Gå til innhold

Lenovo Yoga 7 med Intel Core i7 vs AMD Ryzen 7?


Anbefalte innlegg

Hvilken av disse to er best, og vil lage minst viftestøy? Surfing, skolearbeid, videomøter, høyttalere, kamera, mikrofon, hastighet, viftestøy o.l. Jeg føler gjerne intel core er bedre og gir mindre støy?

Hvilken ville du gått for?

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/windows-barbar-pc/215171/yoga-slim7-14itl05-14-barbar-pc

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/windows-barbar-pc/176885/lenovo-yoga-slim-7-14-barbar-pc-gra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svein M skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner ikke til hvordan det er med støy. Tror det er lite på begge, men se gjerne en test på den spesifikke maskinen.

Når intel maskinen selges 2000 billigere enn den med AMD så virker det som et bedre kjøp.

Vil denne være bedre? https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc-og-mac/baerbar-pc/acer-swift-3-sf313-53-56r1-135-baerbar-pc/p-1119005/

Lenke til kommentar

Støy kan ofte reduseres ved å kjøre i en modus som gir litt mindre effekt og mindre varme. Kjenner ikke til hvordan det er på de forskjellige modellene, men der er ofte en setting for det. Ellers så har Windows også forskjellige power modes. Men maskinen bør i hvertfall greie vanlig lav last uten støy.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

M1 er super og har gode specs, og vil egentlig beholde den! Men mye er annerledes og mer «tungvint» enn Windows føler jeg, og det hjelper lite i studier. Skulle jeg bare gått over til Lenovo Yoga med i7 og solgt M1’ern min med et par tusen profitt? Yes or no?

Lenke til kommentar

Fordelen med Mac er bedre skjerm, og ingen vifte på prosessor. Fordelen med Windows er mye større utvalg av software (eller ikke så stor forskjell fordi intel-mac programmer også kan kjøres). Mer minne på Windows maskinen er også en fordel.

Å bruke et annet system enn en er vant med er tungt i starten, men jeg tror en vil kunne venne seg til det.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
On 5/25/2021 at 6:46 PM, A.B.A said:

M1 er super og har gode specs, og vil egentlig beholde den! Men mye er annerledes og mer «tungvint» enn Windows føler jeg, og det hjelper lite i studier. Skulle jeg bare gått over til Lenovo Yoga med i7 og solgt M1’ern min med et par tusen profitt? Yes or no?

Nei, gi det en sjanse til. Du tilvender deg, og når du først kan systemet ut og inn, vil du aldri tilbake til Windows - garantert. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...