Gå til innhold

Boligverdi med og uten bod (Oslo)


megdani

Anbefalte innlegg

Samboeren min og jeg kjøpte nylig andelsleilighet i en boligblokk i Røa området i Oslo.

Leiligheten er av type 3-roms med 2 soverom. I salgsoppgaven står det at det følger med en bod på 6kvm. Når vi ankommer leiligheten med flyttebil så finner vi ikke boden vår. Vi kontakter styret i borettslaget, og det viser seg at det ikke følger med bod med vår leilighet. 
Hva kan man egentlig gjøre her? Er det mulig å kreve refusjon av selger basert på verdien av bolig uten bod? Kan man lage et forlik hvor selger betaler for bod? Eller er det rett og slett ingenting man kan gjøre?

Finner ikke noe konkret forklaring på hva verdiforskjellen er på en bolig som har bod mot en som ikke har. 
Er det noen meglere/økonomer her som kan estimere hvor mye leiligheten taper seg i verdi når den ikke har bod? 
kvm prisen ble noen hundre kroner under 60.000,-

 

Vi trenger de 6 kvadratmeterne med lagringsplass, for å si det sånn 🙃 
All hjelp og svar tas imot med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
megdani skrev (På 5/26/2021 den 9:11 PM):

Samboeren min og jeg kjøpte nylig andelsleilighet i en boligblokk i Røa området i Oslo.

Leiligheten er av type 3-roms med 2 soverom. I salgsoppgaven står det at det følger med en bod på 6kvm. Når vi ankommer leiligheten med flyttebil så finner vi ikke boden vår. Vi kontakter styret i borettslaget, og det viser seg at det ikke følger med bod med vår leilighet. 
Hva kan man egentlig gjøre her? Er det mulig å kreve refusjon av selger basert på verdien av bolig uten bod? Kan man lage et forlik hvor selger betaler for bod? Eller er det rett og slett ingenting man kan gjøre?

Finner ikke noe konkret forklaring på hva verdiforskjellen er på en bolig som har bod mot en som ikke har. 
Er det noen meglere/økonomer her som kan estimere hvor mye leiligheten taper seg i verdi når den ikke har bod? 
kvm prisen ble noen hundre kroner under 60.000,-

 

Vi trenger de 6 kvadratmeterne med lagringsplass, for å si det sånn 🙃 
All hjelp og svar tas imot med stor takk!

Hva skjedde her? Fant dere en løsning? Er i nesten samme situasjon. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...