Gå til innhold

Blizzard skal vise mer Overwatch 2 neste uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overwatch var moro i starten når folk ikke brøy seg om lag oppbyggningene. Å flakse rundt med Mercy som eneste healer var fett samme hva resten av teamet valgte, om de så var 5 Torbjørner eller hva enn du kan tenke deg. En kunne vinne med de rareste lag. Den stemninga forsvant med fokuset på esport. Maken til jamring nå om en velger noe som ikke er min-maxa for laget. En må til et MOBA for å finne liknende.

Jeg kan ikke se for meg at en nesten-oppfølger kommer til å endre på det. Suksessen de hadde var nok rett spill til rett tid, og nå er den tiden forbi.

Endret av Dberg
Lenke til kommentar

Ja, de la til alternativer. Det er en snodig situasjon. Det er blitt et veldig spesialisert spill ved å prøve å appellere til alle. En helt annen stemning enn da det bare var en modus.

Kanskje ordet jeg leter etter er gammeldags. Det blir som gammeldags online multiplayer når en har alle mann alle i en match og det er uforutsigbart hvem og hva en må forholde seg til. Jeg tror det bidro i knallstarten til Overwatch. I tillegg til at verden var klar for en utfordrer til TF2. Det var sunt for sjangeren at Overwatch kom ut. Det er større variasjon og flere alternativer av FPS deathmatch nå enn noen sinne, og såkallte "hero shooters" er mye takket være Overwatch. Dette leder oss tilbake til problemet med Overwatch 2. Hva er poenget med det?

Hvis man ikke oppsøker informasjon er det ikke lett å si hva OW2 en gang er. En ikke-obligatorisk oppgradering av OW1 med en solo kampanje er hva jeg har fått med meg. Dvs. atter en spesialisering og adskillelse av Overwatch spillerene? Hvorfor ha to Overwatch som er samme spillet? Hvorfor ikke en tradisjonell oppfølger? Hva er det vi ikke har fått med oss her? Informasjon om Blizzard spill pleide praktisk talt å spre seg via osmose, men jeg vet mer om Warcraft Adventures enn OW2. Mye tyder på at de ikke prøver å finne opp hjulet på nytt, men det være noe de har på gang utenom bare Overwatch enspiller.

Endret av Dberg
Lenke til kommentar
Dberg skrev (2 timer siden):

Hvis man ikke oppsøker informasjon er det ikke lett å si hva OW2 en gang er. En ikke-obligatorisk oppgradering av OW1 med en solo kampanje er hva jeg har fått med meg. Dvs. atter en spesialisering og adskillelse av Overwatch spillerene? 

Man skal vel kunne spille sammen med de som bare har det ene eller andre.

Det blir en ny engine, som gir annen grafikk, fysikk osv.

Nye karakterer og kart vil komme til begge spillene.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...