Gå til innhold

wemail (getmail) til outlook


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg prøver å hjelpe naboen med  få bytte mailprogram fra web baser mail til outlook.

Naboen har Wemail tidligere getmail, etter overgang måtte han betale 150,- kroner per år. gjerrig som han er vil han unngå å betale.

Finnes det en måte å overføre mail med mapper fra wemail til outlook. ?Trur han bruker POP3

Har forsøkt med å legge in info for å hente ned mail fra wemail, men fikk da bare mail fra innbosken, men ikke noen mapper.

Hvis han bryter avtalen med wemail, blir hans mail adresse fjernet?

Opprettet en gmail bruker for ham. 

Kan man på en måte route wemail til hans gmail bruker? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

overføring type kopiering / backup er mulig med feks. imapsync - men da må man (midlertidig) konfigurere getmail / Wemail slik at den bruker IMAP istedet for POP3 til å hente posten. Det var mulig med getmail, så jeg regner med at Wemail også støøter det men jeg har ikke sjekket det.

- generelt: hvis man sier opp en avtale, så "forsvinner" epost-adressen (det er gjerne en "grace-periode" involvert)
- man  kan videresende epost fra en konto (feks. getmail /wemail til gmail) til en annen; det forutsetter at epost-kontoen eksisterer

- man kan ikke få eksempelvis gmail til å "overta" en enkelt epost-adresse som er hos en annen leverandør (feks. getmail)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...