Gå til innhold

Mai-utgaven av Windows 10 er klar. Slik får du tak i den


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Herr Akkar skrev (4 timer siden):

Er det noe jeg IKKE ønsker i Windows, så er det enda mer finger-gui-fokus.

Greit nok at det fungerer med touch-skjerm, men når det degraderer desktop-opplevelsen er det feil fokus.

Jeg er både enig, og uenig på samme tid. 😉

Den skal fungere flott med mus og tastatur for de som bruker den som en tradisjonell PC, uten touch-skjerm. Samtidig så er det nå så mange PCer som har touch-skjerm, som og bør fungere fint. Men jeg ser gjerne at det skiller ved orienteringen, dersom PCen har touch-skjerm. Eller at man aktivt velger å aktivere touch-interface for når man først og fremst skal jobbe med skjerminput.

Så kan Win10X forbeholdes (mobiler og) nettbrett som først og fremst brukes med touch.

Lenke til kommentar
Herr Akkar skrev (16 timer siden):

Er det noe jeg IKKE ønsker i Windows, så er det enda mer finger-gui-fokus.

Greit nok at det fungerer med touch-skjerm, men når det degraderer desktop-opplevelsen er det feil fokus.

Jeg er helt enig i at mus/tastatur er det viktigste, men har du egentlig opplevd at de funksjonene er blitt redusert fordi Windows også har touch-muligheter?

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Per Magus said:

, men har du egentlig opplevd at de funksjonene er blitt redusert fordi Windows også har touch-muligheter?

Windows 8 var jo eit katastrofeområde i så måte. Fikla med musepekar i høgre skjermkant for (med litt flaks og trening) få fram start menyen...? Noen må ha røykt sokkane sine! 

 

Lenke til kommentar
digimator skrev (3 minutter siden):

Windows 8 var jo eit katastrofeområde i så måte.

Jeg er helt enig i at det har vært mange rare Windows-utgaver opp gjennom årene. Men nå har vi hatt tieren noen år og min erfaring er at den fungerer bra – og jeg håper at de ikke lager flere parallelle utgaver, de burde konsentrere seg om å få ETT operativsystem skikkelig.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (12 timer siden):

Det jeg liker best med Windows10 nå er at man ofte må lete gjennom to forskjellige kontrollpaneler for å finne visse instillinger. :D

Heilt fantastisk at dei klarte det der.

Mykje bra i Windows 10, men samtidig mykje som er til å rive seg i håret av. Startmenyen har aldri vore så ubrukeleg som den er no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...