Gå til innhold

Enorme mengder luft i custom loop


Anbefalte innlegg

Har akkurat anskaffet meg div vannkjølingskomponenter fra kina, 

Denne:

https://www.formulamod.com/bykski-cp-nwd5-x-ct60-v3-bykski-d5-series-pump-reserovir-combination-with-lighting-maximum-flow-1100l-h-maximum-lift-38-meter-p2991492.html

og denne

https://www.formulamod.com/barrow-computer-radiator-support-120mm-fan-water-cooling-tool-cpu-overclocking-cooler-dabel-60d-360-60mm-thickness-red-copper-p3024485.html

 

Tenkte det var greit å teste det utenfor kabinettet for moro skyld da jeg enda ikke har fått viftene og cpu blokk, og da oppstod det et problem som jeg ikke var forberedt på, enorme menger luft som aldri går bort.

Hvordan i granskauen kan jeg fikse dette? har prøvd å flytte inntaket nederst på siden istedenfor på toppen, alle koblingene sitter som støpt og null lekkasje. Hare også prøvd å ha "lufte ut på toppen av pumpen"  uten at det hjalp heller.

 

Er helt ny når det gjelder dette, så mulig at jeg gjør noe veldig feil her?

 

Video:

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ha lavere hastighet på vannet når du setter på blokker slik at lufta som kommer tilbake ikke går rett ut i loopen igjen. Men det tar noen dager før all lufta er borte da også. Hjelper å tippe litt på kabinettet. 

Du kan også fylle på litt mer vann, ser jeg. Da flyter boblene lettere til toppen. 

 

Lykke til, det kommer til å gå bra😊

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (8 minutter siden):

Du vil ha lavere hastighet på vannet når du setter på blokker slik at lufta som kommer tilbake ikke går rett ut i loopen igjen. Men det tar noen dager før all lufta er borte da også. Hjelper å tippe litt på kabinettet. 

Du kan også fylle på litt mer vann, ser jeg. Da flyter boblene lettere til toppen. 

 

Lykke til, det kommer til å gå bra😊

Har prøvd det, kan ikke endre hastigheten direkte men satte spenningen ned til 9v og det hjalp ikke.

Kan jeg endre hastigheten via bios når den er montert i pc? Er ikke pwm pumpe trur jeg...

Litt irriterende at det skal være så vanskelig :), trudde ikke at luft skulle bli et problem med et slik oppsett🤣

Lenke til kommentar
freddy85 skrev (5 timer siden):

Har prøvd det, kan ikke endre hastigheten direkte men satte spenningen ned til 9v og det hjalp ikke.

Kan jeg endre hastigheten via bios når den er montert i pc? Er ikke pwm pumpe trur jeg...

Litt irriterende at det skal være så vanskelig :), trudde ikke at luft skulle bli et problem med et slik oppsett🤣

Du vil automatisk få lavere hastighet når du setter inn blokker. Og du må være tålmodig. Lufta forsvinner ikke på timer for å si det på den måten

 

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (7 timer siden):

Du vil automatisk få lavere hastighet når du setter inn blokker. Og du må være tålmodig. Lufta forsvinner ikke på timer for å si det på den måten

 

Takker og bukker, med engang jeg lagde en liten bend\knekk i slangen så forsvant så å si alt av lufta.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...