Gå til innhold

Hakking i bilde på Samsung TV ved streaming av fotball


Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat kjøpt en Samsung TV, Q90t. Når jeg streamer Elitserien via Discovery sin app, så hakker det litt i bildet innimellom. Linjen på nettet er fin, har også kablet linje inn, så alt med nett er ok. Har også slått av kontrastforsterker. 
 

er det noen andre som opplever lignende? Kan det bare være noe med Discovery Plus sin sending? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaling her vil være å starte å slå av en del av den bildeprosesseringen som er påslått by default. Forundrer meg fortsatt over hvorfor samsung har dette aktivt, når resultatet gjerne blir så utrolig dårlig....

Har selv en Q-LED 2020-modell som var helt jævlig med standardoppsett. Etter å ha slått av noen av bildeprosesseringsfunksjonene, ble det langt bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NULL skrev (På 18.5.2021 den 9.55):

Anbefaling her vil være å starte å slå av en del av den bildeprosesseringen som er påslått by default. Forundrer meg fortsatt over hvorfor samsung har dette aktivt, når resultatet gjerne blir så utrolig dårlig....

Har selv en Q-LED 2020-modell som var helt jævlig med standardoppsett. Etter å ha slått av noen av bildeprosesseringsfunksjonene, ble det langt bedre.

Har du oppskriften på oppsettet?

Lenke til kommentar

De som tester tv i dag, tester ikke hvor bra enkelte apper fungerer i de forskjellige tv med forskjellige operativsystemer.

Som Discovery appen som er ganske ny…

Samtidig så er det nok forskjell på «kvalitet» av Internett som ikke har noe med hastighet å gjøre…

Hadde det ikke vært det, så hadde ikke så mange klaget på strømmetjenester, mens andre ikke har noen problemer med samme tjeneste…

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (1 time siden):

De som tester tv i dag, tester ikke hvor bra enkelte apper fungerer i de forskjellige tv med forskjellige operativsystemer.

Som Discovery appen som er ganske ny…

Samtidig så er det nok forskjell på «kvalitet» av Internett som ikke har noe med hastighet å gjøre…

Hadde det ikke vært det, så hadde ikke så mange klaget på strømmetjenester, mens andre ikke har noen problemer med samme tjeneste…

Det er det som gjør det så vanskelig. Det kan være så mye som utgjør en forskjell..f.eks nå, så ser jeg Europaliga-finalen på TV2, og det er ingen problemer med bildet(til min lettelse). Er vel det at dårlige sendinger, og det andre som du nevner, som gir utslaget

Lenke til kommentar
Tranceformation skrev (På 12.5.2021 den 23.28):

har også merket at dersom jeg ser på Netflix, naturprogram, så er det veldig bra video i 4K. Men det er akkurat som bildet blir lysere og mørkere av seg selv, som om noen skrur opp eller ned et lys..

Prøv å sett Local Dimming til low. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...