Gå til innhold

Bra program til å klone SSd?


Anbefalte innlegg

Noen som vet om ett bra gratis program for å klone en disk? jeg brukte Samsung Data Migation for å klone disken fra en nvme ssd til en Sata ssd, men når jeg nå skal klone disken fra sata ssd og tilbake så finner ikke Samsung Data Migration disken, jeg har prøvd med 2 forskjellige nvme ssd'er.

prøvde også Diskgenius det fant nvme disken og tilsynelatende gikk det greitt helt til programmet var ferdig da fikk jeg feilmelding begge gangene jeg prøvde med 2 forskjellge nvme disker.

Jeg skal gå fra 256gb til 128gb om det har noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CloneZilla kanskje?

Personlig har jeg en en del år gammel lisens på TrueImage som fortsatt har dekt behovene enn så lenge. Bruker da ikke selve programmet lengre egentlig, men bare USB-minnepinnen programmet kan lage for bl.a. også kloning av systemdisk. TrueImage leveres også av en del SSD-produsenter i versjoner som fungerer så lenge deres SSD er target. Sjekket websiden til produsenten av 128GB SSD-en for hva de har, eller er det Samsung begge SSDene?

Lenke til kommentar
NULL skrev (6 minutter siden):

CloneZilla kanskje?

Personlig har jeg en en del år gammel lisens på TrueImage som fortsatt har dekt behovene enn så lenge. Bruker da ikke selve programmet lengre egentlig, men bare USB-minnepinnen programmet kan lage for bl.a. også kloning av systemdisk. TrueImage leveres også av en del SSD-produsenter i versjoner som fungerer så lenge deres SSD er target. Sjekket websiden til produsenten av 128GB SSD-en for hva de har, eller er det Samsung begge SSDene?

Sitter å prøver det nå, men ser det blir litt styr siden jeg skal gå fra 256 disk til 128 disk.

Begge diskene er Samsung ja, men kan hende det ikke støtter den eldre Samsung Nvme disken, fikk iallefall ikke lov å installere Samsung Nvme driver.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...