Gå til innhold

Er det greit at Hamas dreper sivile (barn) i Israel og Gaza?


Anbefalte innlegg

hfthomas skrev (1 time siden):

Det må man nesten regne med at mange gjør! Fordi det står der svart på hvitt. Jeg kan fatte logikken din dersom det hadde stått litt mellom linjene og at det var rom for tolkning, men i koranen står det faktisk at det er ok å drepe andre mennesker.

 

Engel1 snakker også om Hamas som er en ytterliggående gruppe/terrororganisasjon, ikke alle muslimer om jeg forstod det rett

Nei. Man må nesten ikke regne med det. All den tid muslimer er ute i media og sier de tar avstand fra vold. Det finnes ikke-voldelige muslimer i verden. At enkelte trenger å bli påmint det er jo skremmende i seg selv.

Han skrev; "Du kan jo lese koranen vers 9:29, 5:33 etc for å se hva slags tanker muslimer har om jødene (og kristne og andre)". Altså muslimer, som i flertall og som i religiøs gruppe.

Det står endel sykt i bibelen også, og det er svært få kristne som lever bibelen etter hvert ord. Til og med ikke han Farmen-Andreas gjør det, selv om han nok er ganske nærme.

Uansett, dette blir off topic. Og uansett så er ikke Hamas veldig opptatt av hva som står i koranen. IS var det til sammenlikning. Men Hamas er like mye en politisk gruppe som de er en terrororganisasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hfthomas skrev (1 time siden):

Det må man nesten regne med at mange gjør! Fordi det står der svart på hvitt. Jeg kan fatte logikken din dersom det hadde stått litt mellom linjene og at det var rom for tolkning, men i koranen står det faktisk at det er ok å drepe andre mennesker.

 

Engel1 snakker også om Hamas som er en ytterliggående gruppe/terrororganisasjon, ikke alle muslimer om jeg forstod det rett

Riktig. Det er sekulære muslimer ja (som anses som frafalne og vantro av andre muslimer), de som motvillig kaller seg muslimer av tvang og mye rare sekter som feks bahaiene som er en slags muslimske hippier (globalister, relativt fredelige og ikke anerkjent som muslimer av andre), men en sunni eller shia muslim, den store store majoriteten, som tror koranen er fra djevelen (som de kaller "allah") så må man selvfølgelig regne med at de står inne for å drepe vantro, som drapsmanualen deres sier. Går de i moskeen osv så må de være ekstremt ignorante for å ikke ha fått med seg dette. Men jeg har ingen grunn til å tro at de som er ignorante utgjør majoriteten, for mennesker er onde, så jeg tror faktisk majoriteten som bekjenner seg til denne drapsmanualen kalt koranen tror på det den sier. Og som han jeg svarer på her helt riktig påpeker er Hamas er en slik gruppe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...