Gå til innhold

Spørsmål og kvinne undertrykkelse, verdens lover


Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å interessere meg for tema menneskerettigheter tema og lover og regner globalt sett. 

Har andre land lov til å blande seg inn i andres land styre og stell, da tenker jeg spesielt på menneske undertrykkelse, kvinne i dertrykkelse? La oss si mye av slik det er i midt østen. Fins det noen global domstol som har rett til å blande seg inn i måten man behandler andre mennesker på? Regner med at svaret er nei, men greit å forhøre seg litt dersom noen vet noe. 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xrays skrev (3 timer siden):

La oss si mye av slik det er i midt østen.

La oss heller si at kulturen i midtøsten er ikke slik du forestiller at den er, og at "undertrykkelse" av kvinner der er helt og holdent basert på ideologiskt perspektiv, samt også vår tilbøyelighet til å demonisere våre politiske motstandere.

Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (3 timer siden):

La oss heller si at kulturen i midtøsten er ikke slik du forestiller at den er, og at "undertrykkelse" av kvinner der er helt og holdent basert på ideologiskt perspektiv, samt også vår tilbøyelighet til å demonisere våre politiske motstandere.

Og det vet du likom? Så hvorfor er det behov for å flykte fra disse landene da dersom undertrykkelse altså etter dine begreper ikke eksisterer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
xrays skrev (24 minutter siden):

Og det vet du likom?

Undertrykking og forfølgelse av folkegrupper skjer i disse regionene ja, men dette er ikke ekslusivt bare kvinner som du tror, og det var det jeg utrykkelig påpekte. Faktiskt så deltar kvinner i denne praksisen selv med slavehold osv.

 

Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (14 timer siden):

Undertrykking og forfølgelse av folkegrupper skjer i disse regionene ja, men dette er ikke ekslusivt bare kvinner som du tror, og det var det jeg utrykkelig påpekte. Faktiskt så deltar kvinner i denne praksisen selv med slavehold osv.

 

"som du tror"  skriver du, som du ser så skrev jeg menneske undertrykkelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...