Gå til innhold

Biltur med familie til Ålesund fra Oslo


Anbefalte innlegg

Planen er å kjøre til rett til Geirganger fra Oslo ved å ta av til europavei 15 etter Otta gjnneom Lom osv. Eller om det er bedre (da mener jeg bedre i den forstand av penere og bedre opplevelse på veien og ikke raskest) Eller om det er bedre å fortsette på e6 til Dombås for så å kjøre e136 til Åndalsnes. (Og hva folk eventuelt syntes om å kjøre trollstigen opp vs ned) Med overnatting i området 

Så komme oss til Ålesund hvor vi skal være 2 dager å besøke venner. For så å kjøre tilbake til Oslo, så kan ta 136 veien til og 15 veien hjem(eller visa versa) Er planen, men kunne gjerne høre litt hva folk som har erfaring med turen fra før ville anbefalt oss. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjørt Oslo-Otta-Lom-Geiranger-Ålesund

Og tilbake Ålesund-Valdal-Trollstigen-Åndalsnes-Oslo

Kan selvfølgelig kjøre motsatt vei også, men innbiller meg at Trollstigen er bedre å ta opp enn ned.

Edit: Det er motsatt vei av det jeg sier her for å ta Trollstigen opp.

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Svein M skrev (På 24.5.2021 den 17.20):

Jeg ville kjørt Oslo-Otta-Lom-Geiranger-Ålesund

Og tilbake Ålesund-Valdal-Trollstigen-Åndalsnes-Oslo

Kan selvfølgelig kjøre motsatt vei også, men innbiller meg at Trollstigen er bedre å ta opp enn ned.

Den veien du beskriver for de Trollstigen ned. Og jeg vil annbefale Trollstigen opp fremfor ned. Særlig hvis man ikke er vant til smale og svingete veier.

Lenke til kommentar
Canman89 skrev (På 24.5.2021 den 16.23):

Planen er å kjøre til rett til Geirganger fra Oslo ved å ta av til europavei 15 etter Otta gjnneom Lom osv. Eller om det er bedre (da mener jeg bedre i den forstand av penere og bedre opplevelse på veien og ikke raskest) Eller om det er bedre å fortsette på e6 til Dombås for så å kjøre e136 til Åndalsnes. (Og hva folk eventuelt syntes om å kjøre trollstigen opp vs ned) Med overnatting i området 

Så komme oss til Ålesund hvor vi skal være 2 dager å besøke venner. For så å kjøre tilbake til Oslo, så kan ta 136 veien til og 15 veien hjem(eller visa versa) Er planen, men kunne gjerne høre litt hva folk som har erfaring med turen fra før ville anbefalt oss. 

Jeg ville kjørt oppover E6 til Dombås, så til Åndalsnes og opp Trollstigen ned til Valldal og videre til Ålesund. Trollstigen er best å kjøre oppover.

Tilbake ville jeg kjørt E39 via Solvågen - Festøya til Ørsta. Derifra ville jeg kjørt til Sæbø, ferge over til Lekneset (Ville Hjørungfjorden) og videre gjennom ville Norangsdalen til Hellesylt. Tatt ferje inn til Geiranger (Den ferja kan foråndsreserveres). Og fra Geiranger til Grotli og nesten til Vågåmo. Så tatt veien over Valdresflya - Beitostølen og Valdres tilbake til Oslo.

Lenke til kommentar
Sportsidiot skrev (15 minutter siden):

Den veien du beskriver for de Trollstigen ned. Og jeg vil annbefale Trollstigen opp fremfor ned. Særlig hvis man ikke er vant til smale og svingete veier.

Du har rett det er å kjøre fra Åndalsnes siden som er opp Trollstigen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...