Gå til innhold

ANMELDELSE: Resident Evil Village


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sulphuras skrev (1 time siden):

Synes bare det er en eneste stor tragedie at de går vekk fra Folies på skrekk og det makabre som var så fantastisk levert i 7... Uttalelsen deres om lage det mindre skummelt fordi noen ikke turte å spille syveren er så intenst dårlig...

Det er vel ikke det de har sagt. De har sagt at de ønsker å heller ha noen få skumle sekvenser kontra å bombardere spilleren med det, fordi folk blir immune til slutt. Resident Evil 7 sluttet jo å være skummelt når du forlot huset. Personlig toppet det seg med den kjelleren i huset.

Lenke til kommentar
Ghost pirate LeChuck skrev (13 timer siden):

LOL :D :D :D :D :D 

Hvorfor er det LOL? Det er sjeldent å finne årntli' skumle spillmonstre til dags. President Egil sliter med å overgå Crimson Heads og Regenerators, men kom ganske nært med Mr X. Hva skal jeg med et monsterspill hvis monstrene ikke er skumle eller har et minneverdig design?

Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det LOL? Det er sjeldent å finne årntli' skumle spillmonstre til dags. President Egil sliter med å overgå Crimson Heads og Regenerators, men kom ganske nært med Mr X. Hva skal jeg med et monsterspill hvis monstrene ikke er skumle eller har et minneverdig design?

Beste survival monster spill i mine øyne er fortsatt Alien isolation. Er fortsatt imponert av AI i spillet. Må spilles på hard. Hjerte i halsen

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Way ahead of you, pardner! Ikke-territorielle monstre/fiender som ikke har et fast mønster i videospill gir noe av den beste spenningen. REmake 2 med Mr X gav meg noe av den samme feelen. Det er dog ikke for alle, ettersom noen klager over at de fiendene blir innpåslitne. Og jeg skjønner at enkelte foretrekker kontrollen man får ved mer territorielle fiender, men jeg liker litt mer the thrill av å bli konstant jaktet på...

Lenke til kommentar

Ble PS5 disk utgaven på meg.
Skulle kjøpt på Elkjøp da de er klart billigst men hva hjelper det når ingen butikker i mitt fylke har tatt det inn......ble POWER tur på meg i dag.
Vurderte også Series X utgave men av en eller annen grunn så bruker/liker jeg PS5 bedre en nye Xbox,tidligere har det vært motsatt.

Endret av Blu-Boss
Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (På 5.5.2021 den 22.36):

Nå er spørsmålet: series X for raytracing og VRR, Eller ps5 for dualsense, adaptive triggers og en fjern mulighet for VR i framtiden?

RT er identisk på begge konsoller. Eneste forskjellen er bedre ytelse i fps på Series X. Og VRR selfølgelig.

Lenke til kommentar

Det er et kvalitet stempel over capcom, aldri noe feil, trenger ikke patcher, ikke utsetter dem spillene sine heller. 
Et tips for og ikke ha tung kontroll er å gå inn på kamera settings, slå av movement og camera accleration. 
Aimingen blir bedre også.

Rart det ikke er default at dette er av. 

Endret av raym123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Querran80 skrev (5 timer siden):

10 timer og 859,- ; Spenstig

Ta en tur på kino eller konsert, 859,- for 10 timer underholdning (om man bare spiller gjennom spill en eneste gang, i et godt tempo) er da ikke noe å klage over?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (21 minutter siden):

Ta en tur på kino eller konsert, 859,- for 10 timer underholdning (om man bare spiller gjennom spill en eneste gang, i et godt tempo) er da ikke noe å klage over?

Kan ikke sammenlignes direkte på den måten. Film og konserter er mye mer komprimerte og eventbasert. 

Mesteparten av tiden får man mer ut av 2 timer film enn to timer spill.

Litt som forskjell på å se champions league finalen i 2 timer kontra ta en tur i ballbingen i to timer 

Lenke til kommentar
_mulholland_ skrev (9 minutter siden):

Alle er ikke helt enige i hvor «fantastisk» bra dette er.... 

 

Ja enten har jeg blitt for gammel til å like slike spill ellers så er det noe veldig merkelig som foregår med anmeldelser for tiden. Spillet er så sinnsykt generisk og lineært. Kanalen der tror jeg er eneste som påpeker feil i spill for tiden.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
_mulholland_ skrev (21 timer siden):

Alle er ikke helt enige i hvor «fantastisk» bra dette er.... 

 

Anmeldelsen er selvfølgelig bare basert på min opplevelse med spillet. Sannsynligvis er det opp til flere anmeldere på internett som ikke mener nøyaktig det samme som meg, og det er sjeldent at absolutt alle er enig i at noe er fantastisk. Det er like fullt det jeg mener. 

Endret av Jorgny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...