Gå til innhold

ANMELDELSE: Mass Effect Legendary Edition


Anbefalte innlegg

Uenig i artikkelens påstand om at områdene er fargeløse. ME1 er en regnbue av farger og inntrykk.

Angående pc-versjonene: Den orginale ME1 til PC er den beste versjonen. Det at de har kopiert animasjonene fra ME3 til eneren gjør at animasjonene er blitt stive og dårligere, akkurat som de er i 3-eren. ME2 og ME3 hadde derimot en dårlig pc-port, så kanskje denne versjonene er bedre for disse.

Er storfan av mass effect, men ærlig talt: på pc kan man spille orginalene, så lenge man justerer pov med mod og loading screens i me2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 minutes ago, PrincepBaker said:

Er storfan av mass effect, men ærlig talt: på pc kan man spille orginalene, så lenge man justerer pov med mod og loading screens i me2

og amd-fix for de med amd cpu

og startup-fix

og mouse-acceleration-fix

og evt grafikk-mods

Og likevel vil remasteren ha mindre bugs...

 

Jeg er veldig glad i mass effect, men spesielt 1'ern hadde en del bugs som gjorde det vanskelig å komme igang. Remasteren er verdt det bare for det.

 

Og for de som ikke er imponert over mass effect. Hvor mange andre spill har kombinasjonen av såpass god historie, gode allierte som kan dø, flere endings, beslutninger som har konsekvenser over flere spill, osv? 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Axefjord skrev (1 time siden):

og amd-fix for de med amd cpu

og startup-fix

og mouse-acceleration-fix

og evt grafikk-mods

Og likevel vil remasteren ha mindre bugs..

 

Bare så det er klart: Mass Effect 1 har mus-akselerasjon som ikke kan skrus av i settings. De har heller ikke gjort noe med kartet over galaksen, så du vet ikke om et system har et ufullført sidequest uten å gå inn i journalen, og du kan heller ikke finne ut om du har vært innom en planet tidligere uten å lande på den og sjekke.

De har fortsatt ikke gitt Joker en egen modell, så han har samme armer og overkropp som Shepard. Ashley og Kaidan i ME2 har utseendet fra ME1, men burde strengt tatt hatt rustning og utseende fra ME3 med tanke på tidslinjen. Det er også noen merkelige framerate-problemer på planeter der du kjører Makoen

Mass Effect 2 or 3 virker generelt lite finpusset, og alle problemer som var i originalene er der fortsatt.

ME3 er uspillbart på 240 fps: fiendene sikter mye fortere (bundet opp mot framerate), du kan ikke få tilbake skjold (med mindre du har 720 skjold eller mer), og siden shieldgate + healthgate er antall frames blir du most på under 1 sekund fra fullt skjold

Lenke til kommentar
1 hour ago, N o r e n g said:

Bare så det er klart: Mass Effect 1 har mus-akselerasjon som ikke kan skrus av i settings. De har heller ikke gjort noe med kartet over galaksen, så du vet ikke om et system har et ufullført sidequest uten å gå inn i journalen, og du kan heller ikke finne ut om du har vært innom en planet tidligere uten å lande på den og sjekke.

De har fortsatt ikke gitt Joker en egen modell, så han har samme armer og overkropp som Shepard. Ashley og Kaidan i ME2 har utseendet fra ME1, men burde strengt tatt hatt rustning og utseende fra ME3 med tanke på tidslinjen. Det er også noen merkelige framerate-problemer på planeter der du kjører Makoen

Mass Effect 2 or 3 virker generelt lite finpusset, og alle problemer som var i originalene er der fortsatt.

ME3 er uspillbart på 240 fps: fiendene sikter mye fortere (bundet opp mot framerate), du kan ikke få tilbake skjold (med mindre du har 720 skjold eller mer), og siden shieldgate + healthgate er antall frames blir du most på under 1 sekund fra fullt skjold

Men det er mulig å starte opp masse effect 1 og spille med en gang. Det var ikke mulig med den originale 1'ern på moderne pc'er / min pc. Sist jeg spilte 1'ern brukte jeg flere timer på å få det spillbart, og den tiden har jeg ikke lengre...

At det fortsatt er mindre bugs, samt et ganske utdatert gameplay, det skal jeg være enig i. Men for de som vil oppleve historien, så er remake'en den definitivt enkleste måten å gjøre det på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Axefjord skrev (10 minutter siden):

Men det er mulig å starte opp masse effect 1 og spille med en gang. Det var ikke mulig med den originale 1'ern på moderne pc'er / min pc. Sist jeg spilte 1'ern brukte jeg flere timer på å få det spillbart, og den tiden har jeg ikke lengre...

At det fortsatt er mindre bugs, samt et ganske utdatert gameplay, det skal jeg være enig i. Men for de som vil oppleve historien, så er remake'en den definitivt enkleste måten å gjøre det på.

Jeg er helt enig i at de har gjort en jobb med å få serien spillbar på nye plattformer, men syns likevel at de kunne gjort litt mer for prisen de har valgt å ta.

Lenke til kommentar

Akkurat det jeg tenker på King. Det gir mer tyngde til karaktertypen din. Det blir mer som å ta noe vekk enn å legge noe til. Spilte igjennom ME trilogien som flere "typer", en Renegade Vanguard føltes helt annerledes enn en Paragon Infiltrator. Føler ingen videre trang til å skaffe remasteren, men om det noen gang skjer så for man låse seg selv til våpentyper som om det var "gamle dager"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KingTigris skrev (18 timer siden):

Stiller meg bak dette spørsmålet ditt Muffin. Er det å ta val som vil påverka heile gjennomspelinga verkeleg noko folk tenker på som dårleg design? For meg er det eit interresangt val å ta som opnar for meir gjennspelsglede.

Jeg er prinsipielt enig, men i ME1 var utrenede våpen fullstendig ubrukelige. Det å fjerne "utrent våpen"-problematikken gjør spillet mye mer håndterlig. Sentinel føltes utrolig tregt i ME1 uten assault rifle eller shotgun som bonus-egenskap, mens i Legendary Edition er ikke Sentinel låst til å vente bak en vegg for at cooldowns blir ferdige.

Adept, Engineer, og Sentinel i ME2 hadde også hatt godt av et bonusvåpen fra begynnelsen av spillet.

Endret av N o r e n g
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...