Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vindu sealer ødelegger viskerne?


Anbefalte innlegg

Har lest at diverse sealers for glass på frontruta får vindusviskerne til å "hoppe" og kan til og med bli ødelagte.

Jeg har lagt Stoners clean and repel, på alle ruter unntatt frontruta i frykt for dette.

Har noen erfaringer med dette? Er det noe man kan gjøre for å unngå problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg brukt Aquapel samt en annen nano glassbehandling jeg ikke husker navnet på i farten, i over 12 år på flere biler, iallefall 6 biler, ca 30.000KM i året på våte vestlandet, og har opplevd hopping på 1 av disse. Hoppingen ga seg når jeg byttet til nye viskere, de som sto på var trolig flere år gamle (ny bruktbil).
Ellers null hopping. Da har jeg holdt meg til disse blad-viskerne (altså de uten skjellett) fra Bosch eller Valeo. Om du opplever hopping kan du dra over med litt grafitt, det varer i en god måneds tid. En liten pose med grafitt fra Ebay elns varer "uendelig" lenge og er ganske effektivt mot hopping.
Har forresten brukt PIAA sine silikonviskere, som er svindyre. På en rute som er behandlet med Aquapel er min erfaring at de er helt meningsløse, ordinære viskere fra Bosch og Valeo fungerer omtrent identisk. Mulig de PIAA viskerne fungerer bedre på en rute som ikke er behandlet.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Om man følger anvisningen til punkt og prikke pleier det å gå bra. Men det skal lite til for å legge feil og litt for mye spesielt skaper problemer. Og om man først har lagt feil er de ikke helt enkle å fjerne igjen. Som nevnt over kan slitte viskere også påvirke resultatet.

Har opplevd både suksess og feil med slike sealere og de siste årene har jeg droppet dem og heller fokusert på ofte renhold av ruta og nye viskere. Gidder rett og slett ikke gamble med at resultatet kan bli dårlig. Har noen produkter igjen i garasjen, husker faktisk ikke navnet på dem lenger. Men kan sjekke etter jobb i dag.

Lenke til kommentar
9 hours ago, Drogin said:

diverse sealers for glass på frontruta

Dette er vel ikke produkter for å fylle i riper og hakk i glasset? Dersom det derimot er middel for å få vannet til å samle seg i dråper og renne av, har jeg prøvd det. Jeg erfarte at det var ekkelt å ha det på frontruten fordi vannet samlet seg i en million dråper. Det var bedre at vannet var i en gjennomsiktelig tynn film, ikke i dråper.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...