Gå til innhold

Vannavgift i Oslo på 17000 kr!?


Anbefalte innlegg

Vi er to voksne med lavt forbruk av vann, 59 kubikk. Likevel fikk vi vannregning (pluss oppvarming av radiator) på 17000 for siste år. Vi er rimelig sjokkskadde. Det er vanskelig å orientere seg, da vi leier i et sameie og de bruker et firma som heter Brunata til vannmåling og fakturering. Kommunen er ikke inkludert her. Punktet vi stusser mest på er utregning av pris ifølge forbruk. Altså: 

 

vannavgift     Pris per enhet      Total

måler 59 m3     190,73 kr           11261kr

De andre punktene i regningen er varmtvann, oppvarming og felleskostnader og de ser ut til å stemme. 
 

På Oslo Kommune sine sider står det at pris per kubikk er kr 19.

Den posten i fakturaen som heter vannavgift per måler målt i kubikk er vel det kommunen mener når de skriver at prisen er kr 19 per kubikk?

Det hører med til historien at vi framsatte innsigelser til huseier, som også syns at dette var en enormt høy regning. Men da han oversendte tilsvarende regning for enheten under oss, som han også leier ut, så betaler de tilsvarende mindre fordi de sjelden er hjemme (forbruk på 20 kubikk). Men dette tallet på 190 kr per kubikk var på deres regning også.

Er det noen som skjønner hva som foregår her? Vi har et ikke altfor positivt inntrykk av dette firmaet Brunata, og tilbakemeldingene i trustpilot var fra Danmark med veldig mange nylige dårlige  (les: slakt) feedbacks hvor folk også hadde fått enormt høye vannregninger. 
 

Er det noen som bor i Oslo som kan si hva dere får i vannavgift/kubikk? Har noen erfaring med Brunata? 
Det tallet på 190 kan vel umulig bety at Brunata plusser på Oslo kommune sin vannavgift per kubikk med 170 kroner? 

Av alt vi har kunne finne av info så er vannavgift på 17000 kr uhørt høyt for et forbruk på 59 kubikk. 
 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan det er i Oslo men i Trondheim betaler vi en pris for forbrukt vann og en tilleggspris for å tømme det samme vannet i avløpet.
To forskjellige priser beregnet ut fra vanmåleren, men med den vannprisen der ville jeg fått 39000 kroner i året for mitt vannforbruk, noe jeg så absolutt ikke får.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 minutt siden):

Hvorfor bruke et mellomledd når man får vann fra kommunen?

Ja du sier noe. Vi bor i et sameie, og da har de bestemt dette i plenum for mange år siden. Jeg skulle ønske det ikke var et slukt mellomledd og at vi fikk regningen fra Oslo Kommune. Jeg setter et bilde av regningen inn over i OP. For å være ærlig så begynner håret å gråne bare jeg ser på den regningen. Svært vanskelig å forstå i forhold til et eksempel jeg så av Oslo Kommune sin. 

Dubious skrev (1 minutt siden):

Hvorfor bruke et mellomledd når man får vann fra kommunen?

 

Lenke til kommentar
Al4565 skrev (12 minutter siden):

Vi har tenkt dette med kommafeil. Problemet med den teorien er at naboen under har samme tall i sin. Altså 190. 

Kan ligge en kommafeil i fakturasystemet deres, slik at alle kundene har fått samme pris. Tviler på at noen manuelt sitter å regner ut alle fakturaer, det går nok automatisk. 

Jeg har i andre tilfeller blitt fakturert både 2 og 3 dobbelt pga slike tabber, og det har da gjeldt andre kunder også. Ta kontakt med de i morgen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...