Gå til innhold

Telefon med Android 6.0.1 som restarter seg selv


Anbefalte innlegg

Blir vist aldri klok på dette Android OS'et. Synes det gjør så masse merkelige ting og uten å si ifra. Nå har jeg en telefon med 6.0.1 som restarter seg nå og da kanskje en gang om dagen, uten at den forteller meg om hvorfor, det er ikke den eneste Android telefonen jeg har opplevd dette på, det er ikke noe som har vært slik hele tiden, det er noe de har begynt med. Spør derfor her hva som kan være årsaken til dette, noen som har opplevd lignende? Alt annet fungerer tilsynelatende greit, men er irriterende når en plutselig skal bruke den og den holder på å restarte seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være så mangt altså, men når du sier Android 6.0.1 så sier det meg at telefonen er noe gammelt, Android 12 er rett rundt hjørnet til opplysning :) 
Tipper batteri problem, eller evt om du har avinstallert noen kritiske system apps som kreves for OS til å kjøre, aner ikke?
Navn på mobilen hadde gjort seg, kanskje google hjelper til hvis du søker navnet på mobilen og "reboot issues" etc, tipper du finner noen med lignende problem, og kanskje løsning.

Har telefonen sd-kort, prøv å fjerne den og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Tja, men hvorfor skulle den restarte seg pga. et slitt batteri? Og den spør heller ikke om kode/PIN når den restarter seg, noe som den vel ville ha gjort om det var blitt midlertidig tomt for strøm. Blir det for lite strøm så slår den jo seg bare av. Den er vel bare rundt 5 år gammel, hadde håpet å ha den noen år til...

Lenke til kommentar

I visse tilfeller er det greit å bare kjøpe seg en ny telefon, og dette virker som er sånt tilfelle. Hvis du har klart å leve såpass lenge med en Android 6 basert på telefon så kan du heller ikke være en avansert bruker. Så ville eventuelt sett i budsjettkategorien. Feks Samsung A52, Oneplus Nord, Motorola G serien. 

Lenke til kommentar

ok. Da er vel tiden gått ifra den. Får se lenge den holder. Er det noen forskjell på produsenter når det gjelder levetiden på telefonene eller er det omtrent likt over hele linja, f.eks. med tanke på hvor lenge de forplikter seg til å komme med oppdateringer på OS'et? Er ikke spesielt glad i å bytte telefon, bruker jo flere timer bare på å få appene, kontoene og innholdet over på den nye...

Lenke til kommentar

Ser at Samsung lover lenger oppdateringer på noen av sine modeller: Samsung forplikter seg til Android-oppdateringer. Utvalgte produkter får lengre levetid - Digi.no

Ellers så har Android One (som noen modeller fra forskjellige merker har) 2 års med oppdateringer fra lansering som det står i artikkelen over.

Har inntrykk av at de andre har 2-3 år også, kanskje med unntak av noen av de aller billigste.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...