Gå til innhold

Call of Duty-skuespiller fordømmes av Activision


Anbefalte innlegg

Flin, veldig gode eksempler.

Åpenlyst pedofile bør ikke få arbeide med barn, men juridisk sett er det ikke ulovelig å ha denne "sykdommen".

De andre eksemplene så syns jeg at det er lov å ha disse meningene. Hvor skal grensen gå ? Jeg kan ikke si det på sosiale mediar, men er det greit å si til et familiemedlem eller venner at jeg missliker samer/jøder/muslimer/kristne/budister ?

Et litt fjollete eksempel : jeg ønsker å rane en bank, bør samfunnet beskyttes mot meg for mitt simple ønske som sannsynligvis forblir kun et ønske ?

Men vi er enige på dette mtp etisk og moralsk så var dette utsagnet til skuespilleren et ufattelig dårlig trekk !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget her er vell heller kjønnsdiskriminering. Man skal tåle å få det samme tilbake når man først åpner munnen, noe disse kvinnene her tydeligvis ikkje gjør. Det er ikkje frittfram å snakke dritt om folk for så å spille the victim card.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
gobyfly skrev (2 timer siden):

Flin, veldig gode eksempler.

Åpenlyst pedofile bør ikke få arbeide med barn, men juridisk sett er det ikke ulovelig å ha denne "sykdommen".

De andre eksemplene så syns jeg at det er lov å ha disse meningene. Hvor skal grensen gå ? Jeg kan ikke si det på sosiale mediar, men er det greit å si til et familiemedlem eller venner at jeg missliker samer/jøder/muslimer/kristne/budister ?

Et litt fjollete eksempel : jeg ønsker å rane en bank, bør samfunnet beskyttes mot meg for mitt simple ønske som sannsynligvis forblir kun et ønske ?

Men vi er enige på dette mtp etisk og moralsk så var dette utsagnet til skuespilleren et ufattelig dårlig trekk !

Hvorfor skal pedofile straffes for noe de ytrer seg om uten for jobb? Poenget her er at du også har visse grenser, du støtter ikke absolutt ytringsfrihet uten konsekvenser du heller. Debatten handler egentlig ikke om ytringsfrihet, men hvor man mener grensene burde settes. Når man ikke lenger operer med absolutter blir ting litt mer komplisert. 

Lenke til kommentar

Som vanlig gidder ikke noen korttenkte folk og se andre siden av saken og bare tar alt for god fisk at alt stemmer... LES: https://esports-news.co.uk/2021/05/10/jeff-leach-nitrolukedx-cod-ghost-streamers-activision/

ZombiUnicorn er forøvrig en typisk for "cancel culture nut job" og bruker alle skitne middler for å oppnå målet sitt.

Hipp hurra til dere mennesker som svelger alt rått som venstreorientert media forer dere...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hadde for så vidt enig med mye som skrives her og Activisions respons til saken hvis jeg bare hadde hørt klippet hvor han lirer ut av seg. Denne saken har to sider. Ja, de tingene han sier er helt forkastelige, og burde ikke vært sagt, men de var svar på tilsvarende trakassering. ZombieUnicorn er ei "woke" bitch. Jeg skriver "woke" fordi hun er det bare der det passer henne selv. Det er mange tilfeller der hun står i fronten av cancel-mobs for meninger hun personlig ikke er enig i. Hun ypper til bråk, for så senere å spille offer. Jeg er ikke enig i cancel-culture, men hun burde strengt tatt fått seg en cancel selv

  • Liker 3
Lenke til kommentar
gobyfly skrev (19 timer siden):

Svært så nedlatende du skulle være.

Hvem bestemmer hva yttringsfrihet er ? De som vedtar lover.

For meg er yttrigsfriheten absolutt og rettsværnet til en ansatt burde være til stede for de som våger å trø utforbi A4 arket også.

I Norge tror jeg rettsværnet som ansatt hadde forsvart din fortsettelse i arbeidsforholdet, i USA tror jeg ikke værn for ansatte er like sterkt.

For å dra det enda lengre, Hitler gjorde nok kontroversielle lovendringer han også, men betyr det at de er moralsk og etisk rett fordi noen politikere definerte loven etter eget vellbehag ?

Så lenge denne skuespilleren sa dette utenfor arbeidstid så ser jeg ingen grunn til å sparke ham og henge ham ut for hele verden.

Men jeg gjentar, var dette lurt av ham ? Nei !

Ytringsfrihet har alltid handlet om at du kan si hva du vil (med visse begrensninger) uten statlig forfølgelse. Dette er ikke et brudd på ytringsfriheten fordi det er ingen statlig forfølgelse. Akkurat hvordan du velger å definere ytringsfrihet betyr lite når den ikke stemmer overens med definisjonene vi har. Hvorfor skal akkurat du bestemme denne definisjonen? Står vi alle fritt til å velge vår egen mening av ytringsfrihet eller skal vi holde oss til den meningen de som har lest seg opp på det bruker? Ytringsfriheten tillater deg å skrive hva du vil om hva ytringsfrihet betyr,  men om det ikke stemmer er konsekvensen at folk retter på deg.

Personlig er ikke jeg noen tilhenger av at folk mister jobben basert på slike hendelser, men  det er likevel ikke mot ytringsfrihet. 

Lenke til kommentar

Ingen som tenker på at call of duty forherliger den per definisjon groveste vold, drap? Slik på en målestokk fra mildt til grovt er vel sexisme langt mildere enn dyrking av drap. Helt latterlig hyklersk.

Det er vel ikke helt usannsynlig at en soldat med utallige liv på samvittigheten ikke er så opptatt av likestilling, ja, det er ikke få leiesoldater som har voldtekt på samvittigheten. Sånn sett burde de nå bare fortsette å bruke ham; det passer rollen. Skal man nå først propagandere krig og jævelskap, liksom.

Til alle som har lyst til å svare noe om hvordan det bare er et dataspill. Joa, og det er akkurat med dataspill som dette at det amerikanske forsvaret sørger for at de håpefulle på slagmarken planter skuddet i panna på fienden og ikke bommer med vilje.

 

Lenke til kommentar

Om han burde fått sparken eller ikke er en litt annen debatt enn om ytringsfrihet beskytter en mot å miste jobben i en slik situasjon. Det er mange som blir cancela som ikke fortjener det og mange som ikke blir cancla som fortjener å bli det. 

Lenke til kommentar

https://esports-news.co.uk/2021/05/10/jeff-leach-nitrolukedx-cod-ghost-streamers-activision/

Etter å ha lest dette kan jeg ikke annet enn å facepalme. Det er bra business for alle involverte utenom Jeff virker det som. Det finnes tonnevis med youtubere og andre platformere som har som jobb å skape drama. EXPOSED overskrifter og evige vendettaer frem og tilbake. Det er personlige tabloider, med null ansvar. Søppelmennesker etter min mening.

Jeg har ikke hørt hva jeff sa, men det virker ikke som denne Zombie-personen er mors beste barn heller. Men der Jeff mister jobben for munnbruken sin, så skaper alt dramaet bare mer klikk og oppmerksomhet for dette andre individet. Vanskelig å respekt for slikt.

Det finnes mange interessante poenger om ytringsfrihet i denne tråden, hatten min av til alle som diskuterer sindig. Det er det som burde være standarden, ikke noe ekstremistisk hylekor på tuba :\

  • Liker 5
Lenke til kommentar

"Believe all woman" er noe forbanne tøv. Jeg tror på rettferdighet etter å ha hørt begge sider av saken og gjennomgått beviset før jeg "dømmer" folk. At folk velger å tro på en kvinne som bruker skitne triks tilsvarende det som hun gjorde med "Bully hunters" for å få folk "cancelled" er ikke rettferdighet. Det er sikkert ikke rart at Jeff reagerte slik han gjorde selv om ordvalget kanskje ikke var av den beste sorten, kan det godt være at dette var berettiget fra han sitt stådsted. Det har også blitt påpekt av flere at ZombiUnicorn ble avvist av Jeff siden han ikke var interessert i henne, og at dette er grunnen til målrettet kampanje initiert av Zombi for å ødelegge Jeff sin karriere, noe hun også delvis har greid gjøre siden folk av en eller annen grunn velger å tro på kvinner uten å vite kontekst og uten å ha gjennomgått begge sider av saken. Hvem her, med hånden på hjerte kan si at de ikke hadde sagt noe som kanskje var over streken hvis noen prøver å ødelegge livet ditt? Hvem husker ikke Amber Heard og Johnny Depp? Det dukker stadig opp nye bevis som tilsier at Amber Heard er en forbanna løgner som har ødelagt Johnny Depp sin karriere og at hun også har mishandlet tidligere partner, hvorfor tror folk på kvinner hvis ikke bevisene supporterer anklagende? Det er et ordtak som sier "Innocent until proven guilty'", det er flere som virkelig bør gå i seg selv og prøve å forstå hva dette egentlig betyr før de støtter eller fordømmer andre mennesker. "The Twitter cancel mob" er overhode ikke noen legitim kilde man bør bruke for å vurdere om noen er skyldig/uskyldig eller om andre folk er gode/forferdelige mennesker. Tenk selv, bruk logikk og fornuft og alltid se saken fra begge sider før du velger å dømme andre.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg er alltid nysgjerrig på hva som faktisk har blitt gjort og sagt i slike saker, da mediene har det med å "gjengi at noen hevder at noen har sagt noe", så jeg prøvde å se gjennom klippet i artikkelen gamer.no linker til. Ut fra hva jeg kan se viser det et par tilfeller der han snakker stygt om andre, det ene er han direkte ufyselig mot noen han tilsynelatende mener har oppført seg dårlig og som han har "bannet", det andre snakker han nedsettende om en "stremaer(?)", i begge tilfellene er det snakk om kvinner (selv om jeg slet litt med å få tak på om personen i andre eksempel faktisk var kvinne?). Deretter klippet det over til det som virker å være en gruppe "female gamers" som har satt sammen klippet og snakker om dårlig oppførsel mot kvinner.

Mitt spørsmål blir både om det egentlig er snakk om at han er særskilt kjip mot kvinner, eller om de han er kjip mot i dette eksempelet er kvinner. Så vidt jeg kan se er det ikke snakk om å snakke nedsettende om kvinner generelt, men det som virker som en krangel med noen spesifikke kvinner der han bruker "stygg munn". Videre lurer jeg på hva foranledningen for dette er. Sitter han og slenger dritt om kvinner på nettet, er han en fyr som generelt slenger dritt til folk eller har han en konflikt med disse utvalgte kvinnene der dritten går begge veier?

Det er fult forståelig, og kanskje riktig, at selskap tar avstand fra folk en kan dokumentere oppfører seg dårlig og bruker stygg munn men ut fra det som ble vist i artikkelen er det vanskelig å ta stilling til om det er snakk om sexisme, konflikt som ikke egentlig handler om kjønn eller et par veldig sjeldne eksempler over mange års streaming der en "mister" det litt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
FranzJeger skrev (På 11.5.2021 den 21.51):

Som vanlig gidder ikke noen korttenkte folk og se andre siden av saken og bare tar alt for god fisk at alt stemmer... LES: https://esports-news.co.uk/2021/05/10/jeff-leach-nitrolukedx-cod-ghost-streamers-activision/

ZombiUnicorn er forøvrig en typisk for "cancel culture nut job" og bruker alle skitne middler for å oppnå målet sitt.

Hipp hurra til dere mennesker som svelger alt rått som venstreorientert media forer dere...

Så det er altså snakk om et tilfelle av en konflikt med en utvalgt kvinne i 2017, som han har beklaget for, og at han senere skjeller ut et angivelig troll? Hvis det stemmer ser unektelig "cancellingen" for "sexisme" noe mer snurrig og bekymringsverdig ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Så det er altså snakk om et tilfelle av en konflikt med en utvalgt kvinne i 2017, som han har beklaget for, og at han senere skjeller ut et angivelig troll? Hvis det stemmer ser unektelig "cancellingen" for "sexisme" noe mer snurrig og bekymringsverdig ut. "

Korrekt! Du skjønner at, nå til dags, trenger man ikke lenger bevis eller kontekst, det er bare sette sammen klipp slik at det virker som om at du er et "monster" og et dårlig menneske fordi noen ikke likte noe du sa en gang tiden. Mennesker med stort ego og tynn hud er nå en av de "farligste" folkene som finnes, siden de som regel er "tapere" og ikke har noe liv generelt, så bruker de enormt med tid på ødelegge livet til andre siden de egentlig hater seg selv og ønsker at andre skal føle seg like dårlig som dem. Det hjelper heller ikke at det nå er populært og "hate menn" eller spesielt "hate hvite hetrofile menn" og venstreorientert media hiver seg alltid over dette for å hjelpe til med å skjule fakte eller tegne feil bilde saken. Hvordan folk svelger nyheter rått uten å faktasjekke nå til dags er kanskje enda mer skremmende.

Se denne videoen også:

youtube.com/watch?v=hGqSbmfHO7o

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...