Gå til innhold

Fra Android til iOS


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har brukt android i alle år nå. Men når jeg skal bytte mobil så er det ikke like enkelt hos Android.

Ja, man har google som tar vare på kontakter og bilder samt apper. Men sms er ikke like enkelt å få med seg? og hvis man mister mobilen så har man ingen backup av det?

Jeg har derfor bestemt meg for å teste ut apple, det jeg setter pris på der er airplay, samt icloud som faktisk funker ekstremt bra og at podcastene syncer med itunes og iPad`en min. Jeg setter også stor pris på at jeg slipper masse apper fra produsenten som de skal dytte på deg i android, samt apper som faktisk funker som del skal. Det er vel kun Oneplus og Xiaomi som lar mobilene være rene?

 

Men over hos iOS har jeg en del iritasjonsmomenter jeg håper noen kanskje kan hjelpe til med?

- Jeg har installert switftkey da dette er det jeg har brukt på android, ser man ikke får alt likt men nesten. Dog funker det ikke når man skal kjøpe app`er feks. Da krever apple sitt eget tastur som ikke har nummertaster, jeg savner også alle de ekstra-tastene som var på android når man holdt tasten lengre inne. Er ikke dette mulig på iOS?

-  USB-C mangler som er sykt irr, men men..

- er det ingen av iPhonene som har et sånn lysikon for varsling slik mange android mobiler har? veldig digg for varslinger.

- Finnes det noen måte når man begynner å taste inn nummer på tastatur for å ringe at den kommer med forslag slik Android gjør?

 

Setter pris på innspill til iOS, evnt. løsnigner for å holde meg hos Android?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjell Olaf Winther skrev (På 23.5.2021 den 20.06):

Javel. 5 og et halvt år siden jeg gjorde det, og det gikk fint. Husker ikke om det er via Bluetooth eller WiFi….

Fikk over alle sms`ene men alle ligger med importdatoen og ikke original dato, det er uheldig men bedre enn ingenting.

fikk også krøll med alt av bilder, men fått over det samt kontakter så alt er vel over nå og ok.

merker jeg savner det tastatur og tlf løsningen men det er vel bare å leve med.

Lenke til kommentar

Då eg installerte lineageos på min gamle Samsung S4 brukte eg ein app som heitte sms backup and restore. Den gjenoppretta både anropsloggen, og alle meldingane. Alt ser ut som om det har lagt på telefonen heile tida.

Når det gjaldt kontaktane meiner eg å hugse at det var ein innebygd funksjon i Android som let meg ta backup og gjenopprette.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...