Gå til innhold

ANMELDELSE: Castlevania – sesong 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ghost pirate LeChuck skrev (1 time siden):

Har aldri forstått fascsinasjonen for dette japanske greiene, derfor har jeg bevisst styrt unna alt, Final fantasy, persona, Castlevania og alt i samme gate. Mangafilmer likeså...

Eneste japanske jeg liker, og de forguder jeg.... Fromsoft

Ditt tap det 👍😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Japansk kultur er vel like variert som vestlig. I vestlig finner vi alt fra Hotel Caesar til Sopranos. Det sier seg selv at ikke alt er like bra. Samme gjelder japansk kultur. Noe fantastisk, noe helt på trynet.

Det positive er at siden Japanere har litt andre verdier, filosofier og religioner, så får en gjerne litt andre typer historier. Altså ett friskt pust for den som liker forskjellige typer historiefortelling. I tillegg kan en del av historiefortellingen følges av fantastisk kunst, men også der er det langt fra toppen til bunnen. Kentaro Miura og Berserk er vel noe av det mest unike og fantastiske innen manga-verdenen. Den beste beskrivelsen jeg kan greie er at han må være noe slikt som Japans H.R. Giger. Berserk er verdt å få med seg både pga. historie, figurer og den enestående kunsten, dersom en har mage til den.

En kan vel også uten tvil si at f.eks. Dark Souls aldri hadde eksistert uten Berserk. Skaperen av Dark Souls har selv sitert Berserk som en enorm inspirasjon, og om en ser litt etter er det ikke vanskelig å se det heller. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har aldri skjønt hvorfor Gamer anmelder ting som ikke er spill. 

Mulig jeg tar feil, men Birger Vestmo og filmpolitiet anmelder jo ikke spill basert på filmer så vidt jeg vet. Ikke vondt ment, men dere har jo ingen erfaring eller kredibilitet innenfor dette mediet, selv om dere har det innenfor spillmediet.

Eller er det noe jeg ikke ser?

Lenke til kommentar

Det er ingen utdanning eller påkrevd bakgrunnshistorie som må til for å anmelde spill, annet enn personlig interesse og evne til å analysere et verk og uttrykke seg på en saklig måte. Jeg har sett hundrevis av filmer og serier, på samme måte som jeg har spilt hundrevis av spill. Jeg ser ikke den store forskjellen.

Grunnen til at vi av og til dekker filmer og serier basert på spill er jo nettopp det, at dette er innhold som er sterkt knyttet opp mot spillene vi vanligvis skriver om. Vi liker spill og spillrelatert innhold, og jeg personlig synes litt serie- og filminnhold bare er en fin måte å gi siden mer og variert lesestoff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...