Gå til innhold

Finnes det trådløs bevegelsessensor?


Anbefalte innlegg

Tanken er og ha en 500W Led lampe på en brygge som skal trigges av 3 forskjellige bevegelsessensorer, en på brygga, en på vei ned til brygga og en utenfor der lampen er montert.

 

Finnes det da trådløse bevegelsessensorer som kan monteres på disse 3 stedene som da går på batteri men fortsatt sender signaler til lampen uten noe form for kabling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du hadde hatt en basestasjon (Athom Homey, dog kostbar..) kunne du kjøpt mange forskjellige IoT/devices, e.g. fibaro sitt øye. Lampen måtte da stått i en trådløs stikkontakt (eksempel fra Fibaro). 

Fordelen her er at du kan oppgradere systemet og gjøre det så stort eller lite som du ønsker. 

Ikea (Trådløs) har kanskje også noe som ville fungert.

Det er kanskje andre som kan tipse deg om enklere systemer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+6132

Et spørsmål før jeg svarer: har du WiFi nett som dekker området? 

Kan du sette opp en forsterker som kan dekke området der sensorene skal stå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Philips har noe som alltid virker.  https://www.philips-hue.com  Dyrt-ja men kvalitet.
De har også masse utendørs utstyr og tilbehør, og den baseenheten du må ha først.

Søk opp på nett BlitzWolf BW-IS3  en detektor,
så må du ha adaptere for stikkontakter  BlitzWolf BW-SHP6
og en baseenhet som kobles til WiFi.  BlitzWolf BW-IS10 Tuya-ZigBee 3.0 Hub / Gateway

Det er ganske billig og jeg har disse i huset. Mulig du finner noe annet utendørs som passer ZigBee 3.0 nett-systemet.

Jeg vet ikke hvordan de nevnte egentlig er utendørs over lang tid, men den jeg har virker enda der den har stått i 2 år under tak. Jeg ga den litt silikonspray inni og man kan sikkert kapsle den i plast på en eller annen måte.
 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...