Gå til innhold

Asus zenfone 6,7, 8 4G Tale?


Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har noen av disse Asus Zenfone 6, 7, 7PRO, 8 /ROG 4 eller 5 telefonene som selges i dag hvor de støtter 4G tale og eventuelt Wifi Tale?

Vurderer sterkt Asus Zenfone 8 pga mindre størrelse som kommer nå, men hvis det ikke finnes støtte på de eldre modellene så blir det sikkert ikke på de nye heller.

Har prøvd å sjekke nettsidene til telenor, telia, og ice. De er ikke alltid like oppdatert over hvilke modeller som støttes vet jeg av erfaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bump, noen som har skaffet seg erfaring fra noen av operatørene ennå? Gidder ikke kjøpe den hvis det blir ræva samtalekvalitet, men ønsker selvfølgelig å kjøpe i perioden hvor den fortsatt selges til lanseringspris (og faktisk er på lager).

Har en kompis med Pixel, og samtalekvaliteten er helt elendig uten VoLTE/VoWifi.

Lenke til kommentar
bjønneovn skrev (3 timer siden):

Fyret opp en Zenfone 8 nå, får symbol på 4g tale. (Ice)

 Den oppdatering kom nylig så ikke så rart, men støtter de andre leverandører Asus mobilen?
For min del er dette ikke så nøye, vurderer telefonen selv likevel.
Kan sies min Zenfone6 støttet 4GTale så antar denne gjør også det.
Har/hadde Zenfone6 men mistet det 😕 hadde aldri byttet til noe annet men nå blir det ny Asus igjen.
Dog blir det ikke flip da prisen er ikke verdt det, betalte 5500,- for Zenfone 6.

Dere med Zenfone 8, lyst å være prøve kanin? 😛 https://www.asus.com/Content/Android-12-Beta/

Endret av nagina
Lenke til kommentar
nagina skrev (1 time siden):

 Den oppdatering kom nylig så ikke så rart, men støtter de andre leverandører Asus mobilen?
For min del er dette ikke så nøye, vurderer telefonen selv likevel.
Kan sies min Zenfone6 støttet 4GTale så antar denne gjør også det.
Har/hadde Zenfone6 men mistet det 😕 hadde aldri byttet til noe annet men nå blir det ny Asus igjen.
Dog blir det ikke flip da prisen er ikke verdt det, betalte 5500,- for Zenfone 6.

Dere med Zenfone 8, lyst å være prøve kanin? 😛 https://www.asus.com/Content/Android-12-Beta/

4g TALE er et MUST nå som 3g skrues av.   du går ned til gsm tale og kan ikek bruke 4g samtidig til å surfe på mobilen under samtale samt lang oppkoblingstid

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bjønneovn skrev (På 22.5.2021 den 14.19):

Ikke lett å finne skjermbeskytter og silicon case til denne her på berget...

Fulgte med en case i hardplast, likte ikke den.

Du finner stort sett ingenting her i Norge med mindre du har iPhone eller Samsung. Prøv Aliexpress. De har det meste.

Lenke til kommentar
Saftis skrev (2 timer siden):

Kult, spurte Ice kundeservice tidligere i uka, da svarte de at den ikke var støttet.

Da var telefon bestilt, lanseringstilbudet varer til tirsdag 25.05. Ser at de også kjører samme tilbud på Flip-varianten, som jeg antar kanskje har bedre kamera?

Mulig det er Telia som støtter 8ern med 4G tale, da ICE bruker jo Telia når dekningen er for svak i Ice nettet.


Er nok bedre kamera på flip varianten, men den er jo betydelig bredere og høyere hvis man vil ha komfortabel enhåndsbruk.

Lenke til kommentar
jaczdani skrev (2 timer siden):

Mulig det er Telia som støtter 8ern med 4G tale, da ICE bruker jo Telia når dekningen er for svak i Ice nettet.


Er nok bedre kamera på flip varianten, men den er jo betydelig bredere og høyere hvis man vil ha komfortabel enhåndsbruk.

Mtp. at det stod "Enabled VoLTE & VoWifi on ICE (Norway)" i siste firmware-versjon, tenker jeg at det er safe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jaczdani skrev (På 13.5.2021 den 18.57):

Hei, er det noen som har noen av disse Asus Zenfone 6, 7, 7PRO, 8 /ROG 4 eller 5 telefonene som selges i dag hvor de støtter 4G tale og eventuelt Wifi Tale?

Vurderer sterkt Asus Zenfone 8 pga mindre størrelse som kommer nå, men hvis det ikke finnes støtte på de eldre modellene så blir det sikkert ikke på de nye heller.

Har prøvd å sjekke nettsidene til telenor, telia, og ice. De er ikke alltid like oppdatert over hvilke modeller som støttes vet jeg av erfaring.

Telenor er helt på jordet med listene sine og du må ringe i hvert enkelt tilfelle og håpe du får et riktig svar. Det er også litt kjipt om det støttes hos Telenor for deretter å bytte operatør av ukjente årsaker noen mnd senere hvor 4G-tale ikke støttes. 

Kjøp aldri mobil uten angrerett!

Lenke til kommentar

Fikk min i dag, klarer ikke helt å bli venn med fargetonene på skjermen, virker blassere enn min gamle Samsung S8. Skal teste litt mer systematisk med de forskjellige profilene og balansene. Mulig det blir en retur til fordel for S21.

Telefonen er også litt tykkere enn S8, tipper 20%.

Det er også litt hakkking ved scrolling, til tross for at den er satt til 120 hz.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...