Gå til innhold

Hvordan komme i gang med mining - Minerstat - Ezil


Anbefalte innlegg

7 minutes ago, Lebwegian said:

Vurderer å kjøpe samme cpu,  kan du anbefale et bra hovedkort til mining og eventuelt senere til gaming ? har rtx 2060 super miner hos nicehash . skal bytte til din metode etter jeg får spart 0.001 btc for få muligheten til å ta de ut. takk på forhånd!

Hovedkort spiller ingen stor rolle for hverken mining eller gaming, så lenge de har bra nok  VRM, men jeg ville sett på ett X570 kort, selv kjører jeg Dark Hero kortet fra Asus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 hours ago, Dragonlove said:

@MariusJS Da har jeg smokka igang en rig med Minerstat OS på, stort sett Evga 3070 kort, Power Limit 125w, Core Clock 0, Locked Core Clock 1100 og Memory Clock 2700.

Ser det står under Mem Max 7001 og den ligger på 8151Mhz betyr dette noe? Temp 45 grader og vifter på 70%

Neida det går fint, mener "mem max" er max boost clock elns

Lenke til kommentar

Må si det virker som Minerstat er ett bedre OS enn Hiveos, det virker som om kortene er kjøligere, stillere, bruker mindre strøm  og får mer mh/s, i tilegg så har jeg også ett 3080 kort i riggen nå som var litt kranglete i pc'n men som ligger på 45 grader i riggen, hva minnetempen er på vet jeg ikke men når det sto i pc lå iallefall kort tempen på rundt 60 grader, så regner med mem temp er gått ned også.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

No har eg akkurat kome i gong med mininga. Guiden din fungera glimrande, @MariusJS, så takk enno ein gong for den! 👌

Eg ser at etter ikring tre og ein halv time med mining så ligg eg i snitt pluss-minus 10 MH/s lågare på Ezil enn det minerstat rapporterer. I tillegg så har eg tre "stale shares" totalt i løpet av denne tida. Er dette normalt, eller er det noko eg bør undersøkje nærare og få fiksa opp i?

REDIGERT: Det kan sjå ut som om eg har vore noko for utolmodig her. No, etter fem og ein halv time i drift, så er verdiane frå Ezil temmeleg nøyaktig der dei skal vere. Spørsmålet om "stale shares" gjeld framleis, eg er no oppe i fem av desse.

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
9 hours ago, Garegaupa said:

No har eg akkurat kome i gong med mininga. Guiden din fungera glimrande, @MariusJS, så takk enno ein gong for den! 👌

Eg ser at etter ikring tre og ein halv time med mining så ligg eg i snitt pluss-minus 10 MH/s lågare på Ezil enn det minerstat rapporterer. I tillegg så har eg tre "stale shares" totalt i løpet av denne tida. Er dette normalt, eller er det noko eg bør undersøkje nærare og få fiksa opp i?

REDIGERT: Det kan sjå ut som om eg har vore noko for utolmodig her. No, etter fem og ein halv time i drift, så er verdiane frå Ezil temmeleg nøyaktig der dei skal vere. Spørsmålet om "stale shares" gjeld framleis, eg er no oppe i fem av desse.

Ville ikke brydd meg om så få stale shares, dersom du får mye stale shares så er det ofte pga høy ping til server.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@MariusJS, sidan eg ser du driv med CPU-mining òg: Kan eg spørje kva for CPU du minar på og kva for driftstemperatur du får?

Eg prøva meg på å setje opp mining på ein Ryzen 7 5800X (XMRig/Nanopool), og i starten hadde eg veldig grei temperatur (noko over 70°C). Etter ein omstart så har temperaturen gått rett i vêret, til 81-82°C. Prosessoren throttlar ikkje før 90°C, så slik sett er det greitt, men det kjennest noko ugreitt å ha så høg temperatur konstant over lang tid sjølv om 5800X er kjend for å vere ein varm prosessor...

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Garegaupa said:

@MariusJS, sidan eg ser du driv med CPU-mining òg: Kan eg spørje kva for CPU du minar på og kva for driftstemperatur du får?

Eg prøva meg på å setje opp mining på ein Ryzen 7 5800X (XMRig/Nanopool), og i starten hadde eg veldig grei temperatur (noko over 70°C). Etter ein omstart så har temperaturen gått rett i vêret, til 81-82°C. Prosessoren throttlar ikkje før 90°C, så slik sett er det greitt, men det kjennest noko ugreitt å ha så høg temperatur konstant over lang tid sjølv om 5800X er kjend for å vere ein varm prosessor...

Miner på 5950x, får vel rundt 80C jeg også

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Garegaupa skrev (4 minutter siden):

OK, då høyrest det ikkje heilt på tur ut det eg opplever, i alle fall. 🙂 Du reknar med at det går greitt over veker og månadar med mining med den temperaturen?

Bør vel ikke gå over 90c og ja, 80 grader går nok bra over uker måneder, det er høye temp svingninger som tar knekken på elektronikk.

Endret av Dragonlove
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg las meg noko meir opp på nettet, og prøva å underklokke/undervolte CPU-en noko. No køyrer han på 4,2 GHz @ 1,0125 V, og då gjekk temperaturen ned frå 81°C til 55°C, men eg får stort sett same hash rate i XMRig (kanskje 100 H/s lågare). Som ein tilleggsbonus så verkar det som om hash rate for GPU vart båe eit lite grann høgare og meir stabil i same slengen. 🙂 Eg kan absolutt tilrå å prøve dette viss ein minar med både GPU og CPU! 👍 Med AMD og Ryzen Master så er det gjort på eit blunk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
8 minutes ago, FranZe said:

Så det kan være noe å tjene på ett 3070 kort? Blir det ikke en del tull med det der hvis en skal skatte av det? Tenkte kanskje å begi meg ut å forsøke meg på dette, men hvis det blir ett innviklet regnskap ut av dette så dropper jeg det :)   

Med ezil og kryptosekken så tar det kanskje 30 min så er alt ordnet skattemessig :) (laste ned en fil, laste den opp ett annet sted)

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (4 minutter siden):

Med ezil og kryptosekken så tar det kanskje 30 min så er alt ordnet skattemessig :) (laste ned en fil, laste den opp ett annet sted)

Skal vel ha fratrekk for strømbruket også? Hvordan løses dette, slik at en faktisk kan dokumentere dette? Må en alltid notere ned når en miner da?

Lenke til kommentar

Nei, da dropper jeg å føre det :) 

Når det er sagt... Hehe, tror jeg må ha det inn med teskje her. Aldri vært borti det her tidligere.

Forstår ikke helt wallet'en. EZIL adressen fant jeg ut var begge eth og zil sammen til slutt :) Er det disse du putter inn som wallet adresse? Når jeg ser på eksempelet ditt så er det noe helt annet som står der? Hva er det? Beklager men er helt grønn :shrug: 

Bare glem det. Er jeg som må slutte å tenke så mye før jeg handler. Sikkert skeptisk av natur. Men var jo bare å smelle de inn så dukket det opp av seg selv :)

Endret av FranZe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei @MariusJS 3070 korta i Minertstat riggen kjører alle på 52Mh/s er det varmen som gjør det eller kan det være noe feil med innstillingene? ser tempen ligger på rundt 55-58 på kortene.

Instillingene er PL 125w, Core Clock 0, Locked Core Clok 1300 og Memory Clock 2600

Riggene med Hiveos er samme varme men kjører 62Mh/s ca.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...