Gå til innhold

– Starfield er eksklusivt til Xbox og PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (9 timer siden):

Har blitt noen timer i F76 og synes også det er et knakende godt spill. Det eneste som trekker veldig ned er Fallout 1st. Å betale 150kr pr mnd for et telt og en kiste med uendelig plass er ting som skulle ha vært i spillet gratis. Jeg ble rett og slett lei av å micro manage den kista hele tiden da det ikke tar veldig lang tid å fylle den opp.

De har vel noe lignende opplegg i ESO også med månedlig betaling for kiste og annet. Så det lover ikke helt godt visst de skal fortsette med det i fremtidige spill.

Det er jeg helt enig i. Jeg betaler for ESO plus månedlig, og synes det er en god deal, men reagerer veldig på at de har samme opplegg i Fallout 76. Det gir mening i et MMO, men ikke i et standard live service spill mener jeg. Det blir for dyrt i forhold til hva du får. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
metalheart666 skrev (12 timer siden):

Skjønner hva du mener, men tross alt ser vi ganske mange PS spill bli sluppet til PC og flere blir det.

Så hvor skreddersydd er det faktisk? ...

Poenget er at Sony har skreddersydde spel til PS5. Microsoft, så vidt eg veit, har vel tross alt ingen til Xbox?

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 16.5.2021 den 0.10):

Bioware had laget to av de beste Data RPGene, KOTOR og Dragon age origins. 

Så derfor gikk alt kjempe bra med Mass Effect Andromeda og Anthem.

Bethesda som Bioware har pekt nedover i lang tid. Å drive å glede seg til et Bethesda spill er idiotisk, selv om de mot formodning skulle få til et bra konsept vill gjennomføringen mest sannsynlig være elendig. 

Kanskje du skal ta en pause fra gaming? Prøve fisking, trening eller å samle på frimerker? Har ikke mora di lært deg at hvis du bare har negative ting å si, kan man la være? 

Kritikk er bra og viser at man bryr seg, men du fremstår som en som sitter fast i fortiden. Kan du forstå at andre gleder seg til spill selv om du hater alt?

Endret av BakaBerg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (7 timer siden):

Det er jeg helt enig i. Jeg betaler for ESO plus månedlig, og synes det er en god deal, men reagerer veldig på at de har samme opplegg i Fallout 76. Det gir mening i et MMO, men ikke i et standard live service spill mener jeg. Det blir for dyrt i forhold til hva du får. 

Tenker at forskjellen er at ESO faktisk kommer med content, mens FO76 er det kun MTX og skins som gjelder. Null balansering, null content og QOL updates er ufattelige trege. Og verst av alt: ingen planer om next gen updates. Det forteller meg at de driter i fo76. Har selv over 1.5k timer på ps4. Jeg elsker alt av fallout men søren det tok lang tid før jeg innså hvor hinsides dårlig supporten er for fo76 

Endret av BakaBerg
Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (8 timer siden):

Og verst av alt: ingen planer om next gen updates.

Enig. Tror det er noe som veldig kunne ha gagnet spillet. Det tekniske aspektet er ganske krise. Bare se hvor mye det hjalp Destiny 2 å være tidlig ute på de nye konsollene. Hadde det kommet en PS5 patch til 76 hadde jeg virkelig slitt med å legge det fra meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (På 16.5.2021 den 21.01):

Fallout 76 er helt der oppe med Fallout 3 og New Vegas, og en god del bedre enn Fallout 4.

Det var ikke det når det først kom, men nå er det et gjennomsyrer godt Fallout-spill på alle måter. 

Tror det finnes ulike definisjoner på hva et godt Fallout-spill er.

Lenke til kommentar

Synd. Hadde gledet meg til å spille Starfield på konsoll, men gidder ikke å kjøpe Xbox bare på grunn av Bethesda-eksklusiver, og jeg er nok ikke alene om å tenke dette. Håper de fikk nok penger av Microsoft til å dekke det forestående sviktende salget. Mulig jeg plukker det opp gratis via pc’en istedet..

Lenke til kommentar
Retroman skrev (2 timer siden):

Synd. Hadde gledet meg til å spille Starfield på konsoll, men gidder ikke å kjøpe Xbox bare på grunn av Bethesda-eksklusiver, og jeg er nok ikke alene om å tenke dette. Håper de fikk nok penger av Microsoft til å dekke det forestående sviktende salget. Mulig jeg plukker det opp gratis via pc’en istedet..

Dette innlegget var det mye salt i. Sier du at det er for lite spillere på Pc og Xbox for at det skal bli gode salgstall? Er jo et ganske hyped spill da...

Endret av Mr.Sorter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 5/17/2021 at 3:19 PM, BakaBerg said:

Kanskje du skal ta en pause fra gaming? Prøve fisking, trening eller å samle på frimerker? Har ikke mora di lært deg at hvis du bare har negative ting å si, kan man la være? 

Kritikk er bra og viser at man bryr seg, men du fremstår som en som sitter fast i fortiden. Kan du forstå at andre gleder seg til spill selv om du hater alt?

Du aner ikke hva du snakker om, jeg har postet flere vidoer som viser hvor inkompetente eller umoralske div spill utgivere er. Men dere har null å komme med boetsett fra "ikke vær så sur a"

Det heter å ha kritisk sans og ikke ta hva milliard firmaer sier for god fisk.

Bethesda har i en årrekke vist at de er teknisk inkompetente.  Spillene deres er bugga til det ektreme, de lyver om spillene deres. Jeg har mange timer i både skyrim, og fallout 3/new vagas. Det betyr ikke at jeg ikke kan se spillene er langt fra så bra som de burde være på det tekniske og at det bare har gått en vei. Jeg håper at Microsoft kan få Bethesda til å gjøre en skikkelig jobb, men har mine tvil. 

I motsetning til en drøss av folk kan jeg skille mellom hva jeg liker og hva som objektivt er bra.

Jeg har over 100 timer i ghost recon wildlands, game play loopen passet meg.  Det betyr ikke at jeg ikke kan se alle problemene med spillet,  rare bugs(hvor en del ble fisket etterhvert) mangler her og der. Det faktisk at det er veldig ubisoft the game game. Unødvendige mikrotransalsjoner.

Men folk er ikke interessert i nyanser eller ærlig meninger. I stede kommer de med stråmen. 

 

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Mr.Sorter skrev (2 timer siden):

Dette innlegget var det mye salt i. Sier du at det er for lite spillere på Pc og Xbox for at det skal bli gode salgstall? Er jo et ganske hyped spill da...

Nja. Halvsalt? På et personlig ståsted. Keen som fy på både dette og neste Elder Scrolls.. men nix flere konsoller på meg før neste gen om tja 7 år? Velger nok den som passer meg best da også.
Var klar for disse to spillene på PS5. Og pcen min drar det meste på max i dag iallfall så jeg har jo nødløsning der med et håp om at dette kommer via gamepass så kan jeg jo spille det på MS sin bekostning..

Sammenlignet med et scenario der Xbox, PlayStation og pc er potensielle plattformer er det vel ikke tvil om at salgstallene blir mindre dersom man eliminerer en av partene? Aner ikke konversjonsraten ift eksklusiver og anskaffelser av spillkonsoll #2 i huset, men jeg tror ikke den er skyhøy. Sonyandelen var vel en drøy fjerdedel på Skyrim..?

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Retroman skrev (33 minutter siden):

Og pcen min drar det meste på max i dag iallfall så jeg har jo nødløsning der med et håp om at dette kommer via gamepass så kan jeg jo spille det på MS sin bekostning... 

PCen din kan kjøre det meste på maks men er likevel en nødløsning? Høres ut som en dyr nødløsning. Uansett så kan du nok kunne koble til Dualsensen og spille både Starfield og TESVI dag én på Gamepass på PC når de spillene kommer

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jøssenavn mye dårlig stemning her fordi Xbox endelig får noen eksklusiver som kanskje blir bra bra, kanskje ikke.

Vel det er vel bare å innse at at det som kommer fra MS-eide studioer fra nå av vil være gamepass exclusive. Så får man enten spille på pc, xbox eller ikke i det hele tatt. Kan nesten ikke bli sur på MS for dette - Sony har jo gjort det samme i alle år.

Mulig de går glipp av noen kroner i salg de første årene mens PS folket sturer. Men hva er grunnen til at så mange har en PS igjen? Jo gode exclusives. Har dere glemt at PS var en outsider i starten?

Dette er jo det første seriøse forsøket fra MS på, vel egentlig det første noensinne. De har nær sagt uendelig med penger og har signalisert flere oppkjøp. Forhåpentligvis kommer det noen bra spill utav det. Forhåpentligvis må Sony svare med å lage noen flere gode spill de og.

Det er jo fremdeles slik at en ps og en xbox til sammen koster omtrent halvparten av en prima gaming pc så vi skal nok overleve om vi må ha to spillkonsoller for å få med oss alt som er bra. Klarer ikke helt å ta det seriøst at det er så viktig om det er Sony eller MS som har skrudd sammen spillkassen. Men det er tydligvis viktige for mange det der... Snodige greier.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (7 timer siden):

Du aner ikke hva du snakker om, jeg har postet flere vidoer som viser hvor inkompetente eller umoralske div spill utgivere er. Men dere har null å komme med boetsett fra "ikke vær så sur a"

Det heter å ha kritisk sans og ikke ta hva milliard firmaer sier for god fisk.

Bethesda har i en årrekke vist at de er teknisk inkompetente.  Spillene deres er bugga til det ektreme, de lyver om spillene deres. Jeg har mange timer i både skyrim, og fallout 3/new vagas. Det betyr ikke at jeg ikke kan se spillene er langt fra så bra som de burde være på det tekniske og at det bare har gått en vei. Jeg håper at Microsoft kan få Bethesda til å gjøre en skikkelig jobb, men har mine tvil. 

I motsetning til en drøss av folk kan jeg skille mellom hva jeg liker og hva som objektivt er bra.

Jeg har over 100 timer i ghost recon wildlands, game play loopen passet meg.  Det betyr ikke at jeg ikke kan se alle problemene med spillet,  rare bugs(hvor en del ble fisket etterhvert) mangler her og der. Det faktisk at det er veldig ubisoft the game game. Unødvendige mikrotransalsjoner.

Men folk er ikke interessert i nyanser eller ærlig meninger. I stede kommer de med stråmen. 

 

Ingen selskaper er "moralske". De lager et produkt for å tjene penger, hvor det finnes utviklere som sikkert brenner for å lage spill, men målet er jo å få til suksess for å tjene penger. Du linker til Jimquisition (som er en hyperbolsk hater også, han tjener bokstavelig talt penger på å lage negative reaction videoer) og sier at vi ikke aner hva vi snakker om og refererer til bugs i bethesdaspill. Tror du de la bugsene der med vilje? Tror du de hadde lagd skyrim med så mye innhold og lage en av de bestselgende rpgene med en slags ond hensikt hvor de skal irritere slike som deg med å lure dere til å kjøpe spillene deres? Jeg kan ingenting om å lage spill men jeg er sikker på at folka i bethesda jobber hardt for å realisere noe kult, og då er bugs biproduktet det stadig vekk blir verre p unngå med komplekse spill. 

Så fint at du liker noe da, selv syns jeg wildlands var kjedelig. Samtlige bethesdaspill med unntak av fo76, blades og fallout shelter syns jeg har vært verd å kjøpe dag 1. Jeg har kjøpt skyrim 3 ganger, og har ingen problemer med det. Runda det nok til å få det jeg ville utav det. Hva som er objektivt bra vil jeg nok påstå at du ikke er i stand til å bedømme.

 Det du sier er at din mening er nyansert og ærlig men alle våre er feil og løgnaktige? 

Håper du koser deg med hatevideoen til Jimquisition etter du har spilt starfield så du kan sammenligne selv hvor dårlige bethesdaspill er. For du har jo prøvd de selv? Du baserer ikke dine lærde meninger på bare youtube videoer vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Imitative skrev (5 timer siden):

PCen din kan kjøre det meste på maks men er likevel en nødløsning? Høres ut som en dyr nødløsning. Uansett så kan du nok kunne koble til Dualsensen og spille både Starfield og TESVI dag én på Gamepass på PC når de spillene kommer

Gamer ikke så altfor mye på pc, men jobben krever litt ytelse så den må være greit specca. Tenkte jo ikke på at jeg kunne koble til Dualsense - og det sier jo litt om hvor mye jeg bruker den til spill. Det har liksom ikke vært særlig relevant å bruke den til spill før nå. Takk for tipset!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (12 timer siden):

Du aner ikke hva du snakker om, jeg har postet flere vidoer som viser hvor inkompetente eller umoralske div spill utgivere er. Men dere har null å komme med boetsett fra "ikke vær så sur a"

Det heter å ha kritisk sans og ikke ta hva milliard firmaer sier for god fisk.

Bethesda har i en årrekke vist at de er teknisk inkompetente.  Spillene deres er bugga til det ektreme, de lyver om spillene deres. Jeg har mange timer i både skyrim, og fallout 3/new vagas. Det betyr ikke at jeg ikke kan se spillene er langt fra så bra som de burde være på det tekniske og at det bare har gått en vei. Jeg håper at Microsoft kan få Bethesda til å gjøre en skikkelig jobb, men har mine tvil. 

I motsetning til en drøss av folk kan jeg skille mellom hva jeg liker og hva som objektivt er bra.

Jeg har over 100 timer i ghost recon wildlands, game play loopen passet meg.  Det betyr ikke at jeg ikke kan se alle problemene med spillet,  rare bugs(hvor en del ble fisket etterhvert) mangler her og der. Det faktisk at det er veldig ubisoft the game game. Unødvendige mikrotransalsjoner.

Men folk er ikke interessert i nyanser eller ærlig meninger. I stede kommer de med stråmen. 

 

Ide til fyr:

Først skriver du negativt om alt som kommer fra UBI. Samme innlegget hver gang. UBI selger masse spill, de får også god omtale og er innovative (Siege var et friskt pust i FPS sjangeren og lever meget godt 6 år etter det kom)

 

Om noen (meg) er dumme nok til å svare deg har vi et problem - vi har ikke like god smak som deg. Please. Det funker dårlig å være elitistisk når du sitter å circlejerker i spill med 20 aktive spillere. Prøv å gå deg en tur, evt mute Ubisoft nyheter.

Lenke til kommentar
ludobadger skrev (7 timer siden):

Jøssenavn mye dårlig stemning her fordi Xbox endelig får noen eksklusiver som kanskje blir bra bra, kanskje ikke.

Vel det er vel bare å innse at at det som kommer fra MS-eide studioer fra nå av vil være gamepass exclusive. Så får man enten spille på pc, xbox eller ikke i det hele tatt. Kan nesten ikke bli sur på MS for dette - Sony har jo gjort det samme i alle år.

Mulig de går glipp av noen kroner i salg de første årene mens PS folket sturer. Men hva er grunnen til at så mange har en PS igjen? Jo gode exclusives. Har dere glemt at PS var en outsider i starten?

Dette er jo det første seriøse forsøket fra MS på, vel egentlig det første noensinne. De har nær sagt uendelig med penger og har signalisert flere oppkjøp. Forhåpentligvis kommer det noen bra spill utav det. Forhåpentligvis må Sony svare med å lage noen flere gode spill de og.

Det er jo fremdeles slik at en ps og en xbox til sammen koster omtrent halvparten av en prima gaming pc så vi skal nok overleve om vi må ha to spillkonsoller for å få med oss alt som er bra. Klarer ikke helt å ta det seriøst at det er så viktig om det er Sony eller MS som har skrudd sammen spillkassen. Men det er tydligvis viktige for mange det der... Snodige greier.

 

Jeg tror ikke det er særlig mange som reagerer negativt om xbox "får noen eksklusive som kanskje blir bra", men heller en god del som synes det er litt kjedelig at en sørger for at titler som ellers antagelig ville blitt tilgjengelig for flere nå blir tilgjengelig for færre. Det er på mange måter den kjedeligste formen for investering, sett fra forbrukerens side, fordi det på kort sikt medfører bruk av enorme ressurser for å gjøre markedet for mange litt fattigere, i motsetning til om en selv etablerer studioer eller går inn med penger i mindre studio som ikke har like etablerte serier eller egenkapital til å realisere sitt potensiale. 

På sikt får vi håpe det kan bidra til at Bethesda kan klare å levere enda bedre på de platformene de får lov å publisere på, selv om det kanskje kan virke mer sannsynlig at lite endres gitt at de er et stort selskap som allerede har en velfungerende formel de stort sett leverer på. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...