Gå til innhold

ANMELDELSE: Biomutant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri orket å fatte helt interessen for dette med årenes løp, og det lille jeg faktisk såg virket ganske meh. Når jeg så hørte dette var enda ett åpen verden surr, så var det vel ingen tvil om at dette var clear skip :p Og det ser jo i grunn like greit ut.

Lenke til kommentar

-----
- Når det kommer til "tullepråk" eller for å si det på en annen måte, oppdiktet språk.
Måten utvikkleren av spillet har lagt tilrette lydinnstillingsvalgene er vesentlig viktig i så måte.
-----
Husker enda hvor plaget jeg var av "tullespråket" i spillet "Hospital Tycoon".
Spillet som en helhet var kjempe digg, med bare noen få irriterende bugs her og der.
Det var levelig, men det som plaget meg mest av alt var "tullespråket" som desperat prøvde å være så likt "The Sims" som mulig.
Ikke så galt det i og for seg selv, dog lydinnstillingene var noe begrenset.
-----
Etter min mening så er lydninnstillingsvalgene optimale med tanke på volum, om det blir delt inn i følgende...:
Hoved-innstilling = "Master"
Underkategorisk = "Music", "Ambiance" og "Speech(Med fordel kunne godt denne ha blitt ytterligere delt inn i to kategorier: "NPC"og "Narrator/Tutor")"
På den måten så kan man sette det opp slik at det passer vår individuelle smak og behag.
-----
Har selv spillt spill der det kun var en innstilling for volum og det var "(Master)Volume", som i rolige spill ikke er så nøye.
Men i mer action pregende spill med mye skyting og/eller eksplosjoner så var det ikke alltid like lett å få med seg det som ble sagt.
Helt naturlig, men frustrerende.
Dog i spill som dette som har "tullespråk" så kan det faktisk være en fordel å kunne dempe eller i verste fall skru av lyden helt for stemmene og bare bruke undertekster om mulig.
Det kommer helt an på smak og behag, siden ikke alle "tullespråk" er like ille å lytte til.
F.eks. Tolkien's tolkning av alvespråket er et godt eksempel på akkurat dette.
-----

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar
7 hours ago, Gunfreak said:

Kan ikke is noe på anmeldelsen.  Men det dyret ligner da virkelig ikke på noe dovendyr.

Nei, litt upresist fra min side. 
Man kan velge noen forskjellige figurer, og han jeg valgte så ut som et dovendyr. 
Jeg har justert artikkelen. :) 

Lenke til kommentar

Merkelig avgjørelse med de sjefskampene ja, burde da strengt tatt heller ha vært oppdrag der du beskytter monsteret mens det er på vei for å spise treet om du er slem. Synd at det var så mye rot, en ny interessant spillverden hadde ikke vært å forakte. Får håpe utvikleren tar til seg kritikken og gjør bedre arbeid neste gang.

Lenke til kommentar
20 hours ago, Evil-Duck said:

Noen av oss interesserer oss for spill som skiller seg litt ut fra mengden, at du velger å kalle det hipsterspill for være din sak :)

Hadde det vært bedre om jeg syntes det så billig ut og uten finesse fra starten av? At noe skiller seg ut er ikke nok for meg, det skal også ose av kvalitet. 

Lenke til kommentar

Metacritic er mer eller mindre enig (60%). Men en liten tilbakemelding til anmelder. Jeg forstår fremdeles lite av hvordan spill dette er. Synes spill mekanikker er veldig vagt forklart, og hva med å si noe mer om verdenen du likte. Føler ikke jeg kan kjøpe eller avstå fra spillet etter å ha lest dette.

Lenke til kommentar
54 minutes ago, Jaqoby said:

to ting.

vet anmelder at det finnes fast travel?

vet anmelder at man kan tone ned på narrator og tullespråket i settings?

Hei.
Anmeldelsen nevner både fast travel og muligheten til å skru ned volumet på forteller og «Gibberish». Så, ja. De to tingene vet jeg om. :) 
Om du sikter til at man også kan skru ned hyppigheten til både forteller og tullespråket, gjelder det kun de tilfeldige kommentarene som dukker opp når man løper rundt. Det endrer ikke på dialogene, filmsekvensene eller noe annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

ok da leste jeg over det, fair enough. men en annen ting, under "merkelige designvalg", så har du brukt mye av anmeldelsen på å kommentere ond/snill mekanikken, og snakker om det å sloss mot world eaters:

"Sprekkene i god/ond-mekanikken er aldri tydeligere enn når du omsider får ta opp kampen med et av de store pelsdyrene. Er du snill må du bekjempe det slik at det slutter å spise opp treet. Er du slem må du bekjempe det slik at det fortsetter å spise opp treet.

Hæ?"

når du er ond, du sloss mot world eaters fordi triben vil kontrollere de, slik at de kan spise opp treet fortere. du ser at de alle flytter seg innover mot livets tre for å spise ved starten av røttene, isteden for endene.

syns også du kunne nevnt noe om movementen i spillet. det er sinnsykt sømløst og smooth. det er det beste med hele spillet.

også burde du heller kanskje nevnt hvor enkelt spillet er, og hvor dårlig balanca det er? spilte på hard og trengte ett klipp eller mindre for å slå alle bosser 5 lvler høyere enn meg. noen perks, og spesielt deadeye sitt sharpshooter perk som dobler all damage på rifler er jo helt på jordet. pair det opp med automatisk rifle så slår du siste boss i spillet på under 2 minutter.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...