Gå til innhold

IBM har lagd verdens første 2 nanometers­brikker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SRAM brukes blant annet som cache i prosessorer, men vi kan nok se økt tetthet av transistorer over hele fjøla av typer kretser, selv om andre typer kretser ligger bak tettheten til SRAM. Nå er ikke nm-benevningen noen god målestokk for tetthet på tvers av produsenter og typer kretser akkurat, men dette er uansett gode indikasjoner på at krympingen fortsetter en stund til.

Lenke til kommentar

IBM er alltid først ute med de store framskrittene innen produksjonteknikk!

Imponerende.. på papiret!

Merkelig nok produserer de aldri noe. Dette må være den 14. gangen jeg leser samme type imponerende teknologi som IBM har utviklet og som aldri kommer til å påvirke våre liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
20 hours ago, oppat said:

Merkelig nok produserer de aldri noe. Dette må være den 14. gangen jeg leser samme type imponerende teknologi som IBM har utviklet og som aldri kommer til å påvirke våre liv.

Nå synes jeg du er litt urettferdig med Big Blue.  De har nok hatt litt flere fingre i grøten enn du er klar over.  Når Globalfoundries og Samsung "plutselig" kunne spytte ut 7nm prosessorer nylig, så var det ikke helt tilfelldig:

https://www-03.ibm.com/press/us/en/pressrelease/47301.wss

Jeg tror nok IBMs forskning på dette området har påvirket livet ditt en god del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...