Gå til innhold

Endelig fått skjermkort, passer ikke :D


Anbefalte innlegg

Hey!

Har gjort en liten blunder her. 
Fått et 6900 XT fra MSI, og pga utstikkeren på enden av kjøleren så passer det ikke inn i kabinettet.

Så jeg har et luksusproblem/dilemma.


Alternativene som jeg ser det er å flytte AIO radioatoren fra NZXT som gjør det for trangt, til top mounted, foresøke mounte den på fremsiden av kabinettet.
Litt usikker på hva dette vil si av temperaturforskjeller, så og er litt skeptisk til topmounted generelt.

Eller Kjøpe nytt kabinett.


Siste alternative: bytte mitt ryzen 1700X system med et nytt 5900x system, denne utskiftingen var egentlig planlagt utsatt til prisene falt litt, ettersom alt er litt for dyrt nå, og cpuen bør virke fint til det jeg gjør en god stund til.

Den blir nok litt bottleneck nå, men med mindre det er brutalt så overlever jeg det  en stund.

Noen som har noen gode råd til en som målte feil? :D


mitt nåværende kabinett er et Carbide 400Q corsair
Har også et antec p280 og et p180 stående, men litt skeptisk til varmen i de.

Burde nok enten minet med(minimalt utbytte antageligvis), eller skrotet de gamle maskinene :D

Siste litt wildcard forslag, top-mounte radiatoren, og snu kabinettet så baksiden er opp :D Desperasjonen lyser her! ventet siden desember, og det er helg! langhelg!

Endret av Magicz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for fornuft :D 

Etter mye frem og tilbake fikk jeg kortet faktisk inn med radiator i front. 
Ble mange timer grunnet rare feil som cpuen fikk null kjøling etter jeg monterte det..

Fant ut det var vannet som var i feil posisjon fra AIO, så når jeg fikk flyttet det tilbake ligger den fint i temperatur igjen.

 

Men det tok litt timer finne ut av.

Nå har jeg iallfall maskinen komplett, forbedret litt på luftflyten, så den er litt kjøligere også.
samt litt mindre støv 😛


Beklager tulletråd :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...