Gå til innhold

RGB vifter


Anbefalte innlegg

Hvilke RGB vifter bruker dere?

En god del RGB vifter  har masse lys og fine farger , men desverre er ikke ytelsen på vifte funksjonen like bra.

 

Spørsmålet er vel hvilke RGB vifter har bra lys/farge og samtidig har bra vifteytelse/stillegående ?

en ting jeg lurer på til slutt er om adresserbare leds  kan en justere lysstyrken på disse eller skjer det ved puls modulasjon ? En slags dimmefunksjon ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde nylig en gjennomgang med en jeg bygger en stasjonær PC på kommisjon for, og det var noen overraskelser å finne.

Corsair LL120 (120 mm) er å anbefale, men bare den hvite utgaven. Den svarte har mye dårligere specs. av en eller annen grunn.
https://www.komplett.no/product/1120914/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/vifter/corsair-ll120-rgb-120mm-3-pk-hvit#

https://www.komplett.no/product/964137/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/vifter/corsair-ll120-rgb-120mm-3-pk#

Og jeg har ikke funnet noen dugelige 140 mm RGB-vifter.

Mine krav til vifter generelt er minst 2 mm i lufttrykk / statisk trykk (helst 3 mm), og godt over 2000 RPM (gjerne 2500+ RPM). Med PWM-styring (etter mange, mange år med manuell viftestyring) og opptil 40 dB. At en vifte støyer ser jeg på som opplagt når PC-en blir varm.

Er såvidt jeg vet ingen mulighet for reduksjon eller kontroll på selve belysningsintensiteten, ikke på RGB-vifter. Da må du isåfall benytte egne PWM-styrte RGB LED-striper.

Selv bruker jeg Corsair ML120 / ML140 Pro White / Red vifter, og Nanoxia PWM LED-striper fra Tehcbay. Kun statisk lys, men artig å se de hvite LED-stripene stadig skifte lysintensitet siden jeg har satt lysstyrken til å følge CPU-tempen i BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...