Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Etterspill (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

50 minutes ago, Snikpellik said:

Det er en VELDIG lang vei fra å ikke være samlende til å aktivt promotere ideer om borgerkrig i USA slik Trump her gjorde.


Det er "like" på en SoMe post, det er kun de som ønsker at denne like'n skal være en promotering om borgerkrig som også ser på det som en promotering om borgerkrig, ingen andre. Jeg tviler også sterkt på at du ser på dette som en promotering om borgerkrig.

Er det ikke rart, de samme menneskene som ønsker at en "like" skal bety en promotering om krig er oppsiktsvekkende stille når Biden står på direkten og sier han skal sende soldater inn i Ukraina, og WH umiddelbart må rykke ut og deeskalere hele situasjonen..

 

 

1 hour ago, Snikpellik said:

Forresten, posten Trump delte er publisert av en bruker som bokstavelig talt kaller seg "MAGA King". Så Biden traff vel egentlig spikeren midt på hodet der.

Det var ikke et spesielt utbredt fenomen før Biden kalte trump for Maga King, plutselig florerte det av Maga King-nicks, profilbilder, etc over natta. Kanskje ikke Bidens beste fornærmeslse.

FSluMGFUsAATaWk?format=png&name=small

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jallajall skrev (16 minutter siden):


Det er "like" på en SoMe post, det er kun de som ønsker at denne like'n skal være en promotering om borgerkrig som også ser på det som en promotering om borgerkrig, ingen andre. Jeg tviler også sterkt på at du ser på dette som en promotering om borgerkrig.

Er det ikke rart, de samme menneskene som ønsker at en "like" skal bety en promotering om krig er oppsiktsvekkende stille når Biden står på direkten og sier han skal sende soldater inn i Ukraina, og WH umiddelbart må rykke ut og deeskalere hele situasjonen...

Det er ikke en like, det er en "retruth" - altså tilsvarende det som er en retweet på Twitter. Trump synes altså at budskapet om borgerkrig i USA var verdt å dele videre til sine følgere. Han vil med andre ord promotere den ideen videre. Ellers hadde han latt være.

Han kunne avfeid det, eller kritisert det. I stedet gjør han omtrent det motsatte - blåser liv i det, legitimerer det.

Morsomt å se hvordan dere angriper og fokuserer på Joe Biden av alle for å forsvare at tidligere president Donald Trump promoterer poster om borgerkrig i USA. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Snikpellik said:

Det velger jeg ja, i likhet med flere republikanske kongresspolitikere som mener det samme. Trump vet nøyaktig hva han gjør når han skriver "civil war", fordi han vet det gir gjenklang hos sine supportere. Og ja, han promoterer selvfølgelig ideen om borgerkrig til sine følgere med det innlegget. For når Trump sier det, så er det en anerkjennelse av ideen. Vi har sett det samme skje gang på gang tidligere.

Det er ikke høyresiden som holder på med denne retorikken, det er Trump, hans allierte, supportere og QAnon. Forskjellen er vesentlig, det er en stor feil å skjære hele høyresiden under samme kam som Trumps kultbevegelse. Høyresiden er det ikke noe galt med.

Det blir også litt tullete å dra inn demokratene i "civil war"-retorikken til Trump-supporterne som startet i 2016 og som har tiltatt etter valget i 2020 mikset inn i QAnon-teoriene og pushes av grupperinger som Oath Keepers og Three Percenters etc. Jeg tror faktisk ikke på at du selv mener det gir mening å dra en "both sides" her, men er fristet til å bruke det for å kritisere den andre siden som du kanskje ikke liker. 

Igjen så velger du å tolke utsagn uten bakgrunn for hvorfor høyresiden i flere år har advart mot dette. Begge sider snakker nå om dette så å her tar du fullstendig feil. Pusher NYT borgerkrig nå også? https://www.nytimes.com/2022/03/13/opinion/letters/us-politics-civil-war.html

For å gjenta meg selv. Det er INGEN som ønsker en borgerkrig i USA bortsett fra ytterste ekstreme elementer i både venstre og høyre delen av amerikansk politikk. 

 

Quote

Nå applauderer jeg det ikke, men jeg synes egentlig det er fremgang at Biden begynner å kalle det for hva det er. Demokratene, republikanere og også media har vært altfor forsiktige med den mest kult-aktige delen av Trumps tilhengere for lenge, som er i ferd med å aksepteres som en legitim, likeverdig del av debatten. Jeg ser få måter å være samlende ovenfor de mest ekstreme på, for de bør behandles som det de er og ikke normaliseres. Vi snakker om Trump-støttede politikere som seriøst snakker om "Jewish space lasers", at Trump egentlig er presidenten, konspirasjonsteorier om svarte og jøder, hat mot homofile og transpersoner, og også borgerkrig. Det er på tide å begynne å kritisere dette skvipet litt hardere.

Når det kommer til det som er igjen av det vanlige republikanske partiet og høyresiden forøvrig, er Biden langt mer diplomatisk.

Hvem er Bidens egne ekstreme ving egentlig? Ekstremistene som støtter den mest erke-moderate demokratiske presidenten siden Carter? 😅

Det er farlig å begynne å sidestille den ene ekstreme siden med både demokratene og det øvrige republikanske partiet. Det fører til normalisering av ytterpunkter og ekstreme ideer som borgerkrig, at valget ble stjålet, the great replacement theory og lignende.

Du applauderer ikke men syntes det er bra altså? en fremgang..  mer splittelse.. jaja. Media forsiktige med Trump ?

Demokratenes ekstreme ving er der.. men om man nekter å se det og mener all ondskap er bare på den ene siden så er man en del av problemet og ikke løsningen. 

Og ja.. Demokratene har vel mer eller mindre ment at alle valg som republikanere har vunnet side 90 tallet har blitt stjålet så ikke så mye å være stolt av der.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Snikpellik said:

Det er ikke en like, det er en "retruth" - altså tilsvarende det som er en retweet på Twitter. Trump synes altså at budskapet om borgerkrig i USA var verdt å dele videre til sine følgere. Han vil med andre ord promotere den ideen videre. Ellers hadde han latt være.

Han kunne avfeid det, eller kritisert det. I stedet gjør han omtrent det motsatte - blåser liv i det, legitimerer det.

Morsomt å se hvordan dere angriper og fokuserer på Joe Biden av alle for å forsvare at tidligere president Donald Trump promoterer poster om borgerkrig i USA. 


Les posten min igjen. Jeg har ikke angrepet Joe Biden. Jeg poengterte at de de samme som ønsker at denne Trump "re-truth'n"skal bety en krigerklæring er oppsiktsvekkende stille når Biden promoterer krig. Hvorfor er det slik? Antagligvis fordi de er fult klar over at Biden ikke promoterer krig selv når står å sier han skal sende soldater inn i Ukraina. Antaglivis vet også de aller fleste av disse at det heller ikke er noen krigserklæring fra Trump når han "re-truther" en SoMe post, men så har man alltids de siste prosentene som virkelig ønsker at det skal være en krigerklæring..

Lenke til kommentar
jallajall skrev (9 minutter siden):


Les posten min igjen. Jeg har ikke angrepet Joe Biden. Jeg poengterte at de de samme som ønsker at denne Trump "re-truth'n"skal bety en krigerklæring er oppsiktsvekkende stille når Biden promoterer krig. Hvorfor er det slik? Antagligvis fordi de er fult klar over at Biden ikke promoterer krig selv når står å sier han skal sende soldater inn i Ukraina. Antaglivis vet også de aller fleste av disse at det heller ikke er noen krigserklæring fra Trump når han "re-truther" en SoMe post, men så har man alltids de siste prosentene som virkelig ønsker at det skal være en krigerklæring..

Hva skal Biden supportere gjør som mistolker hans Ukrainsk utsagn? 
 

Hva skal Trump supportere gjør som mistolker Trumps utsagn?

Trump leker med ild gitt det som skjedde Jan 6.  Ingen unnskyldning når du vet hva dine ord kan føre til.  

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (Akkurat nå):

Les posten min igjen. Jeg har ikke angrepet Joe Biden. Jeg poengterte at de de samme som ønsker at denne Trump "re-truth'n"skal bety en krigerklæring er oppsiktsvekkende stille når Biden promoterer krig. Hvorfor er det slik? Antagligvis fordi de er fult klar over at Biden ikke promoterer krig selv når står å sier han skal sende soldater inn i Ukraina. Antaglivis vet også de aller fleste av disse at det heller ikke er noen krigserklæring fra Trump når han "re-truther" en SoMe post, men så har man alltids de siste prosentene som virkelig ønsker at det skal være en krigerklæring..

I alle dager. Sammenligner du virkelig dette med Ukraina..!? Det blir litt for søkt og dumt. Ingen her har heller sagt at Trump kommer med noen "krigserklæring", hvor har du dette fra? Det jeg sier er at en tidligere president ikke bør kaste brensel på bålet om borgerkrig i eget land.

Biden meg her og Biden meg der, denne tråden handler faktisk om Trump, og innlegget mitt handlet om Trumps post som promoterer ideen om en borgerkrig i USA. Dere kjører på med whataboutery om Biden og demokratene, og det ser litt pussig ut med forsøk på å sidestille de to.

scuderia skrev (11 minutter siden):

Igjen så velger du å tolke utsagn uten bakgrunn for hvorfor høyresiden i flere år har advart mot dette. Begge sider snakker nå om dette så å her tar du fullstendig feil. Pusher NYT borgerkrig nå også? https://www.nytimes.com/2022/03/13/opinion/letters/us-politics-civil-war.html

En kronikk i NYT om borgerkrig-snakk i Trump-bevegelsen og ekstreme grupperinger? Jeg tror vi alle ser forskjellene, men morsomt forsøk.

scuderia skrev (17 minutter siden):

Media forsiktige med Trump ?

Ja, mediene, demokrater og republikanere er for forsiktige med Trump-bevegelsens mest ekstreme. De behandles som en motvekt og brukes for å balansere, men ekstreme ytterpunkter balanserer i realiteten ikke debatten - det normaliserer og legitimerer deres elleville ideer. Media bør være mer nøytrale på begge sider.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Snikpellik said:

En kronikk i NYT om borgerkrig-snakk i Trump-bevegelsen og ekstreme grupperinger? Jeg tror vi alle ser forskjellene, men morsomt forsøk.

Ja, mediene, demokrater og republikanere er for forsiktige med Trump-bevegelsens mest ekstreme. De behandles som en motvekt og brukes for å balansere, men ekstreme ytterpunkter balanserer i realiteten ikke debatten - det normaliserer og legitimerer deres elleville ideer. Media bør være mer nøytrale på begge sider.

Av og til må du ta hode opp av sanden. Google in din favoritt liberal avis (WP,NYT,CNN etc) sammen med civil war og se hva du finner ..  En av mange fra WP https://www.washingtonpost.com/podcasts/capehart/is-the-us-on-a-path-to-civil-war-this-political-scientist-thinks-so/

Dine tanker om media er dine. 

 

Høyresiden er mye mer var for ekstremisme på sin side siden de har selv opplevd hva som hender om det går for langt. Venstresiden har ikke slike sperrer og det ser vi også her i Norge. FRP og Høyre har ingen problemer med å ta fullstendig avstand fra ytterliggående høyre elementer her i Norge som Demokratene etc. Mens på den andre siden har ikke AP og SV evne til å ta avstand fra Rødt etc. Dette gjenspeiler samfunnet også hvor venstreekstreme blir sett på som litt rare, velmenende og søte mens høyreekstreme blir fullstendig uglesett (og riktig så).

 

 

Lenke til kommentar
57 minutes ago, jjkoggan said:

Hva skal Biden supportere gjør som mistolker hans Ukrainsk utsagn? 
 

Hva skal Trump supportere gjør som mistolker Trumps utsagn?

Trump leker med ild gitt det som skjedde Jan 6.  Ingen unnskyldning når du vet hva dine ord kan føre til.  

Jeg kikket kjapt innom Twitter, diverse forum, Locals og Discord - foreløpig ser det bare ut til at det er en side som ønsker dette skal være en promotering av borgerkrig.

Hvis man er redd for at ekstremister skal mistolke noe, så er det særdeles uklokt å promotere ideen om at Trump har slått et slag for borgerkrig ved å "re-truth'e" en SoMe post. Jeg er ganske overbevist om at 98% av de som promoterer denne oppfatnigen ikke tror på det selv en gang.
 

54 minutes ago, Snikpellik said:

I alle dager. Sammenligner du virkelig dette med Ukraina..!? Det blir litt for søkt og dumt. Ingen her har heller sagt at Trump kommer med noen "krigserklæring", hvor har du dette fra? Det jeg sier er at en tidligere president ikke bør kaste brensel på bålet om borgerkrig i eget land.

Biden meg her og Biden meg der, denne tråden handler faktisk om Trump, og innlegget mitt handlet om Trumps post som promoterer ideen om en borgerkrig i USA. Dere kjører på med whataboutery om Biden og demokratene, og det ser litt pussig ut med forsøk på å sidestille de to.


Atter en gang, det handler ikke om Biden, men ideer og tanker man gir uttrykk for Hvorfor er det slik at noen få mennesker blir sjokkert når de tror Trump promoterer borgerkrig ved å reposte en ganske uskyldig SoMe post, mens de samme menneskene ikke reagrerer nevneverdig når man promoterer ideen om å sende amerikanske soldater inn i en aktiv krigssone?

Og hvor brenner dette bålet om borgerkrig i eget land? Det er ingen som ønsker det, hvorfor isninuere noe annet?
(Joda er sikkert en og annen på ytterflankene som ønsker det, men er neppe disse man legger føringer fra)

Endret av jallajall
Lenke til kommentar
scuderia skrev (28 minutter siden):

Av og til må du ta hode opp av sanden. Google in din favoritt liberal avis (WP,NYT,CNN etc) sammen med civil war og se hva du finner ..  En av mange fra WP https://www.washingtonpost.com/podcasts/capehart/is-the-us-on-a-path-to-civil-war-this-political-scientist-thinks-so/

Skjønner ikke helt hva du vil si med dette. Hva har debatt om muligheten for amerikansk borgerkrig i medier med Trumps videreformidling av et kall for borgerkrig i USA å gjøre?

Du ser vel forskjellen på debatt i medier og en tidligere presidents budskap.

Sitat

Høyresiden er mye mer var for ekstremisme på sin side siden de har selv opplevd hva som hender om det går for langt. Venstresiden har ikke slike sperrer og det ser vi også her i Norge. FRP og Høyre har ingen problemer med å ta fullstendig avstand fra ytterliggående høyre elementer her i Norge som Demokratene etc. Mens på den andre siden har ikke AP og SV evne til å ta avstand fra Rødt etc. Dette gjenspeiler samfunnet også hvor venstreekstreme blir sett på som litt rare, velmenende og søte mens høyreekstreme blir fullstendig uglesett (og riktig så).

Gratulerer, du har lykkes i å spore vekk fra Trumps utspill, til norsk politikk.

Hvorfor skal noen ta avstand fra Rødt, eller Frp for den saks skyld? Ingen partier på Stortinget mener disse partiene er ekstremistiske eller at man skal ta noen fullstendig avstand fra dem. Så hvorfor i alle dager skulle SV og AP gjøre det? I partiet mitt Høyre er det ingen som mener at noen skal ta noe "oppgjør" med partiet Rødt, selv om alle er uenige med dem på veldig mye. Rødt er faktisk ikke et venstreekstremt parti, det blir like dumt som å kalle Frp er høyreekstremt parti.

Begge partiene, for å bruke et eksempel, har tatt oppgjør med ytterliggående meninger og holdninger internt. Ta nylige hendelser som eksempel, der begge har enkeltpersoner som kommer med støtte til Russland. Pål Steigan i Rødt, Carl I Hagen i Frp. Førstnevnte fryses ut av partiet og ledelsen vil kaste ham ut, mens sistnevnte ble dømt nord og ned i sitt parti.

Den ytterliggående siden langt ute på høyre er mye større og bredere enn den til venstre i Norge, og det er mye av det samme i USA. Hvis man ikke ser dette mener jeg man lukker øynene. Trump-bevegelsen kan ikke sammenlignes på den politiske aksen med partier på Stortinget, men det kan kanskje sammenlignes på noen områder med norske Demokratene, eller om Tjen Folket eller noe annet venstreekstremt skulle blitt til noe som flere enn femti stykker støttet.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 minutt siden):

Og hvor brenner dette bålet om borgerkrig i eget land? Det er ingen som ønsker det, hvorfor isninuere noe annet?
(Joda er sikkert en og annen på ytterflankene som ønsker det, men er neppe disse man legger føringer fra)

Ytterflanken vokser seg større og sterkere. Når Trump gjentar retorikken normaliseres den, og aksepteres av flere og bredere deler av hans følgere. Samme mekanisme som da konspirasjonsteoriene hans førte til 6. januar.

ErFMcKgVkAE4Qyt?format=jpg&name=large

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Snikpellik said:

Skjønner ikke helt hva du vil si med dette. Hva har debatt om muligheten for amerikansk borgerkrig i medier med Trumps videreformidling av et kall for borgerkrig i USA å gjøre?

Du ser vel forskjellen på debatt i medier og en tidligere presidents budskap.

Nå må du slutte. Det er bare du som tolker at Trump "kall for borgerkrig".. 

 

Quote

Hvorfor skal noen ta avstand fra Rødt, eller Frp for den saks skyld? Ingen partier på Stortinget mener disse partiene er ekstremistiske eller at man skal ta noen fullstendig avstand fra dem. Så hvorfor i alle dager skulle SV og AP gjøre det? I partiet mitt Høyre er det ingen som mener at noen skal ta noe "oppgjør" med partiet Rødt, selv om alle er uenige med dem på veldig mye. Rødt er faktisk ikke et venstreekstremt parti, det blir like dumt som å kalle Frp er høyreekstremt parti.

Begge partiene, for å bruke et eksempel, har tatt oppgjør med ytterliggående meninger og holdninger internt. Ta nylige hendelser som eksempel, der begge har enkeltpersoner som kommer med støtte til Russland. Pål Steigan i Rødt, Carl I Hagen i Frp. Førstnevnte fryses ut av partiet og ledelsen vil kaste ham ut, mens sistnevnte ble dømt nord og ned i sitt parti.

Den ytterliggående siden langt ute på høyre er mye større og bredere enn den til venstre i Norge, og det er mye av det samme i USA. Hvis man ikke ser dette mener jeg man lukker øynene. Trump-bevegelsen kan ikke sammenlignes på den politiske aksen med partier på Stortinget, men det kan kanskje sammenlignes på noen områder med norske Demokratene, eller om Tjen Folket eller noe annet venstreekstremt skulle blitt til noe som flere enn femti stykker støttet.

Hvorfor man skal ta avstand fra Rødt, et parti som ønsker kommunisme i Norge. Kanskje en av de mer diabolske styreformene som har eksistert. En ideologi med  mange titalls millioner av menneskeliv på samvittigheten. Nei, hvorfor ta avstand fra slikt. Enda godt de tok bort væpnet revolusjon for noen år siden da. Men de er jo så rare, velmenende og søte da.

Pål Steigan og Hagen sine syn på Russlands invasjon av Ukraina er på to forskjellige planeter. Kan ikke sammenlignes.

Trump sin politikk er ganske moderat sentrum for en republikansk president. At han sier mye rart tar ikke bort hvor hans regjering lå rent politisk. 

 

Lenke til kommentar
scuderia skrev (8 minutter siden):

Nå må du slutte. Det er bare du som tolker at Trump "kall for borgerkrig".. 

Har aldri skrevet at Trump kaller for noen borgerkrig. Han har «retruthet» en post som gjør det. Når en tidligere president med mange følgere gjør dette, er det av betydning. Han ville ikke gjort det dersom han ikke visste det får gjenklang blant noen av hans tilhengere. Når vi har sett hva deler av dem beviselig er i stand til, så er det dypt uansvarlig.

scuderia skrev (15 minutter siden):

Trump sin politikk er ganske moderat sentrum for en republikansk president. At han sier mye rart tar ikke bort hvor hans regjering lå rent politisk. 

Hæ? Trump er moderat sentrum? Har aldri sett noen mene noe sånt. Liz Cheney og Adam Kinzinger er moderat sentrum i republikanerne, eller business republicans som man ofte kaller det. Hvis man først skal forsøke å plassere Trumpismen på aksen så er det definitivt ikke i sentrum av partiet. Retningen er oftest beskrevet av analytikere og historikere som ytre høyre, radikale høyre, nasjonalkonservative, og av noen som en form for populistisk ny-fascisme på grunn av de autoritære elementene og persondyrkingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Snikpellik said:

Har aldri skrevet at Trump kaller for noen borgerkrig. Han har «retruthet» en post som gjør det. Når en tidligere president med mange følgere gjør dette, er det av betydning. Han ville ikke gjort det dersom han ikke visste det får gjenklang blant noen av hans tilhengere. Når vi har sett hva deler av dem beviselig er i stand til, så er det dypt uansvarlig.

Hæ? Trump er moderat sentrum? Har aldri sett noen mene noe sånt. Liz Cheney og Adam Kinzinger er moderat sentrum i republikanerne, eller business republicans som man ofte kaller det. Hvis man først skal forsøke å plassere Trumpismen på aksen så er det definitivt ikke i sentrum av partiet. Retningen er oftest beskrevet av analytikere og historikere som ytre høyre, radikale høyre, nasjonalkonservative, og av noen som en form for populistisk ny-fascisme på grunn av de autoritære elementene og persondyrkingen.

Vel, som jeg skrev i for xxx antall innlegg siden så er jeg enig i at Trump ikke burde drive med slik men å tolke det dit du har argumentert for i xxx innlegg om at Trump ønsker en borgerkrig er jeg ikke enig i. Dette er din egen tolkning. Samtidig er du helt ukritisk til Biden sin agitasjon av venstreekstreme som jeg også er kritisk til.

På samme måte mener jeg Rødt slipper billig unna fordi de er venstreekstreme. Sentrum og venstre må våkne opp å se at det er farer på begge sider av den politiske aksen.

 

Så til det siste. Politisk var Trump sin regjering mye mindre konservativ/ høyre enn de siste republikanske regjeringene. Det var mindre skattekutt, mindre offentlige kutt (faktisk motsatt) og mer gjeld. I det hele tatt var det veldig lite "republikansk" over den regjeringen. Når det kommer til immigrasjon og grensekontroll så var det en økt fokus men her har demokratene og republikanerne byttet side de siste 30 årene. Kanskje det har noe med at de rike velgerne også har byttet side og er det noe rike mennesker elsker så er det fattige arbeidere. Beste måten å skaffe seg fattige arbeidere på er å importere dem.

Lenke til kommentar
scuderia skrev (4 minutter siden):

Vel, som jeg skrev i for xxx antall innlegg siden så er jeg enig i at Trump ikke burde drive med slik men å tolke det dit du har argumentert for i xxx innlegg om at Trump ønsker en borgerkrig er jeg ikke enig i. Dette er din egen tolkning. Samtidig er du helt ukritisk til Biden sin agitasjon av venstreekstreme som jeg også er kritisk til.

Da er du uenig med noen andre enn meg i så fall, for dette har jeg ikke sagt. Kan du vise til et eneste innlegg hvor jeg skal ha skrevet at Trump ønsker borgerkrig, eller at jeg tolker dette til det?

Hvorvidt han selv ønsker noen borgerkrig aner jeg ikke, tviler sterkt på det.

Hvilken agitasjon av venstreekstreme fra Biden sikter du til?

Sitat

Så til det siste. Politisk var Trump sin regjering mye mindre konservativ/ høyre enn de siste republikanske regjeringene. Det var mindre skattekutt, mindre offentlige kutt (faktisk motsatt) og mer gjeld. I det hele tatt var det veldig lite "republikansk" over den regjeringen. Når det kommer til immigrasjon og grensekontroll så var det en økt fokus men her har demokratene og republikanerne byttet side de siste 30 årene. Kanskje det har noe med at de rike velgerne også har byttet side og er det noe rike mennesker elsker så er det fattige arbeidere. Beste måten å skaffe seg fattige arbeidere på er å importere dem.

Dette plasserer på ingen måte Trumpismen i det moderate sentrum av det republikanske partiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
43 minutes ago, Snikpellik said:

Da er du uenig med noen andre enn meg i så fall, for dette har jeg ikke sagt. Kan du vise til et eneste innlegg hvor jeg skal ha skrevet at Trump ønsker borgerkrig, eller at jeg tolker dette til det?

For ca 4 timer siden:

Moi: Du velger å mene at Trump her promoterer borgerkrig i USA....

Toi: Det velger jeg ja

Nå vet jeg ikke helt hva du mener.. enten mener du at Trump promoterer borgerkrig eller så har du en eller annen forklaring om at Trump ikke ønsker borgerkrig men ubevisst promoterer dette.. du får gjerne forklare

 

Quote

Hvilken agitasjon av venstreekstreme fra Biden sikter du til?

https://www.gbnews.uk/news/joe-biden-mocks-donald-trump-calling-him-the-great-maga-king/292791

 

Quote

Dette plasserer på ingen måte Trumpismen i det moderate sentrum av det republikanske partiet.

Men da kan du kanskje forklare hvilke politiske valg som Trump regjeringen gjorde som plasserer han i ytterste høyre grøftekant?

 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Da er du uenig med noen andre enn meg i så fall, for dette har jeg ikke sagt. Kan du vise til et eneste innlegg hvor jeg skal ha skrevet at Trump ønsker borgerkrig, eller at jeg tolker dette til det?

Hvorvidt han selv ønsker noen borgerkrig aner jeg ikke, tviler sterkt på det.

Hvilken agitasjon av venstreekstreme fra Biden sikter du til?

Dette plasserer på ingen måte Trumpismen i det moderate sentrum av det republikanske partiet.

Hvilke spesifikke meninger gjør Trump til ekstremt høyre? Hans økonomisk politikk passer fint blant moderater som Manchin.  Cheney er langt til høyre til Trump, økonomisk sett

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Snikpellik said:

Ytterflanken

Nettopp, ytterflankene. At noen få ekstremister på ytterflankene kan finne på å få gale ideer legger ikke føringer som hva man skal kunne ytre i det offentlige rom.

Man ser jo mye av det samme i forbindelse med SCOTUS lekkasjen og hvor DHS ser "svært sensitive" og "politiske ladet" trusler om å storme kongressen (!) eller SCOTUS, sette fyr på SOCTUS bygningen eller angripe demonstranter - det blir vel neppe bedre av at enkelte politikere går ut å etterlyser en "call to arms" mobilisering? Men vi lar ikke ikke disse få truslene styre hva man skal kunne si og ikke si.

De aller, aller, aller fleste ønsker ikke borgerkrig i USA. Slutt å spre frykt.

Lenke til kommentar
jallajall skrev (4 minutter siden):

Nettopp, ytterflankene. At noen få ekstremister på ytterflankene kan finne på å få gale ideer legger ikke føringer som hva man skal kunne ytre i det offentlige rom.

Man ser jo mye av det samme i forbindelse med SCOTUS lekkasjen og hvor DHS ser "svært sensitive" og "politiske ladet" trusler om å storme kongressen (!) eller SCOTUS, sette fyr på SOCTUS bygningen eller angripe demonstranter - det blir vel neppe bedre av at enkelte politikere går ut å etterlyser en "call to arms" mobilisering? Men vi lar ikke ikke disse få truslene styre hva man skal kunne si og ikke si.

De aller, aller, aller fleste ønsker ikke borgerkrig i USA. Slutt å spre frykt.

A responsible leader avoids unnecessary inflammatory rhetoric and speaks carefully so he/she is not misunderstood.  This is not an infringement of free speech, but rather good, responsible leadership.   No corporate leader would ever survive Trumps level of imprecise speaking/rambling language that requires the listener to discern bullshit/rhetoric from what they actually want to communicate.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, jjkoggan said:

A responsible leader avoids unnecessary inflammatory rhetoric and speaks carefully so he/she is not misunderstood.  This is not an infringement of free speech, but rather good, responsible leadership.   No corporate leader would ever survive Trumps level of imprecise speaking/rambling language that requires the listener to discern bullshit/rhetoric from what they actually want to communicate.

Vi snakker om en "retweet" her.. Han har trykket på en knapp på en SoMe post. At noen få "misforstår" dette og tror dette er en promotering om borgerkrig lever vi nok godt med - 99% 98% av befolkningen er ikke så dumme.


edit: ser forresten det er del leftist på twitter som er veldig redde for borgerkrig nå. Noen leftists skremmer livsskiten ut av andre leftists ved å hevde Trump promoterer borgerkrig.

Endret av jallajall
Lenke til kommentar
jallajall skrev (5 minutter siden):

Vi snakker om en "retweet" her.. Han har trykket på en knapp på en SoMe post. At noen få "misforstår" dette og tror dette er en promotering om borgerkrig lever vi nok godt med - 99% 98% av befolkningen er ikke så dumme.


edit: ser forresten det er del leftist på twitter som er veldig redde for borgerkrig nå. Noen leftists skremmer livsskiten ut av andre leftists ved å hevde Trump promoterer borgerkrig.

...

Det er ufattelig om du ikke har fått med deg, eller virkelig ikke forstår, at Trump ønsket statskupp i USA -- uansett om mennesker måtte dø for å få statskuppet gjennomført, med den borgerkrig som ville vært nødvendig for å rette opp i det.

Han avblåste først 6 januar da han fikk vite at nasjonalgarden gjorde seg klar for å stoppe opprøret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...