Gå til innhold

EARLY ACCESS-INNTRYKK: Frozenheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-----

- Skiftende årstider, værforhold og til og med døgnsyklus er vel og bra det...

Men det er en ting jeg virkelig savner i strategi spill og det er livssyklusen til folk og dyr.

Det kan gi enda mer utfordring og gjør at folk må legge opp strategien sin der etter.

Skader og sykdom hadde ikke vært så dumt det heller, for en enda større utfordring.

-----

Lenke til kommentar

Slik jeg leser det både her og på Steam så er det et spill med en god "grunnmur" men med veldig lite innhold. Dette ser spennende ut men er alt for tidlig til å bli vurdert å bruke penger på. Plassert på wishlist og følger med på hvordan spillet utvikler seg.

Merker meg også at det mangler en "roadmap"

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Tenker du roadmap som i videre planer til full release? Hvor finnes normalt dette på spillside på steam? Har sett en del interessante Earl access spill på Steam, men siden det ser ut som det ikke har skjedd noe på en stund har jeg droppa å kjøpe tilgang.

Lenke til kommentar
9 hours ago, QHamp said:

Tenker du roadmap som i videre planer til full release? Hvor finnes normalt dette på spillside på steam? Har sett en del interessante Earl access spill på Steam, men siden det ser ut som det ikke har skjedd noe på en stund har jeg droppa å kjøpe tilgang.

Ja, De fleste (om ikke mange) spill har slike. Trenger ikke å ha nøyaktige datoer selvfølgelig men det å vite hva som kommer er en stor fordel når man skal vurdere et kjøp.

Som du selv sier så har det ikke skjedd noe på en stund men det trenger ikke å bety så mye, spesielt ikke i disse corona tidene. Men vi begge (hvertfall jeg) har kastet vekk penger på EA spill som aldri kom noen vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vært på utkikk etter noe som ligner Age of Empires i lang tid, så jeg kjøpte dette etter å ha lest denne anmeldelsen.

Jeg ser folk som er overdrevne negative og kritiske til spillet. Personlig kjøpte jeg det og endte opp med å kaste 4 timer på campaign-delen. Elsket spillet og har stor tro på at det her kan bli noe stort så lenge utviklerne ikke mister troen på prosjektet sitt. Det blir spennende å følge det i tiden fremover. Var noe uvant å ha null kontroll over villagere, men ble raskt vant til å jobbe via å assigne heller enn å direkte kontrollere.

Klarte ikke finne noen åpne servere da jeg ville prøve det i multiplayer, så jeg gikk i den offisielle Discord-kanalen og spurte om det vanligvis er slik. Da var det faktisk en av utviklerne som svarte meg innen 1 minutt. Han kunne se 20 games, jeg 4. Begge var i EU, så det virker som om det er noe problemer med matchmaking. Han sa de skulle undersøke det, så uansett kudos for å være i kontakt med communitien sin. De har også en egen kanal der spillere kommer med feedback MTP endringer og eventuell ny content, som også mottar svar fra utviklerne. Enkelte av endringene blir implementert på stedet i neste release. Så det virker ganske seriøst.

IMO for deg som liker RTS, kjøp. Det er verdt de 140 kronene eller hva det er, så kan det være at det utvikler seg til et produkt med langt høyere verdi over tid ;)

EA spill er som regel helt avhengig av å faktisk selge i EA for å kunne utvikle seg. Det er derfor trist å se noe lovende bli revet ned av urimelige kritikere.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...