Gå til innhold

TEST: ASUS ROG STRIX G713QR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvordan denne prosessoren kan være en flaskehals, spesielt når vi snakker om en laptop. Nå har jeg ikke testa denne personlig men med benchmarks et godt stykke over ikonet i9 9900k, både på multi thread og single thread, så snakker vi om en ganske villig prosessor.

Lenke til kommentar
Milarwen skrev (På 7.5.2021 den 17.19):

Jeg skjønner ikke hvordan denne prosessoren kan være en flaskehals, spesielt når vi snakker om en laptop. Nå har jeg ikke testa denne personlig men med benchmarks et godt stykke over ikonet i9 9900k, både på multi thread og single thread, så snakker vi om en ganske villig prosessor.

1080P med lav/medium grafikkinnstillinger så er det ofte CPU som er en flaskehals. Kjører du oppløsning og grafikk opp så blir ofte GPU flaskehals.

Lenke til kommentar
2 hours ago, TheKims said:

1080P med lav/medium grafikkinnstillinger så er det ofte CPU som er en flaskehals. Kjører du oppløsning og grafikk opp så blir ofte GPU flaskehals.

I følge Passmark.com er denne utstyrt med den raskeste laptop-prosessoren på markedet. Å kalle det flaskehals er litt fjernt. Den er på par med Intel Core i9-10900K @ 3.70GHz, som er en desktop CPU. Å forvente mer av en laptop-prosessor per i dag er litt naivt. Ikke fordi den er treig, men tvert i mot, så imponerer den. Begge runder nesten 24.000 benchmark score. 

AMD Ryzen 9 5900HX = 23830
Intel Core i9-10900K = 23980

En av to vil til enhver tid være flaskehalsen. Det finnes få systemer som er perfekt balansert og denne prosessoren løfter laptoper opp en del hakk i CPU ytelse, hvis tallene stemmer.

Endret av Milarwen
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...