Gå til innhold

Redde data på USB SSD?


Anbefalte innlegg

Jeg har USB-SSD som hadde en del filer på seg. Nå får jeg ikke tilgang til disse filene.

Jeg har tilgang til filene som jeg la innpå i 2020, men alt før der viser ikke. Finnes det noe vidunder-programvare som kan fikse dette eller er den ubrukelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har for lite erfaring med SSD til å anbefale hva du burde gjøre. Hvis dataene er viktig nok er det nok lurt å høre med f.eks IBAS eller noen andre;

https://dinside.dagbladet.no/data/disse-kan-redde-odelagte-harddisker/61480983

Når jeg prøver å redde disker speiler jeg dem alltid først og jobber utelukkende på kopiene.

Er det viktige filer bør du ikke gjøre dette engang, og heller la proffe få jobben.

Hvis du vil teste kan du bruke f.eks testdisk som er gratis.

Programmet er dog litt hardcore så du burde vite hva du driver med.

Lenke til kommentar
Huffe skrev (På 2.5.2021 den 21.11):

Jeg har USB-SSD som hadde en del filer på seg. Nå får jeg ikke tilgang til disse filene.

Jeg har tilgang til filene som jeg la innpå i 2020, men alt før der viser ikke. Finnes det noe vidunder-programvare som kan fikse dette eller er den ubrukelig?

Det finnes, jeg har brukt det selv med hell etter å ha slettet og delvis ødelagt en gammel hardisk...

Skal se om jeg finner programmet, tror jeg har skrevet om det på forum her inne, bare jeg finner det.

Jeg brukte et gratisprogram fra Piriform? Som heter Recuva, fant bla masse filmer jeg slettet ved feil, samt en masse filmer fra tidligere som jeg hadde slettet og glemt.

Om det er veldig viktig info så bør du nok få noen til å se på det.

For meg var det bare underholdning (filmer).

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...