauci, a member of former President Trump's coronavirus task force and a top adviser to President Biden on the pandemic, has provided trustworthy advice. 

A total of 77 percent also expressed confidence in the information being put forth by the Food and Drug Administration about vaccines and vaccine science. 

https://thehill.com/policy/healthcare/564262-trust-in-fauci-federal-health-agencies-strong-poll

Alternativ, konservativ kilde for de som er opptatt av å slakte MSM osv (pollen er den samme):
https://nypost.com/2021/07/22/public-trust-remains-high-in-vaccines-but-slips-for-fauci-poll/

Edited by Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1