Gå til innhold

Returnal ps5 frustrasjoner, tips og triks


Anbefalte innlegg

9 hours ago, langaA said:

Veldig bra spill men dæven. Hadde et langt run i går, var klar til å ta Phrike. MEN så åpnet jeg en slik stor dør for å hente våpen i en kiste, skyter på et lys for å åpne seg. Idet jeg går inn lukker porten seg!! Ble innestengt, kom meg ikke ut. Så frustrerende, må være en bug.

Eeek, leste noen nevnte dlc kostyme skaper den buggen, hadde den selv første natten på release og etter 5 runs med å bli lukket inne slettet jeg save og startet på nytt. 
Noen sier det funker å bytte til normal drakt men virket ikke her, var første jeg testet, men løst seg for noen. 
 

Antar dette kommer i update, men prøv først å bytte drakt, har en følelse du har byttet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
11 hours ago, raym123 said:

Takker :) 

Får man brukt  6 ether for og kopiere seg selv i biome 2 også?

Ja det skjedde meg også etter å ha samlet masse, rett før jeg gikk inn til bossen avsluttet spillet seg. 
Leste at dem skal legge ut en oppdatering og muligens en save and quit funksjon kl 21 i dag. 

 

Andre verden ser pen ut, men virker enda farligere, er det noe du pleide å ta med deg fra første brett før du gikk inn i andre?

Kan jo selvsagt grinde skikkelig og ta med seg mye, men samtidig vil jeg bare løpe frem til portalen.

Du kan fint bruke alle maskiner en gang men anbefaler å gjøre deg klar for boss og everuelt miniboss rom først, kommer an på hvor trygg du føler deg og lenge du har spilt.

Kan si spillet er lett med electro pylon og et par andre lignende våpen med life drain, et skudd og bare vente til de dør. 
 

Syntes starten var vanskeligst siden jeg på en måte gjorde alt på 1 liv men jeg maxet liv og gjorde alle rom før boss og brukte pylon våpenet. Nå testet jeg forskjellige og maxer ut men pylon er den jeg er komfortabel med. 
 

viktigste buff er den Health return % men er jo flaks om en får den tidlig eller ei, akkurat nå har jeg ikke sett den mens jeg spilte gjennom hadde jeg den omtrent fra start til slutt. Mulig det var parasite men tror det var artifact.

Lenke til kommentar
vampyrica skrev (2 timer siden):

Du kan fint bruke alle maskiner en gang men anbefaler å gjøre deg klar for boss og everuelt miniboss rom først, kommer an på hvor trygg du føler deg og lenge du har spilt.

Kan si spillet er lett med electro pylon og et par andre lignende våpen med life drain, et skudd og bare vente til de dør. 
 

Syntes starten var vanskeligst siden jeg på en måte gjorde alt på 1 liv men jeg maxet liv og gjorde alle rom før boss og brukte pylon våpenet. Nå testet jeg forskjellige og maxer ut men pylon er den jeg er komfortabel med. 
 

viktigste buff er den Health return % men er jo flaks om en får den tidlig eller ei, akkurat nå har jeg ikke sett den mens jeg spilte gjennom hadde jeg den omtrent fra start til slutt. Mulig det var parasite men tror det var artifact.

Kan ikke huske å ha sett det våpenet, den health return perken er bra da, har ikke funnet den enda, tapte to ganger mot den bossen i biome 2 nå, fikk en snarvei til han slik at jeg kan gå ganske så raskt til han, men tror nok jeg må samle litt stasj før jeg prøver igjen... Var det etter level 3 man kan få checkpoint? 

Skal se om oppdateringen er klar før jeg spiller mere, greit å slippe at spillet kræsjer etter å ha lootet en stund,  skal komme patch kl 21 i dag.

Lenke til kommentar

Ja etter 3 bosser får man et checkpoint. Skal ta samme bossen senere, prøver å loote ting jeg ikke har funnet men har ikke sett artifacten med Health return enda og gjort hele første og snart andre området, så er vel flaks om en får den på et run eller ikke. 
 

Er bare litt enklere når du healer med å attacke, men går greit, men merker det er litt mer stress uten. ☺️

 

Lenke til kommentar
vampyrica skrev (40 minutter siden):

Ja etter 3 bosser får man et checkpoint. Skal ta samme bossen senere, prøver å loote ting jeg ikke har funnet men har ikke sett artifacten med Health return enda og gjort hele første og snart andre området, så er vel flaks om en får den på et run eller ikke. 
 

Er bare litt enklere når du healer med å attacke, men går greit, men merker det er litt mer stress uten. ☺️

 

Har enda ikke funnet den som lader opp livet, vel etter oppdateringen nå så Funket det bra i nesten to timer, men plutselig hang maskinen seg i det jeg skulle prøve å gå ut av spillet, måtte holde powerknappen inne i 10-15 sekunder. 
 

Ser ut som dem har litt jobb å gjøre med å fikse crasher, lyd som blir borte osv.

Endret av raym123
Lenke til kommentar

Kun hatt en crash selv og ellers vært greit men igår bugget haptic seg på Venstre stikke når jeg trykte l3. 
Men var i orden idag.

 

Så på ign at hvis man har lastet ned siste patch burde man reinstallere spillet og oppdatere til tidligere patch. Nja spørs om jeg orker platinum med det første, men veldig bra spill dog lettere enn jeg trodde i starten. Lyd og kontroller er vel noe av det beste i et spill. Men snart Resident evil ☺️
Har ikke sett trailer eller lest mye, vet kun det er oppfølger fra 7 og ei vampyr dame eller noe der. ☺️ 
Gleder meg masse til det ☺️

Lenke til kommentar

Fikk denne save corrupt feilen i dag etter å ha installert version 1.4

Helt utrolig kjedelig og måtte starte helt på nytt som at jeg nettopp har fått spillet!

Det er helt klart en massiv klagestorm på Twitter kontoen til housemarque.

Sony i Norge skal ha meg til å booste maskinen i forskjellige moduser, enda det er jo spillet det er en feil med.

Kan ikke si meg veldig fornøyd nå med dette spillet, flott spill og slikt men først har det hengt seg, så hang maskinen min seg i går og i dag ble det en feil melding på save filen så alt ble tapt. 

Endret av raym123
Lenke til kommentar

Min tur til å fyre av litt frustrasjon. Begynner å bli lei av enkelte monstre, bl.a. de vingede jævlene og de flyvende som har laserlåsing. Vanskelig å smette unna når de angriper gruppevis. Liker dog at ting blir litt "enklere" etter noen død; dukker opp powerup og helse her og der, og man kommer fort til der man var sist etter noen dører.

Har fortsatt ikke forsått hvordan man skal åpne dører og drepe planter som har powerups bak seg. Noen som har fått det til?

Hadde også vært fint å fått grappling-hook snart, for de gule/oransje lysene på kanten av plattformene er til å hekte seg på vil jeg tro. Finner ingen annen vei til de høye plattformene.

Oppdateringen begynte å laste ned mens spilte. Fikk ikke installert (heldigvis?), av den grunn kanskje. Bank i bordet, har jeg ikke opplevd noe negativt enda.

 

Endret av Myst
Lenke til kommentar
Myst skrev (36 minutter siden):

Min tur til å fyre av litt frustrasjon. Begynner å bli lei av enkelte monstre, bl.a. de vingede jævlene og de flyvende som har laserlåsing. Vanskelig å smette unna når de angriper gruppevis. Liker dog at ting blir litt "enklere" etter noen død; dukker opp powerup og helse her og der, og man kommer fort til der man var sist etter noen dører.

Har fortsatt ikke forsått hvordan man skal åpne dører og drepe planter som har powerups bak seg. Noen som har fått det til?

Hadde også vært fint å fått grappling-hook snart, for de gule/oransje lysene på kanten av plattformene er til å hekte seg på vil jeg tro. Finner ingen annen vei til de høye plattformene.

Oppdateringen begynte å laste ned mens spilte. Fikk ikke installert (heldigvis?), av den grunn kanskje. Bank i bordet, har jeg ikke opplevd noe negativt enda.

 

Hva mener du med planter, dem rommene der det henger ned sånn orange "trær" som hindrer at du kommer inn? Disse må du låse opp med melee våpenet du finner i starten.

Synes biome 2 er ganske så vanskelig, må ha med den astronauten her og fra biome 1 for og ha sjans mot bossen, eller finne denne som fyller på livet konstant. 
 

Setter hele spillet på pause inntil dem har fikset det, og lagt til en save and quit funksjon.

Lenke til kommentar

Ja, mener de trærne som gløder oransje/rødt som blokkerer grotter. Fant ikke noe melee våpen i starten, bare den pistolen som følger med i hver syklus.

Og hvor ser dere hva disse områdene heter? Blir nok lettere å forklare for meg også når vet de riktige navnene for områdene.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Myst said:

Min tur til å fyre av litt frustrasjon. Begynner å bli lei av enkelte monstre, bl.a. de vingede jævlene og de flyvende som har laserlåsing. Vanskelig å smette unna når de angriper gruppevis. Liker dog at ting blir litt "enklere" etter noen død; dukker opp powerup og helse her og der, og man kommer fort til der man var sist etter noen dører.

Har fortsatt ikke forsått hvordan man skal åpne dører og drepe planter som har powerups bak seg. Noen som har fått det til?

Hadde også vært fint å fått grappling-hook snart, for de gule/oransje lysene på kanten av plattformene er til å hekte seg på vil jeg tro. Finner ingen annen vei til de høye plattformene.

Oppdateringen begynte å laste ned mens spilte. Fikk ikke installert (heldigvis?), av den grunn kanskje. Bank i bordet, har jeg ikke opplevd noe negativt enda.

 

Bruk sverd på røde ting som trær/vegg og ser du en gulaktig farge må du ha en artifact med blade balance for å slå gjennom med sverdet. Tror grappling kommer rett etter boss 2, trenger den for å komme til nummer 3. etter den 3 har du checkpoint også.

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt. Er i crimson wastes og tror jeg er veldig nære boss på toppen av fjellet. Problemet er at jeg har rød health bar og finner ikke liv noen plass! Har mange eter men finner ikke noen plass å bruke de. Er jeg fortapt? 😮

Lenke til kommentar
vampyrica skrev (4 minutter siden):

Bruk sverd på røde ting som trær/vegg og ser du en gulaktig farge må du ha en artifact med blade balance for å slå gjennom med sverdet. Tror grappling kommer rett etter boss 2, trenger den for å komme til nummer 3. etter den 3 har du checkpoint også.

Har ikke funnet noe sverd? Hvor finner jeg det?

Når en syklus starter i skipet og man undersøker monitoren, sier den at er ukjent legeme i lasterommet. Aner ikke hvordan man kommer til lasterommet heller.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Myst said:

Ja, mener de trærne som gløder oransje/rødt som blokkerer grotter. Fant ikke noe melee våpen i starten, bare den pistolen som følger med i hver syklus.

Og hvor ser dere hva disse områdene heter? Blir nok lettere å forklare for meg også når vet de riktige navnene for områdene.

Sverdet er i et rom på første kart før boss så bare gå gjennom rom for rom så finner du den. Bare spar oblites til helse, se noen tips på toppen som å samle resins mens man har full helse for å forlenge heslthbar, se fordeler og ulemper ved å bruke parasitt, ikke åpne opp alt med very high, er ofte artifact i kistene men kan også være en stimpack så med lite liv ville jeg latt de være, risk and reward. Jeg plukker ting fra medium og high og noe very high hvis jeg har liv og våpen som er bra.

Lenke til kommentar
Just now, Myst said:

Har ikke funnet noe sverd? Hvor finner jeg det?

Når en syklus starter i skipet og man undersøker monitoren, sier den at er ukjent legeme i lasterommet. Aner ikke hvordan man kommer til lasterommet heller.

Tror det i skipet er mer ment for endgame.

Sverdet er 100% et sted på kartet, må bare sjekke alt av områder, min spillestil er å gjøre alle trekant rom og veier først siden firkant er mot objektive. Firkant med stjerne er et 3 wave mini boss rom med våpen drop og ofte en artifact. Den er optional men ville ikke brukt pistol der. ☺️
bruk alltid 325 på rommet du finner per kart til å oppgradere 25% helse. 

Lenke til kommentar
vampyrica skrev (3 minutter siden):

Sliter du veldig så er det en lovlig «cheat» hvor du kan gå tilbake til skipet og sove i senga for å fylle helsa også, det er nok ment å være sånn, så er vel ikke cheat, men sliter du i starten så bruk den av og til. 

Er det mulig å dra tilbake til den verdenen?

Jeg gikk til porten men ingenting skjedde. Det er en sånn "seng" i crimson wastes men den har jeg allerede brukt en gang..

Endret av langaA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...