Gå til innhold

Aksjehandel med NSA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får 22% fradrag på skatten når du selger med tap da. Så du får tilbake litt på skatten neste år om du likviderer posten i år. 

Men NAS skal vel trykke opp noen milliarder nye aksjer i forbindelse med den siste emisjonen og restruktureringen, og disse aksjene er vel satt til 6,90kr stk (?). Norwegian er et interessant forskningsobjekt, da spesielt sett fra småaksjonærers ståsted. Fascinerende at folket har såpass overtro på det selskapet at aksjekursen går OPP når de varsler emisjonsbehov, og den går OPP når redningsplanen med 95% utvanning er et faktum.  

Lenke til kommentar

Hva er det med småsparere og Norwegian? Nå er prisdifferansen mellom gamle aksjer og tegningsrett+ny aksje over 12 kroner. 

Kursen til NAS er 25,90kr og tegningsretten omsettes for 7,20kr stk (med rett på å kjøpe aksje til 6,26kr). Altså, noen betaler 12kr ekstra for ingenting... Hva er greia.    

Lenke til kommentar

Fra artikkel hos e24.no idag:

–Det er ingenting som kan forklare hvorfor folk kjøper Norwegian til denne prisen. Man vet jo at emisjonen kommer og tegningrettene er allerede skilt fra aksjen. Det er mye bedre å kjøpe en ny aksje gjennom tegningsrettigheter, legger hun til. 

– Hvorfor tror du det har blitt slik?

– Det gir ikke mening. Det må være småaksjonærene som ikke forstår. Man burde selge aksjen og kjøpe tegningsrettighetene om man vil være Norwegian-aksjonær, sier Thorburn.

– Det har kommet en stor strøm av nye aksjonærer til Oslo Børs. Det er kanskje mange som ikke har fått med seg hva tegningsrettigheter innebærer.
 

 

Lenke til kommentar

Hva er forskjell mellom gamle aksjer og ny tegningsrett aksje som er billig. Jeg hører at tid fristen er i dag. Ikke alle kunde har denne ny tegningsrett aksjer. 

Hva skal skje neste uke med det ny tegningsrett ? som blir ikke lenger å kjøpe på 6,26kr. 

Jeg har bare der gamle aksjer og jeg håper at prisen går opp til 150 eller mer so kan jeg selge med uten loss. 

Lenke til kommentar

Så du håper at dine aksjer går opp til 150? Har du tatt med at det skal trykkes nye aksjer i selskapet, slik at din andel vannes ut 95,4%?

Hva har du gjort med tegningsrettene dine da? Tegnet deg for nye aksjer eller solgt dem? Hvis du ikke gjør noe kaster du ganske mye gratispenger i dass

Her ser du forresten den historiske aksjekursen justert for emisjon og spleising av aksjer i selskapet...  

image.png.fb863088ae0146412ba7718baccffe9f.png 

Lenke til kommentar
On 5/18/2021 at 8:51 PM, peterjohn said:

Hei, 

Jeg har investert i fjor i Norwegian Air Shuttle (NAS). 

Nå har jeg mistet nesten 90 %. Hva jeg skulle gjøre nå ? Selge alt eller vente til neste år ? Prisen i dag er rundt 28 kr. 

Fikk du solgt mens det enda var idioter som kjøpte til 28 kr? Handles for 14,5 i skrivende stund..

Lenke til kommentar
1 hour ago, Sverre1969 said:

Fikk du solgt mens det enda var idioter som kjøpte til 28 kr? Handles for 14,5 i skrivende stund..

Såpass lavt? Nå er de oppe i 20,60kr. Og 3 minutter senere 18,65

De stakkarene som kjøpte de "gamle" aksjene til 28kr stk sitter nå med en fryktelig liten andel av selskapet... Ser av emisjonen at de sitter kun på 6% av aksjekapitalen. 

Men hva er greia med at det kun er 9% av aksjonærene som benyttet tegningsrettene? Eller ble det fulltegnet av disse? Leste noe om at det var et stort antall tegningsretter som ikke var solgt eller tegnet da salgsperioden var over

image.thumb.png.c21d3977f1cb8f1ff7f135bb3f90bb3b.png

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...