Gå til innhold

Trenger idéer til 4-hjuls elsykkel med tak.


Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er interessert i utvikle en 4-hjuls elsykkel med tak. Jeg ble inspirert av etterspørselen etter konkurrentene som jeg har lagt ved bilder av.

Biohybrid:

spacer.png

Podbike:spacer.png

 

Podride:

podride-11.JPG

 

Iris e-trike:

iris-etrike-is-an-awesome-eco-pod-design

 

Begorett:

0_0-2-1024x648.jpg

 

CityQ:

cityq-car-ebike.jpg

 

Canyon future mobility concept:

5f4fbabeec05c4576c00001f.jpg

 

Northern Light Motors:

Northern-Light-Motors-428-velomobile-06.

 

Drycycle:

EIPNm22WwAUsEeD.jpg

 

Jeg er selv en ivrig pendlersyklist som er lei av kulde, regn, ubalanse på glatt underlag, ikke kunne ta med bagasje/passasjer, så er keen på en slik doning for meg selv også. Man tenker kanskje at bil er løsningen men det er veldig dyrt i både innkjøp og drift, det er vanskelig å finne parkering i byen og du kan ikke kjøre der hvor sykler kan.

Her er listen over egenskaper den bør ha:

-Et kult industrielt design som gjør at man ikke automatisk tenker handicap-mobil (hvordan kan man gjøre dette selv om den er høy og smal?) Liker personlig Biohybrid og Podbike best selv. Det må være noe som vanlige folk ikke blir flau av å bli sett i. Podride blir kanskje litt for Postmann Pat?

-At den er litt høy, så man blir sett og kan se i trafikken (igjen ser det ut som Biohybrid er bra på dette). Kanskje det kan være en slags spoiler eller finne på taket som gjør at den synes enda bedre.

-Det er lett å gå inn og ut av den (Biohybrid er bra her. Podbike, for eksempel blir fort litt lav, spesielt for eldre folk.) Så man bør sitte ganske oppreist.

-Bra utsyn så man lett ser andre trafikanter.

-værbeskyttelse på alle kanter

-kabriolettak, så man kan nyte deilig vær uten å måtte legge fra seg taket hjemme.

-sterk vifte med varme for å fjerne dugg på vinteren og varme opp. Og for ventilasjon om sommeren.

-oppvarmet styre og sete kanskje.

-crashramme og veltebøyle av metall så man ikke blir most av biler i trafikken.

-stort batteri i bunnen av chassiset for å senke tyngdepunktet og gi lang rekkevidde. Mulighet for å ta med batterimodulene inn i huset for å lade?

-vindusvisker og spylevæske

-vinduer som har UVA- beskyttelse, slik at man kan kjøre rundt midt på en sommerdag uten tanke på hudskade. Men ikke mørke ruter som gjør at man ser lite når det er mørkt.

-oljefylte lastesykkelmotorer fra Heinzmann (2x 125W nominell) som klarer å holde sykkelen i 25kmt i de fleste oppoverbakker.

-fjæringssystem som gir nok komfort.

-bakkeklaring så man kan kjøre på litt røffere grusveier og ta snarveier over fortauskanter osv.

-ryggefunksjon

-plass til en passasjer og kanskje bøyler utenpå som ekstra folk kan stå på i tilfelle man skal bære noen ekstra folk et kort stykke.

-bagasjerom eller bagasjeboks.

-enkel måte å feste ski eller snowboard på.

-tilhenger som man kan bruke til å frakte større ting.

-blinklys, bremselys, langlys 

-speil eller ryggekamera

-innebygd lader med lang kabel, så man enkelt kan lade når man er på langtur.

-oppbevaringsplass til småting som man lett når når man kjører

-festemekansime til smarttelefon for lading og for å bruke til navigasjon.

Det er sikkert masse mer. Men det jeg sliter mest med er å tenke ut et kult design som er værbeskyttet fra alle sider, men som også er en kabriolet. I tillegg til å være relativt høy og smal. 

Tenker den bør være mindre enn 250cm lang og mindre enn 90cm bred.

 

Har du noen ideer eller tanker om andre ting som bør være med eller har du en kul ide til et design? 

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...