Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Etterspill (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

On 9/25/2021 at 2:12 AM, jjkoggan said:

Du var på stedet og snakket til Biden, eller så du det på en  YouTube video som kan  manipuleres?

Alt kan manipuleres...

Men Red Frostraven har også levert en link, hvor full av relevant informasjon er satt i sammen, og du kan søke opp relevant informasjon der, inkludert der er Biden sitt skryt:

--- 8< --- Klipp klipp --- 8< --- 

April 2014  Hunter Biden joins Ukrainian firm Burisma

April 16, 2014  U.K. investigates Burisma owner Mykola Zlochevskiy

May 12, 2014 – Burisma Holdings issues a press release saying Hunter Biden has joined its board, and that he will be “in charge of the Holdings’ legal unit and will provide support for the company among international organizations.” 

May 25, 2014 – Chocolate and confectionary magnate/oligarch Petro Poroshenko wins the presidency in Ukraine in an election to succeed Yanukovych on a platform of turning Ukraine back to the West. 

June 7, 2014 – Petro Poroshenko takes office as president of Ukraine.

(Ansatt ny hoved stats-advokat)

Aug. 5, 2014 – Ukraine investigation of Burisma

Oct. 14, 2014 – Ramping up Ukraine anti-corruption forces

(NABU-lån - Penger til Ukraina mot korrupsjon)

Feb. 3, 2015  Obama administration conveys harsh criticism of Ukraine Prosecutor General’s Office for its coverup of Zlochevskiy/Burisma

(Litt pannikk på vei hjem i flyet, når de blir gjort klar over at Biden's sønn nå satt i Burisma-styret)

Feb. 10, 2015  – Viktor Shokin takes office as Ukraine’s prosecutor general, replacing Yarema.

Fall 2015 – Biden, along with the EU, publicly calls for ouster of Prosecutor General Shokin for failure to work on anti-corruption efforts.

Dec. 8, 2015  Vice President Biden makes a speech to Ukraine’s Parliament urging the country to step up anti-corruption measures.

Feb. 16, 2016 – Prosecutor General Viktor Shokin resigns, then returns to office before finally being ousted

(Masse klaging over antatt korrupsjon fra Biden)

May 12, 2016 – A new General Prosecutor

September 2016 – Case against Burisma closed 

Biden later boasts about the pressure he exerted on Ukraine during that time to address corruption. In a Jan. 23, 2018, Q&A following a speech at the Council on Foreign Relations

--- 8< --- Klipp klipp --- 8< --- 

Masse relevant fakta i artikkelen, og mangelfull inniskt om hva som foregikk på møtene mellom Blinken og Hunter Biden, f.eks, og stort sett dokumentert fra justis-departemanget sitt spekulasjons-synspunkt.

Men for meg er det soleklart at Burisma ansatte junkie-sønnen til visepresidenten i USA, ganske enkelt for å lure seg unna saksmålene, først når SFO i England begynte å fryse midlene deres, og senere når Ukraina selv etterforsket firmaet - altså benytte seg av korrupsjon.

Og tydligvis så lønnet korupsjonen seg, vise-president Biden klaget over korrupsjon blant de tre forskjellige statsadvokatene sakene, helt frem til de  fikk en som var villig til å henlegge saken mot Burisma.

Og da ble de fornøyd. :)

Det ble litt 'backsliding' som Joe Biden kallte det i skrytet sitt når Trump kom til makten, og begynte å stille spørsmål om hva som har foregått der - han hadde også komt til makten med målsetting å stoppe korrupsjon - eller drain the swamp som han kallte det. Men han lyktes tydligvis ikke.

 

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
19 hours ago, graavik said:

Takk, både lese og skrivekunnskapene mine er meget bra. Mye bedre enn virkelighetsoppfatningen til enkelte her ;)

Unøyaktigheter i ethvert valg går alle veier. Det er absolutt *ingenting*, null & niks, nada, zilch, som tyder på noen form for organisert valgfusk. Tom. donald trump sin egen kampanje mente dette. Om ikke annet, burde kanskje det være et hint om å justere virkelighetsoppfatningen?

Hvis du har gode lesekunnskaper, hvorfor ignorerer du det rapporten har funnet, og det jeg hevdet og refererte til, etter du spurte om jeg kunne komme på banen?

Ta foreksempel, bare ett av de soleklare mest konkrete eksemplene av det de fant:

- at hundrevis av døde folk hadde stemt.

Skal vi anta, at alle disse har stemt lovlig.?  Det kan være såkalte zombier - eller bør vi se nærmere på hva som har skjedd her?

Det trenger ikke nødvendigvis zombier, det kan være valgjuks, eller det kan være andre feil..
Kanskje disse personene har forhåndstemt, og senere dødd før valget tok plass..

Vi bør finne ut hva som er skjedd, om det er valgjuks eller om de tilfellene var ekte stemmer..

Medmindre vi faktisk sjekker om at disse døde personene hadde mulighet til å stemme og derfor kunne gjøre dette på en måte - så er det plenty grunn til å tro at valgjuks kan ha forekommet - er du ikke enig?

 

Lenke til kommentar
KongRudi skrev (3 timer siden):

Alt kan manipuleres...

Du har enda ikke fortalt hvem det er som manipulerer deg.
Det er en begynnelse.

For du tar feil om denne saken, og det er ikke et hendelig uhell -- det er en forståelse noen andre har lurt inn i hodet ditt.
https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/10/21/fact-check-joe-biden-leveraged-ukraine-aid-oust-corrupt-prosecutor/5991434002/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, KongRudi said:

Hvis du har gode lesekunnskaper, hvorfor ignorerer du det rapporten har funnet, og det jeg hevdet og refererte til, etter du spurte om jeg kunne komme på banen?

Ta foreksempel, bare ett av de soleklare mest konkrete eksemplene av det de fant:

- at hundrevis av døde folk hadde stemt.

Skal vi anta, at alle disse har stemt lovlig.?  Det kan være såkalte zombier - eller bør vi se nærmere på hva som har skjedd her?

Det trenger ikke nødvendigvis zombier, det kan være valgjuks, eller det kan være andre feil..
Kanskje disse personene har forhåndstemt, og senere dødd før valget tok plass..

Vi bør finne ut hva som er skjedd, om det er valgjuks eller om de tilfellene var ekte stemmer..

Medmindre vi faktisk sjekker om at disse døde personene hadde mulighet til å stemme og derfor kunne gjøre dette på en måte - så er det plenty grunn til å tro at valgjuks kan ha forekommet - er du ikke enig?

 

Så forklar oss hvorfor INGEN, jeg gjentar INGEN av landets domstoler, inkludert donald trump sin høyesterett, og egen valgkampanjegruppe, har funnet *noe som helst hold* i løgnene om at det var valgfusk :) Vær så snill og forklar oss det. :) 

Endret av graavik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Red Frostraven said:

Du har enda ikke fortalt hvem det er som manipulerer deg.
Det er en begynnelse.

For du tar feil om denne saken, og det er ikke et hendelig uhell -- det er en forståelse noen andre har lurt inn i hodet ditt.
https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/10/21/fact-check-joe-biden-leveraged-ukraine-aid-oust-corrupt-prosecutor/5991434002/

Jeg tar informasjon fra masse plasser, inkludert deg... Dette betyr ikke at jeg blir manipulert av deg, men du gjør sikkert det avogtil de gangene jeg finner det du sier fornuftig og troverdig; selv om det nødvendigvis ikke er intensjonen din, håper jeg.

 

Ang. faktasjekken:

.. in order to save his son's job.. .. in order to save his son's job.. .. in order to save his son's job..

Verdict: False

Motivet til Biden for korrupsjonen hans; er med hele veien i 'faktasjekken'.. Veldig vansklig å bevise motivet hans..

Det kan være mange motiv.. Kanskje Joe Biden er 'the big guy' og også fikk betalt, kanskje han tapte ett veddemål når han var og golfet med Burisma-ledelsen..

Hvem vet.. Kanskje de fant bevis på det også, i deres research; men fordi de kunne ikke se noe bevis på at Shonkin var korrupt, så kan de også si at utsagnet om 'Joe Biden leveraged ukraine aid to oust corrupt prosecutor' - når de 'faktasjekket' hele utsagnet, fordi det ikke var korrupte stats-advokater han tvang ut, så kan de si verdict :False, om utsagnet.

Dess lengre en setning blir dess større sannsynlighet blir det, for å si at noe i den er usann, om det er målet ditt.

Såkalte faktasjekker er dårlig, var mye mere intressant info i den forige linken din. :)

En hypotetisk god faktasjekk ville prøvd å finne ut mere om hva som var riktig og galt i utsagnet.

- Joe Biden leverage ukraine aid to oust Ukraine prosecutor

Verdict: True (Link: Skrytevideo av korrupsjonen)

- corrupt prosecutor

Verdict: False/True (Link til evt. sak om korrupsjon blant statsadvokaten)

- in order to save his son.

Verdict: Speculation

- There is no indication that Burisma would fire their leverage against the state-prosecutors.

Fordi hvis du kjenner saken, og har sett Biden skryte over hva han gjorde - så vet du at det ikke er 'falskt' å si ihvertfall over halve utsagnet, før du spør om Biden's motivasjon.

 

 

20 minutes ago, graavik said:

Så forklar oss hvorfor INGEN, jeg gjentar INGEN av landets domstoler, inkludert donald trump sin høyesterett, og egen valgkampanjegruppe, har funnet *noe som helst hold* i løgnene om at det var valgfusk :) Vær så snill og forklar oss det. :) 

Kanskje de ikke så noen døde folk med stemme-urnene, og regnet med at det ikke var noen døde folk der?

.. Du svarte ikke på spørsmålet som vanlig.

Lenke til kommentar

Det var en sak oppe i media om en mann som stemte på Trump. Han prøvde også å sende inn stemmesedler for kona si som døde i 2015 og svigermora som døde i 2019. Sistnevnte fikk han ikke sendt inn da han ikke fikk den tidsnok.

Hvem vet hvor mange sånne saker det var forut for 2020-valget. Denne karen ble i hvertfall avslørt, men siden det sto i media er det vel fake news, som Trump liker å påstå hver gang det dukker opp en nyhetssak han er uenig i.

Han ropte ut om valgfusk, men etter det jeg har lest i media har det bare vært tilfeller av valgfusk eller forsøk på sådan fra republikanernes side, bl.a. Trump-velgere som prøvde å jukse som nevnt ovenfor og republikanske politikere på delstatsnivå som har prøvd å innskrenke mulighetene for å stemme (i hvertfall for demokratiske velgere) ved å redusere antall stemmelokaler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (23 timer siden):

Jeg tar informasjon fra masse plasser, inkludert deg... Dette betyr ikke at jeg blir manipulert av deg, men du gjør sikkert det avogtil de gangene jeg finner det du sier fornuftig og troverdig; selv om det nødvendigvis ikke er intensjonen din, håper jeg.

 

...

Og hvordan forklarer de andre kildene dine det faktum at Shokin ikke straffeforfulgte noen med penger, inkludert sin forgjenger, og hvorfor skulle Biden ønske Shokin bort når han ikke ville straffeforfulgt noen fra Burisma selv om de skulle være funnet skyldig i lovbrudd -- og spesielt når uansett proben inn i Burisma var lagt til side og ikke aktiv -- og etterkommeren til Shokin kunne komme til å starte eventuelle etterforskninger som Shokin lot ligge inkludert inn i Burisma?

...hva er det med argumentene om at Shokin var ineffektiv i jobben sin som fremstår som galt; hva fikk Shokin til i jobben sin som gjør at du har tillitt til ham?
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Video av presentasjon av sikkerheten av velget til Arizona senatet, med funn fra minst tre forskjellige firma, inkl. Cyberninja's.

3 timer lang, og litt kutting når for mange logget seg på streamen fra avisen - men går utifra at det er bedre linker tilgjengelig etterhvert.

Spessielt betenkelig var all motarbeidet mot auditen; stemplene som var lagt under boksen på signaturene, men det verste var på stemme-maskinene, en person som slettet masse info og redigerte databasene - dagen før handover på auditen - også at de fant hard-disk med valg-database lister fra Washington State og New Carolina på ene hardisken i den ene maskinen, felles-passordet som aldri ble forandret, etc.

Blir spennende å se om de straffer noen for dette.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
17 hours ago, Red Frostraven said:

...

Og hvordan forklarer de andre kildene dine det faktum at Shokin ikke straffeforfulgte noen med penger, inkludert sin forgjenger, og hvorfor skulle Biden ønske Shokin bort når han ikke ville straffeforfulgt noen fra Burisma selv om de skulle være funnet skyldig i lovbrudd -- og spesielt når uansett proben inn i Burisma var lagt til side og ikke aktiv -- og etterkommeren til Shokin kunne komme til å starte eventuelle etterforskninger som Shokin lot ligge inkludert inn i Burisma?

...hva er det med argumentene om at Shokin var ineffektiv i jobben sin som fremstår som galt; hva fikk Shokin til i jobben sin som gjør at du har tillitt til ham?
 

Shokin startet ikke etterforskningen av Burisma, forgjengeren hans gjord det.

- Saken var under etterforskning under hele hans regime. 

Jeg går utifra at han (Shokin) ikke var korrupt fordi presidenten av Ukraina ikke hadde noen intensjon om å sparke han før Biden truet med å ikke gi dem milliard dollar-lånet de var lovd av senatet i USA, på tross av at han kjempet for mindre korrupsjon.

Jeg har null informasjon om hvilke saker Shokin fulgte personlig opp eller ikke fulgte opp, bortsett fra at de etterforsket Burisma når han var sjef. 😕

- Og  jeg vet at det var en av etterfølgerene til Shokin som henla saken mot Burisma. 

 

Lenke til kommentar

Kilder på at etterforskningen var pågående under Shokin..?
Jeg har gitt deg minst to kilder som sa at etterforskningen ikke var pågående under Shokin, men 'dormant'.

Hvem bestemte hvem som skulle følge etter Shokin gikk av..?

---

Og som fortalt før -- så var Biden verktøyet EU og USA brukte for å fjerne Shokin, ikke den første måten de prøvde å få det til med, og han var ikke på noen måte initiativtager til å fjerne Shokin, men ble spurt om å hjelpe å fjerne ham.
https://www.ft.com/content/e1454ace-e61b-11e9-9743-db5a370481bc

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og Trump innrømmet akkurat å ha visst om og selv vært med på å diskutere om de skulle ta livet av Assange via CIA:

https://news.yahoo.com/kidnapping-assassination-and-a-london-shoot-out-inside-the-ci-as-secret-war-plans-against-wiki-leaks-090057786.html?ncid=twitter_yahoonewst_sjwumo1bpf4FAN7pigWYAE08PY?format=jpg&name=900x900

Han sier at det er en løgn, altså er det sant -- om vi har lært noe fra hans presidentperiode.
https://news.yahoo.com/kidnapping-assassination-and-a-london-shoot-out-inside-the-ci-as-secret-war-plans-against-wiki-leaks-090057786.html?ncid=twitter_yahoonewst_sjwumo1bpf4

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 9/28/2021 at 12:56 PM, Red Frostraven said:

I din egen link, i dine skitne Trump-fantasier så kan du se på direkte spørsmål om wikileaks på den tiden - så sa han at han ikke visste noe om det, det var ikke hans ting... Det var opp til statsadvokaten å lage en sak på dette. Så fikk de se hva de klarte.

Er fullstendig enig at de skal finne ut om og hvem i CIA som har sagt dette, om det er sant, og deretter straffe dem med konspirasjon til mord -  men med tanke på hva som skjer med varslere som Assange, og Snowden, så tror jeg det vil være farlig prosess å gå imot deep state her, uheldigvis.

Lenke til kommentar
On 9/28/2021 at 12:19 PM, Red Frostraven said:

Og som fortalt før -- så var Biden verktøyet EU og USA brukte for å fjerne Shokin, ikke den første måten de prøvde å få det til med, og han var ikke på noen måte initiativtager til å fjerne Shokin, men ble spurt om å hjelpe å fjerne ham.
https://www.ft.com/content/e1454ace-e61b-11e9-9743-db5a370481bc

Så du sier at Biden var korrupt og gjorde dette som en vennetjeneste? Kanskje for disse folka?

biden-barisma.thumb.jpg.bda84212870f694716847e138623116e.jpg

Hunter Biden, Devon archer (Burisma styre-medlemmer, Joe Biden (Vise-president) og en innvestor i NextTel eller noe lignende, aksje-innvesteringselskap som jeg ikke husker navnet på) og Barisma ledelsen.

Klarer ikke lese linken din, da den er bak betalingsmur..

Men hvis du ser i 2014, så nevnte BBC annsettelsen av Hunter:

https://www.bbc.com/news/blogs-echochambers-27403003

Utdrag fra artikkelen om grunnen:

--- 8< --- klipp klipp - fra 2014 artikkelen --- 8< ---

All this could be explained simply as a foreign energy company looking to increase its visibility in the US and spur investment, writes the Federalist's Mollie Hemingway. State-controlled companies currently account for 90% of Ukraine's gas production, but this year Burisma became the nation's largest private producer.

Hemingway adds, however, that there may be another, less savoury possibility:

The most disturbing explanation is that the company is attempting to curry favour with the US government by enlisting the services of the close family friend and campaign bundler of the secretary of state and the son of the vice president. After all, Archer notes on one of his company's web pages that his firm's "relationship network creates opportunities for our portfolio companies which then compound to greater outcomes for all parties".

She concludes that this seems like a "cliched movie plot": "a shady foreign oil company co-opts the vice president's son in order to capture lucrative foreign investment contracts".

The White House has emphasised that the vice president's son's new job will have no influence on US foreign policy.

"Hunter Biden is a private citizen and a lawyer," Kendra Barkoff, a spokeswoman for the vice president, told the Wall Street Journal. "The vice president does not endorse any particular company and has no involvement with this company."

--- 8< --- klipp klipp --- 8< ---

Og når vise-presidenten holder igjen ett lån på over en milliard dollar, medmindre de ikke fjerner statsadvokaten som har pågående sak mot Burisma, (imot Ukraina's regjerings vilje, i.flg. Biden) så blir det feil å påstå at dette har 'no influence on US foreign policy'.

Shokin selv sa under ed at han etterforsket dem, da han fikk sparken, papir-dokumentasjonen viser at saken var pågående.. Tilogmed du må klare å sette i sammen to og to her...

 

Lenke til kommentar

...du leser ikke, eller forstår ikke, lenkene jeg deler med deg og hopper tilbake til standpunkter som er tilbakevist.

Det var ikke en pågående etterforskning av Burisma -- den var satt på hold, sammen med andre saker, i stedet for å avslutte dem på en ryddig måte -- og Shokin ble fjernet nettopp fordi han IKKE etterforsket og fikk dømt mennesker.

Fjerningen av Shokin kunne gjenåpnet Burisma-etterforskningen, om det faktisk var noe straffbart i sakspapirene.

...

Og ja, ansettelsen av Hunter Biden var sannsynligvis utelukkende et forsøk på å få statlige kontrakter fra USA.
Hvilke kontrakter vant Burisma med USA?

...

Og til sist, Biden ble bedt om å hjelpe EU og USA med å legge press på Ukraina.
Hadde han bare ekstrem flaks som ble bedt om å hjelpe til med å fjerne en mann som ikke etterforsket kriminalitet i Ukraina på en tilfredsstillende måte, og som ikke hadde en pågående, men inaktiv etterforskning av Burisma, hvis mangel på resultater nettopp fikk EU og USA til å frykte for lånene de har gitt og ville gi til Ukraina på grunn av frykt for korrupsjon?
...og det å ikke ønske å låne ut penger passer helt sammen med bekymringer for korrupsjon, og er helt i tråd med anklagene EU og USA kom med mot Shokin før Biden ble involvert.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 hours ago, Red Frostraven said:

...du leser ikke, eller forstår ikke, lenkene jeg deler med deg og hopper tilbake til standpunkter som er tilbakevist.

Det var ikke en pågående etterforskning av Burisma -- den var satt på hold, sammen med andre saker, i stedet for å avslutte dem på en ryddig måte -- og Shokin ble fjernet nettopp fordi han IKKE etterforsket og fikk dømt mennesker.

Fjerningen av Shokin kunne gjenåpnet Burisma-etterforskningen, om det faktisk var noe straffbart i sakspapirene.

...

Og ja, ansettelsen av Hunter Biden var sannsynligvis utelukkende et forsøk på å få statlige kontrakter fra USA.
Hvilke kontrakter vant Burisma med USA?

...

Og til sist, Biden ble bedt om å hjelpe EU og USA med å legge press på Ukraina.
Hadde han bare ekstrem flaks som ble bedt om å hjelpe til med å fjerne en mann som ikke etterforsket kriminalitet i Ukraina på en tilfredsstillende måte, og som ikke hadde en pågående, men inaktiv etterforskning av Burisma, hvis mangel på resultater nettopp fikk EU og USA til å frykte for lånene de har gitt og ville gi til Ukraina på grunn av frykt for korrupsjon?
...og det å ikke ønske å låne ut penger passer helt sammen med bekymringer for korrupsjon, og er helt i tråd med anklagene EU og USA kom med mot Shokin før Biden ble involvert.

Jeg gidder ikke kjøpe ett abonemang for å lese linken din - leste overskriften og resten var ikke mulig uten at jeg må punge ut.

Kopier hele artikkelen og jeg skal lese den, jeg synes hele denne korrupsjons-saken er intressant. :)

Jeg vet ikke hvilke kontrakter Burisma vant med USA, eller hva du prøver å skrive. Ville vært fint om du kunne utdype dette.

- Men jeg vet at de fryste midlene (pengene) var vanskligere å få tak i før saken mot dem ble henlagt. 😕 Og basert på uttalelser om forespursler som generalen som Hunter hadde møte med - var det de de kontoene han ville ha tilgang til, selv om vi ikke har fått tilgang til informasjonen om hva som ble faktisk sagt på møtet.

 

Lenke til kommentar

@Red Frostraven alt du trenger å gjøre er å lage:

-- 8< --- klipp klipp -- 8< ---

klipp og lim relevant informasjon fra artikkelen

-- 8< --- klipp klipp -- 8< ---

Så kan jeg se om det er verdt å støtte 'journalismen' - hvis folkene som er rapportert om kan ha relevant informasjon om diskusjonen.

Angående - hvis du er bekymret for propaganda og kildekritikk - du er klar over at Financial Times har vært en offisiell støttet både Obama, Hillary, og Biden i deres valgkamper? (endorsed) i.flg. wikipedia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...