Gå til innhold

Problemer med Thrustmaster ratt (usentrert, og pedalene registreres feil)


Anbefalte innlegg

Jeg har en Thrustmaster TX base, ratt og T3PA Pro pedaler. Jeg har aldri opplevd det problemet jeg beskriver før.

I går startet jeg PCen, rattet kalibrerer som det alltid pleier ved oppstart - men ender i en ikke-sentrert posisjon. Jeg sjekket i kontrollpanelet for rattet, og til min store overraskelse er grafikken av rattet, samt verdien som leses, sentrert! Fysisk foran meg, er rattet noen grader mot venstre.

Om jeg sentererer rattet, leser både grafikk og verdi 52% - her er det noe tull.. 
På nettsiden til Thrustmaster finner man dokumentasjon på hvordan man sentrerer rattet. Lett sak... eller ikke.. 
Saken er at når man trykker X+Y+Mode knappen, skal angivelig lyset ved Mode-knappet blinke som en indikasjon på at det er lagret en ny versdi i rattbasen. Den gang ei - lyset blinker aldri. Har prøvd å holde inne både 10 og 30 sekunder, og bare et raskt trykk. Dette har jeg forsøkt mange ganger nå.

Midt i all denne knotinga har pedalene blitt registrert som T-LCM pedalsettet i stedet for T3PA Pro. Dermed får jeg ikke 100% utslag på gass, brems og clutch aksene. Også her finnes det dokumentasjon som sier fremgangsmåten, men det fungerer ikke - jeg ser ingen endring i Mode lyset, og ingen endring i kontrollpanelet.

 

Har noen vært borti dette før, og løst det? 😕

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...