Gå til innhold

Nye MG ZS EV - Meninger/Tanker


Masimo

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Må si jeg ble litt fristet av denne bilen - billig 260.000 og lav låne rente 0,9%

Helt grei rekkevidde WLTP 263km

 

 

Trenger ny jobb bil og ønsket mere «komfort» end jeg har i min BMW I3. Så lei av I3 nå 😅

- Rygg problemer av setene 

- Dårlig rekkevidde ( kjører omkring 60km hver vei - med I3 kan jeg ikke komme frem og tilbake på 1 ladning. Mye motorvei men allikevel) 

- Håpløs på motorveien med mer vind end 5m/s føles det som om du skal blåse vekk. 


 

Men hva sier folket til MG ZS EV - noen som har testet den?

 

Endret av Masimo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

MG er en romslig bil, om du trenger plassen. Den har ikke app-styring og ladeluken er litt tåpelig. Tror den sliter mye med coldgate vinterstid. Den har ikke varmepumpe som ellers ville gitt deg en mil ekstra. Ellers har jeg lest at noen plages med vanninntrengning, og at en oppdatering kan gi trøbbel med ladingen som ikke lar seg rette med ny oppdatering med umiddelbar virkning da batteriet må kalibreres på nytt.

At det er en spesielt god pris er jeg litt uenig i da det finnes en del gode kampanjer på både Ioniq og Leaf med flere.

Lenke til kommentar

Har også sett litt på denne. Men hver gang har jeg sett f.eks kia e-soul litt brukte til rundt 300.000 med 64kw batteriet på finn og tenkt at for litt ekstra får man mye bedre rekkevidde og en bedre totalopplevelse komfortmessig - dette er nok en smakssak likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg eier en MG ZS EV og er veldig fornøyd. Hvis du har noen spørsmål er det bare å fyre løs. 

Desverre har jeg ikke prøvd en I3 så kan ikke sammenligne komforten. I de siste årene har jeg kjørt Mazda CX5 og Renault Zoe og kan si at MG er minst like komfortabel som Mazdaen og mye mer komfortabel enn Zoe. 

Til bykjøring med behov for litt plass i bagasjerommet er bilen perfekt. At den er godkjent for taklast ble også et pluss i boka for meg. Det beste er uansett å prøvekjøre den. Vi tok oss tid til flere prøvekjøringer av både MG og konkurenter før vi kjøpte og tror det er mye av grunnen til at vi er så fornøyd i dag. Som OC-Freak er det mye smak og behag ute å går, det som er komfortabelt for meg er ikke sikkert passer deg.

Lenke til kommentar

Jeg har også hørt at MG har hatt en del bugs og småfeil. Men det har jo id.3 også, så...

I samme prisklasse finnes ioniq, som jeg har. Den er mye lavere, men har et spesielt godt sete med masse justeringer, samt rekkevidde på 310, som ikke reduseres stort på vinteren. Å kunne sette på varme gjennom en app er konge på vinteren!

Lenke til kommentar

Takk for mange gode tilbakemeldinger.. føltes som en del minus at bilen ikke har varmepumpe/automatisk aircondition, app styring selvom siste punkt «muligvis» kommer etterhvert er det jo ingen garanti for at det er en bra app? 
 

Bilen skal kun brukes til og fra jobb, men har da også 45min hver vei.. så langturs komforten er viktig - det vil nesten aldri bli brukt til bykjøring. 

Men er enig i det du skriver Eintotre, får nesten bare prøve den 😅

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+6132
Masimo skrev (På 8.5.2021 den 22.01):

Takk for mange gode tilbakemeldinger.. føltes som en del minus at bilen ikke har varmepumpe/automatisk aircondition, app styring selvom siste punkt «muligvis» kommer etterhvert er det jo ingen garanti for at det er en bra app? 
 

Bilen skal kun brukes til og fra jobb, men har da også 45min hver vei.. så langturs komforten er viktig - det vil nesten aldri bli brukt til bykjøring. 

Men er enig i det du skriver Eintotre, får nesten bare prøve den 😅

App-styring kommer nok ikke, og varmepumpe er oppskrytt. Selv synes jeg gamle varmeapparat med separat AC-knott er å foretrekke. Varmepumpe kan forårsake ustabil varme i kupeen og det er ikke særlig mange km å spare på en varmepumpe heller.

Fin pris, men forsvarer den å være noen få tusen rimeligere enn konkurrenter som har app-styring, varmepumpe og et bedre rykte? Jeg er ikke så sikker, men at bilen er trivelig og lett å like forstår jeg godt (har selv eid en).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...