Jump to content
Sign in to follow this  
Arodem

Så mye betalte Epic for å gi bort spill hver uke

Recommended Posts

Det er nok en smart løsning for Epic for å raskere etablere en kundebase enn med annen markedsføring. Det å gi bort produkter hjelper brukerene med å se at plattformen fungerer med volum av brukere og de gjør at mange kjøper litt for å "betale tilbake". I sum blir dette en Win-Win heller enn å bruke pengene på markedsføring.

Den ultimate stresstesten for konseptet var vel når de ga bort GTA V.

• Like 3

Uansett må en vel kunne enes om at det er bra at Steam får sårt tiltrengt konkurranse.

• Like 6
  • Heart 1

6 minutes ago, Eldin said:

Uansett må en vel kunne enes om at det er bra at Steam får sårt tiltrengt konkurranse.

Jepp - så lenge det faktisk blir konkurranse og ikke sånn at det blir å by høyest for eksklusive spill...

• Like 7

Jeg stiller meg bak dem som sier at det er bra med konkurranse. Dog det er upraktisk å dele opp hvor spillene ligger. Hilsen en som har kjøpt spill på en butikk bare for å oppdage at jeg hadde det på en annen.

Edited by Limbeck
  • Like 3

1 hour ago, Limbeck said:

Jeg stiller meg bak dem som sier at det er bra med konkurranse. Dog det er upraktisk å dele opp hvor spillene ligger. Hilsen en som har kjøpt spill på en butikk bare for å oppdage at jeg hadde det på en annen.

Jeg anbefaler deg å se på Gog Galaxy, en launcher som samler alle spillene under en paraply. Du må fortsatt ha Steam, Epic, Origins osv installert, men du kan samle alle spillene i en meny.

• Like 2

Støtter ovenfornevnte. GOG Galaxy er så praktisk - litt ustabilitet til tross - at jeg aldri kommer til å ikke bruke noe slikt igjen. Har full kontroll over spillsamlingen, selv på konsoll samt fysiske kopier (legges til manuelt).

• Like 1

Foretrekker å handle spill gjennom gog. Er så praktisk hvis jeg skal installere spillene på flere av PCene mine, noe jeg ofte gjør.

• Like 1

GOG har funnet seg en viktig nisje. Sjelden publishere hopper på dem med en gang, men når første kritiske del av DRM-perioden er over salgsmessig er det lite grunn til ikke å gi ut en GOG-versjon.