Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

har kjøpt meg en Samsung Q90t. Ser noen ganger litt etterslep, "artifacts" i bildet, som at ballen hakker litt, eller at spillerne plutselig blir litt uklare. Har noen her inne funnet en god innstilling for fotball?

kan dere dele hvilken bildemodus dere bruker, og de forskjellige innstillingene? Ønsker at bildet skal flyte fint under fotballsendingene, men har ikke helt funnet ut av de riktige innstillingene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Q80t selv, men har ikke merket noen av problemene du beskriver.

Det jeg har merket med min tv er at bilde- og lyd-instillingene lever sitt eget liv om den smart modusen er på. Jeg syns det gir et skarpt og krispt bilde, men det er ikke verdt det når de midt under en kamp endrer på lyden slik den oppfattes 10 hakk høyere, eller når bildeinnstillingene kun er bra i noen situasjoner, og i andre ser det ut som søppel. Jeg måtte bare skru av alt til slutt, som egentlig var litt synd. Har du på disse innstillingene? Adaptive sound og picture heter det kanskje.

Lenke til kommentar
kewell79 skrev (9 timer siden):

ser du fotball via apple tv, dekoder, android tv eller via chromecast? Husk den må stå på 50 hz....ofte er 60 hz default

Hvordan stiller jeg inn dekoder til 50hz? Jeg bruker T-We boks fra Canal Digital via fiber. 
 

ellers ser jeg kamper via min Samsung Q90T. Da i appen Discovery +.

Lenke til kommentar

Jeg har parabol fra både Canal Digital og Viasat. Begge boksene sender ut 4K, og støtter 50/60 hz.

Aldri hatt noe problem med fotball eller Formel 1 de siste 5 år. 
Ser serier på Viaplay, Netflix osv. Ingen problemer. 
TV innstillingene er som de kom med min LG TV. Cinema fungerer best. Ikke slått av noe som helst. 

En god venn har den nyeste T-We boksen fra Telenor, hans 4K tv er fra 2013, men bare HD fra hans T-We boks. All sport er helt ok hos han. Han har en Samsung på soveværelset, med en enkel T-We boks. Ingen problemer.

Discovery appen har jeg ikke prøvd. 

Lenke til kommentar
Tranceformation skrev (16 timer siden):

https://www.google.no/amp/s/dinside.dagbladet.no/data/den-lille-innstillingen-som-kan-gjore-strommevideoen-mye-bedre/67444848/amp
 

jeg fant denne linken, men usikker på hvordan dette gjøres med T-We. Dersom den settes på 50 hz, vil det da gå utover andre sendinger, sol at de oppleves som lavere kvalitet?

 

sjekket på min t-we II dekoder nå,  den er på  50 HZ og kan ikke endres. Kun mellom 4K 1080p osv

 

på Min nvidia shield derimot... sto den default på 60 hz og fotball ble "hakkete", satt den til 50 og ble mye bedre

 

det samme er gjort på apple tv på soverom og chromecast på barnerom

Lenke til kommentar
kewell79 skrev (På 28.5.2021 den 15.37):

 

sjekket på min t-we II dekoder nå,  den er på  50 HZ og kan ikke endres. Kun mellom 4K 1080p osv

 

på Min nvidia shield derimot... sto den default på 60 hz og fotball ble "hakkete", satt den til 50 og ble mye bedre

 

det samme er gjort på apple tv på soverom og chromecast på barnerom

Vet du hvor mange hz Twe boks 1 sender? Tror du det vil hjelpe meg å bytte til Twe boks 2?

 

Lenke til kommentar
23 hours ago, Tranceformation said:

Vet du hvor mange hz Twe boks 1 sender? Tror du det vil hjelpe meg å bytte til Twe boks 2?

 

Såvidt jeg vet, etter å ha hatt Canal Digital parabol siden 1998, Viasat siden 2002, på bilderørstv, og 4 forskjellige flatskjermer, så fikser disse boksene det som blir tatt i mot og sendt videre til din TV uten problemer. 
Det har jo blitt noen fotballkamper fra EM, VM, Nrk, norsk fotball og Champions League i vanlig HD og 4K uten problemer.

Sett din Tv til opprinnelig billedinnstillinger og prøv standard eller film innstilling. 
Du har ca. 12 dager til fotball EM begynner. 
Jeg ser Formel 1 i 4K fra hele verden på parabol i ca. 3 år uten noe problemer. 
Mine parabolbokser sender ut 4K/50 hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...