Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startproblemer


Anbefalte innlegg

Hei alle

Bil: Suzuki XL-7 grand vitara, 2007 modell.

Bilen min er ikke helt pålitelig for tiden. Kort fortalt forløper det seg slik; står bilen ett døgn eller mer, starter den som regel enkelt. Hvis jeg kjører, stopper for å f.eks tanke, starter den som regel ikke. Det er ingen kinning eller antydning til respons fra starteren når jeg vrir om nøkkelen når den ikke vil starte. Dersom bilen ikke vil starte, har jeg kommet meg unna med å parkere i nedoverbakke for å trillestarte den, og dette går uten problemer.

Startproblemet kommer og går, og var sist reelt for ca 4 mndr siden. Da var det tilstede i et par dager, for så å forsvinne. Nå er det konstant et problem, og har vært det i ca en uke.

 

Noen som har vært borti lignende og har en løsning?

 

På forhånd takk

Endret av M.B.2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg innså at svaret mitt nok var lite til hjelp, så jeg prøver igjen.

Et kjapt søk på startrelé for din bil ga meg dette bildet. Er nok sikringsboksen I motorrommet.

Om du får hjelp av noen til å vri om nøkkelen, mens du holder hånda på "starting motor relay".

Da nøkkelen vris om vil du kjenne at det klikker inni releet, da skal startern gå som normalt.

Jeg gjetter på at de gangene den ikke vil starte, kjenner du heller ikke noe klikk I releet. Om så er tilfelle løser du det oftest ved å dunke lett på det med knoken eller noe hardt. Og så prøve igjen.

Om dette stemmer er det bare å bytte releet. Bare dra det rett ut, å sett inn nytt. Under 200,-

 

Screenshot_20210512-143315.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...