Gå til innhold

Heal You 2021, 15 år etter.


MadSky

Anbefalte innlegg

Hei :)

I 2006 lagde jeg ei låt som het Heal You. Den fikk mye gode tilbakemeldinger, og er den låta jeg har opplevd mest positive tilbakemeldinger på i min "karriere" som låtskriver.

Greia med denne låta er at den var aldri ment som noe mer enn et prøveprosjekt under læringsprosessen min med miksing og mastring av musikk. Jeg traff ganske greit med både miksen og mastringen, men klarte aldri å gi slipp på tanken at låta burde vært tatt opp skikkelig.

I 2011 ga jeg ut et debutalbum med tittelen "It Can't Rain All The Time". I korte trekk en samling av låter tatt opp over en periode på 7-8 år.

I 2012 begynte jeg på nye opptak for et album nr. 2, der Heal You i nyinnspillt versjon skulle være en av låtene, men før jeg rakk å fullføre prosjektet så mistet jeg mye av motivasjonen og interessen for å holde på med musikken. Fulltidsjobb og etterhvert pappatilværelsen tok 98% av tiden min, og jeg bestemte meg for å selge alt av musikkutstyr og hjemmestudio. Det gikk mange år uten at jeg tenke på låtskriving, men noe skjedde i 2020 da pandemien brøt ut. Plutselig følte jeg en trang til å være kreativ igjen, og fant tilbake gleden med å lage låter.

Sommeren 2020 kjøpte jeg en mikrofon og et lydkort, og begynte smått å mikse på gamle låter. Dette resulterte i en nyutgivelse av mitt første album, opprinnelig fra 2011, men nå utgitt i remikset og remastret 2021 utgave. Når dette var gjort var det på tide å lete fram opptakene fra 2012 som aldri ble ferdige. Tanken var å gi ut et nytt album, men mengden arbeid med det er ikke forenelig med å være småbarnspappa og i fulltidsjobb. Derfor så jeg meg nødt til å fullføre enkeltlåter og gi dem ut som singler istedet.

Dette har sålangt resultert i 4 nye låter/utgivelser siden jul, og nå er altså singel nummer 5 utgitt. Den heter Heal You og er en nyinnspilling av låta fra 2006. Håper den faller i smak!

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MadSky skrev (11 timer siden):

Selv takk! :thumbup:

Jeg ser du har lagt ut 2006 demoen på Spotify. Jeg klarer ikke å sette fingeren helt på hvorfor, men jeg liker faktisk lydbildet i demoen bedre enn den nyinnspillingen du har lagt ut nå. Det er bl.a. noe med trommene i refrenget, de er mye mer intense i nyinnspillingen. Noe som markerer 8'delene og det blir veldig forstyrrende for meg. 

Men flott låt uansett. :) 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (4 timer siden):

Jeg ser du har lagt ut 2006 demoen på Spotify. Jeg klarer ikke å sette fingeren helt på hvorfor, men jeg liker faktisk lydbildet i demoen bedre enn den nyinnspillingen du har lagt ut nå. Det er bl.a. noe med trommene i refrenget, de er mye mer intense i nyinnspillingen. Noe som markerer 8'delene og det blir veldig forstyrrende for meg. 

Men flott låt uansett. :) 

Den nye versjonen har definitivt mer detaljer i seg, slik som trommene. Der er vel også den største forskjellen på det jeg produserte for 15 år siden og det jeg produserer nå. De gamle låtene er mer "grøtete" i lydbildet, mens i de nye låtene jobber jeg i større grad med å skille de forskjellige instrumentene fra hverandre, samtidig som de skal fungere godt sammen. Jeg skjønner hva du mener, og tenker at dette er aller mest en smaksak 😊 de gamle basstrommene hadde mye mindre diskant, og dermed forsvant de mer inn i mixen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...