Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mission impossible date


Anbefalte innlegg

Hei.

Har treft ei dame nå 5 ganger, og makan til vanskelig dame å kommunisere med. Hun tar insj på å henge, men null interesse av å ha kontakt i mellom slagene. Hun dreper alle forsøk på å holde en samtale i gang på sms. Sier egentlig generelt lite hva hun er ute etter og hva hun vil. Får ingen respons på fysisk tilnærming. Kyssa ho på 3. Date, hvor hun begynte å små le. Jeg lurte på om det var greit at jeg kyssa ho, hvor hun sa ja, men at det var uvant. Neste date og mitt nye forsøk ble møtt med et kinn😂. Føler jeg egentlig må dra hele lasset selv når det kommer til hva vi ska gjøre og gjennomføringen. Men hun vil nå av en eller annen grunn møtes.

Vi har treftes i snitt ca 1 gang i uka og hengt i 6-7 timer. Skulle ut å grille nå forrige uke, men hun avlyste, men ville ta det igjen senere. Uka gikk uten noe livstegn, før jeg sendte mld og lurte på hva hun tenkte. Fikk meg og til å si at det er litt vanskelig å forholde seg til en så sporadisk kontakt. Svaret var at ho har drukna i skole og eksamensnerver og hadde vanskelig med å ta stilling til noe som helst. hun foreslo å møtes en gang neste uke om jeg ville. 

Selv ser jeg ikke helt hvordan dette skal få en viss progresjon uten at hun tar litt tak, åpner seg opp litt og viser litt engasjement. Så jeg skrev at jeg forstod osv, men at det er litt vanskelig for meg å forholde meg til dette slik det foregår nå, så jeg foreslo at hun sendte mld når ting har roet seg. 

Fikk "Will do🙅" til svar. Et typisk svar i vår chat. Will do tolker jeg som, d skal jeg gjøre. Den emojien måtte jeg google for den hadde jeg ikke sett før, og den betyr vist "no" eller "no good". altså setning og emoji sier to forskjellige ting. 

Så hvordan skal jeg forholde meg til den meldinga lurer jeg på! Skjønner at ingen her har en fasit, men hadde vært interessant å høre hva andre tenker 🙂

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde droppa dama. Du fortjener en som gir deg oppmerksomhet.  Du bør hvertfall få en oppklaring i hva hun ønsker, så du ikke kaster bort tiden din. Angående det å analysere emojier og utsagn, erfaringsmessig bør du ikke gjøre det. Det skaper bare skepsis og usikkerhet hos deg. Selv om internett sier noe, kan det godt hende hun mener noe annet.

 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvis du har mulighet for å avslutte forholdet, gjør det nå. Trenger du virkelig flere begrunnelser enn det du allerede har skrevet selv?

Audi s4 q skrev (9 minutter siden):

null interesse

Audi s4 q skrev (9 minutter siden):

dreper alle forsøk

Audi s4 q skrev (9 minutter siden):

Sier egentlig generelt lite

Audi s4 q skrev (9 minutter siden):

ingen respons

Audi s4 q skrev (10 minutter siden):

dra hele lasset

Audi s4 q skrev (10 minutter siden):

ta stilling til noe som helst

Audi s4 q skrev (10 minutter siden):

Will do

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Tarzan93 skrev (11 minutter siden):

Hadde droppa dama. Du fortjener en som gir deg oppmerksomhet.  Du bør hvertfall få en oppklaring i hva hun ønsker, så du ikke kaster bort tiden din. Angående det å analysere emojier og utsagn, erfaringsmessig bør du ikke gjøre det. Det skaper bare skepsis og usikkerhet hos deg. Selv om internett sier noe, kan det godt hende hun mener noe annet.

 

 

Ting blir litt lettere om oppmerksomheten går begge veier, dating skal jo være gøy og spennende. 

Har et inntrykk av at hun holder igjen og at ting kanskje er litt nytt for henne. Er jo ei bra dame, med flere gode kvaliteter så hadde vært interessant om hu åpnet seg litt.

Lenke til kommentar
Skandinav skrev (7 minutter siden):

Hvis du har mulighet for å avslutte forholdet, gjør det nå. Trenger du virkelig flere begrunnelser enn det du allerede har skrevet selv?

 

Liker å gi folk en sjanse. Jeg tenker at det må være en grunn for at hun er sånn. Er jo en viss interesse som gjør at hun tar insj på å møtes og sier ja når jeg spør. Men grensa på hva man skal godta går jo en plass

Lenke til kommentar
Audi s4 q skrev (8 timer siden):

Liker å gi folk en sjanse

Veldig nobelt av deg. Jeg kjenner flere arbeidsledere som tenker slik.
 

Audi s4 q skrev (8 timer siden):

Jeg tenker at det må være en grunn for at hun er sånn.

Det er ufravikelig slik. Men er du hennes terapeut?
 

Audi s4 q skrev (8 timer siden):

Er jo en viss interesse som gjør at hun tar insj på å møtes og sier ja når jeg spør.

Her gjetter du bare. Hele situasjonen taler sitt eget språk.
 

Audi s4 q skrev (8 timer siden):

Men grensa på hva man skal godta går jo en plass

Nemlig. Hvis du har mulighet for å avslutte forholdet, gjør det nå. Trenger du virkelig flere begrunnelser enn det du allerede har skrevet selv?

Lenke til kommentar
Gjest 188b0...2d2
Audi s4 q skrev (8 timer siden):

Liker å gi folk en sjanse. Jeg tenker at det må være en grunn for at hun er sånn. Er jo en viss interesse som gjør at hun tar insj på å møtes og sier ja når jeg spør. Men grensa på hva man skal godta går jo en plass

Hun er ikke interessert. Høres ut som om hun har deg på gress. 

Anonymous poster hash: 188b0...2d2

Lenke til kommentar
Audi s4 q skrev (12 timer siden):

Ting blir litt lettere om oppmerksomheten går begge veier, dating skal jo være gøy og spennende. 

Har et inntrykk av at hun holder igjen og at ting kanskje er litt nytt for henne. Er jo ei bra dame, med flere gode kvaliteter så hadde vært interessant om hu åpnet seg litt.

I såfall hadde jeg spurt henne rett ut. Jeg avsluttet nylig en datingforhold med ei, litt lik situasjonen din. Hun ga lite av seg selv, ga noen små tegn til interesse, men det var det. Forskjellen er vel at vi har møttes ferre ganger enn du har med din. Vi har hengt i noen timer to ganger, men hun tar så og si null initiativ.  Sender fortsatt en del snapper  til meg da, og vi har daglig kontakt. Jeg konkluderte med at så lenge jeg må legge all intiativ i å bli bedre kjent, er det ikke verdt det. Hun må faktisk åpne seg mer, og ei jente som er interessert vil åpne seg.

 

Lenke til kommentar
Tarzan93 skrev (50 minutter siden):

I såfall hadde jeg spurt henne rett ut. Jeg avsluttet nylig en datingforhold med ei, litt lik situasjonen din. Hun ga lite av seg selv, ga noen små tegn til interesse, men det var det. Forskjellen er vel at vi har møttes ferre ganger enn du har med din. Vi har hengt i noen timer to ganger, men hun tar så og si null initiativ.  Sender fortsatt en del snapper  til meg da, og vi har daglig kontakt. Jeg konkluderte med at så lenge jeg må legge all intiativ i å bli bedre kjent, er det ikke verdt det. Hun må faktisk åpne seg mer, og ei jente som er interessert vil åpne seg.

 

Er vel det letteste å bli ferdig med det før det har utviklet seg lengre. Er egentlig mest fasinert over hvordan hun oppfører seg, aldri vært borti lignende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skandinav skrev (5 timer siden):

Veldig nobelt av deg. Jeg kjenner flere arbeidsledere som tenker slik.
 

Det er ufravikelig slik. Men er du hennes terapeut?
 

Her gjetter du bare. Hele situasjonen taler sitt eget språk.
 

Nemlig. Hvis du har mulighet for å avslutte forholdet, gjør det nå. Trenger du virkelig flere begrunnelser enn det du allerede har skrevet selv?

Ganske bastant i teoriene dine du, folk er forskjellige, så noen fasit finnes ikke. 

Gjetter gjør jeg når jeg ikke har noe informasjon, det har jeg nå. Hvorfor skulle hun ellers gidde å møte meg, og sende mld og høre om jeg har lyst på kveldsmat? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Audi s4 q skrev (40 minutter siden):

Ikke enkelt å finne en tittel som beskriver problemet og skiller seg ut fra di andre titlene😅

Glad for at du ser på det fra et nyansert perpektiv. Du har jo sett jenta, lest kroppsspråket og fått miksede signaler mtp det hun sier.  Bare fint at og ikke være bastant, verden er ikke svart-hvitt. Uansett, jeg råder deg fortsatt til å spørre jenta hva hun vil, hva hun ønsker. Få det avklart, også hvis hun ikke er sikker, eller ikke ønsker noe, så avslutt det :)

Endret av Tarzan93
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest ef395...433

TS, jeg er sånn dame som du dater. Kjenner meg veldig godt igjen, spesielt i mine yngre år. Og svaret er veldig enkelt; dama er antagelig drittlei av å bli såret og skuffa og har mistet "piffen" på dating. Jeg vil tro at hun opplever dating/forhold som noe hun "må" og "bør" gjøre, men som oppleves som en jobb. 

Dersom mine antagelser er riktige, skal du ikke ta hennes oppførsel personlig for den har nok ingenting med deg å gjøre. Men her har nok dine "medbrødre" ødelagt for deg, er jeg redd. 

Om jeg var deg ville jeg enten belaget meg på å jobbe veldig hardt med denne dama lenge fremover (for henne vil det ta tid med hennes lojalitet er nok langvarig nå det først er vunnet) eller funnet meg noen "enklere". 

Sier ikke at jeg har rett, men dette er bare mine "2 cents". 

Anonymous poster hash: ef395...433

Lenke til kommentar
Gjest ebba1...421

Du skal drite i hele jenta, fordi det er åpenlyst hun vil ikke noen som helst ting.

Da blir det for dumt å dytte henne forover som en tung stein.

 

Anonymous poster hash: ebba1...421

Lenke til kommentar

Dama er enten ikke interessert, eller så har hun ubearbeidede problemer knyttet til tidligere dating, som det nevnes over her. Du er ikke hennes terapeut, det er ikke din jobb å fikse denne dama. Det må ho gjøre selv, det spiller ingen rolle hvor god forklaring det finnes på at hun er slik hun er.

Ikke bruk så utrolig mye energi på folk som ikke møter deg med den samme energien. Hvis det ikke er «fuck yes!» så kan det bare være.

Så får denne dama heller jobbe med sine problemer på egen hånd til hun faktisk er klar for å date igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 3bf7e...dcf
Audi s4 q skrev (3 timer siden):

Takk for mange gode forslag og tanker :) fikk melding av ho i sted der ho beklaget lite initiativ osv, men ho følt på at det ikke var føltes rett å møtes lengre. Så da er det vel ikke vits i å spekulere noe mer i det🙂

På tide at hun var ærlig da. Håper du ikke tar det for tungt, virker som om du likte henne ganske godt. Til en annen gang bør du huske at om en kvinne viser så lite initiativ, så er det som oftest en grunn til det. Enten er hun ikke interessert eller så er det vanskelig for henne. Jeg er litt som henne, men jeg er det fordi jeg har tillitsvansker og problemer med forpliktelser. Men jeg prøver jo likevel. Dette er jeg derimot åpen om slik at mannen slipper å lure på hva intensjonene mine er. Du burde kreve et ærlig svar neste gang fremfor at hun skal gå rundt grøten og holde deg på gress. Kommunikasjon er alfa omega. 

Anonymous poster hash: 3bf7e...dcf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...